Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Kort karma: 491
Likede indlæg: 4328

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 14. mar 2019, 11:23

SjuskeMor skrev:
godtnavn skrev:
SjuskeMor skrev:
Bøffemor skrev:Jeg synes, der er mange i terminsgruppen på Facebook, der er begyndt at miste, eller hvor scanninger viser, at fosteret ikke har udviklet sig.

Det prikker til den indre frygt, når man er i slutningen af 30'erne og ikke synes, det burde være så nemt for mig.

Første lægebesøg er i morgen, men scanning må vi vente med til den 11. april (fik flyttet tiden fra den 15.).

Af præcis den årsag har jeg først meldt mig ind i terminsgruppe efter NF. Der er altid nogen det går galt for, men det er jo langt fra sikkert det er dig. Især når du ikke har blødt.

Jeg synes faktisk kun det er værre efter nakkefold... Folk der mister sent, folk hvis børn har misdannelser og sygdomme ved md-scanningen, folk der føder dødfødte børn efter uge 20, og lige nu i min gruppe folk der føder for tidligt. Så hvis man bliver påvirket af den slags opdateringer fra andre tror jeg ikke en terminsgruppe på facebook er et særlig godt sted at være :)

Det kan du have ret i. Jeg har også kun været medlem af en terminsgruppe på Facebook denne graviditet, ikke nogen af de andre gange, måske derfor jeg tager det relativt afslappet, nu hvor jeg har prøvet det en del gange.

Jeg bliver heller ikke synderlig påvirket af det, så havde jeg meldt mig ud af terminsgruppen :) Eller, tudede lidt da der var en der fødte et dødt barn, men ellers bliver jeg mest bare glad for det ikke er mig der går igennem det :genert: Og så lader det til at alle de meget for tidlig fødte børn i min terminsgruppe klarer det overraskende godt, så egentlig giver det lige nu en ro at vide at selv hvis jg går i fødsel nu er det ikke katastrofalt, men jeg ved at andre i gruppen bliver påvirket af det... I min første terminsgruppe blev der født et par for tidligt som virkelig var hårdt ramt med hjerneskader osv. det var lidt svært at være vidne til.

Jeg tror der er født en 5 babyer i min terminsgruppe og det er først en maj-gruppe...
1
...xxx...
Kort karma: 13
Likede indlæg: 26

Indlægaf ...xxx... » 14. mar 2019, 16:22

Nå, jeg var som sagt til scanning i går. Der var en lille baby med et hjerte, som slog. Men de vurderede mig til kun af være ca. 6 uger henne, og ifølge egne beregninger burde jeg jo være 8 uger henne, så det bekymrer mig meget. Derudover bløder jeg stadig, så jeg tror desværre ikke rigtig på det. Jeg blev anbefalet at blive scannet igen om en uge eller to, så man kan vurdere, om fostret vokser, som det skal.

Er der nogen, der har prøvet noget tilsvarende?
0
Kakro05
Kort karma: 53
Likede indlæg: 333

Indlægaf Kakro05 » 14. mar 2019, 16:40

...xxx... skrev:Nå, jeg var som sagt til scanning i går. Der var en lille baby med et hjerte, som slog. Men de vurderede mig til kun af være ca. 6 uger henne, og ifølge egne beregninger burde jeg jo være 8 uger henne, så det bekymrer mig meget. Derudover bløder jeg stadig, så jeg tror desværre ikke rigtig på det. Jeg blev anbefalet at blive scannet igen om en uge eller to, så man kan vurdere, om fostret vokser, som det skal.

Kram. Jeg håber på det bedste. Jeg har desværre ingen erfaring.
0
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 296
Likede indlæg: 2765

Indlægaf Zonta » 14. mar 2019, 16:52

...xxx... skrev:Nå, jeg var som sagt til scanning i går. Der var en lille baby med et hjerte, som slog. Men de vurderede mig til kun af være ca. 6 uger henne, og ifølge egne beregninger burde jeg jo være 8 uger henne, så det bekymrer mig meget. Derudover bløder jeg stadig, så jeg tror desværre ikke rigtig på det. Jeg blev anbefalet at blive scannet igen om en uge eller to, så man kan vurdere, om fostret vokser, som det skal.

Ingen erfaringer her heller. Men beregningerne kan godt tage fejl - både dine egne og deres. Du kender ikke det præcise tidspunkt for befrugtning, de kan måle 1-2-3 mm forkert (som vil give udslag på ugerne) og ikke alle fostre vokser ens. Krydser fingre for dig og håber på det bedste :)
2
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 428
Likede indlæg: 4604

Indlægaf Danseprinsesse » 14. mar 2019, 17:54

Lurer her.

Jeg blev skannet en del gange de første måneder, og hver gang blev fostret vurderet til at være et par uger mindre end mine egne beregninger sagde. Jeg troede heller ikke på det.
Min egen læge ændrede faktisk min terminsdato på baggrund af en af de skanninger, så jeg endte med at komme et par dage for sent til nakkefoldsskanning, hvor der viste sig at være sundt og levende foster (med alder svarende til oprindelige termin).

Nogle graviditeter starter langsommere og på det stadie kan der være måleusikkerhed, fordi 1 mm kan gøre en stor forskel.

Det er nogle svære uger med ventetid. Føler med dig.
3
...xxx...
Kort karma: 13
Likede indlæg: 26

Indlægaf ...xxx... » 14. mar 2019, 18:53

Danseprinsesse skrev:

Lurer her.

Jeg blev skannet en del gange de første måneder, og hver gang blev fostret vurderet til at være et par uger mindre end mine egne beregninger sagde. Jeg troede heller ikke på det.
Min egen læge ændrede faktisk min terminsdato på baggrund af en af de skanninger, så jeg endte med at komme et par dage for sent til nakkefoldsskanning, hvor der viste sig at være sundt og levende foster (med alder svarende til oprindelige termin).

Nogle graviditeter starter langsommere og på det stadie kan der være måleusikkerhed, fordi 1 mm kan gøre en stor forskel.

Tak! Det hjælper meget at læse din historie.
Det der især bekymrer mig er, at jeg samtidig bløder. Det er ikke så meget, men lidt mere end pletblødning, dog stadig væsentlig mindre end almindelig menstruation. Så jeg ved ikke helt, hvad jeg skal tænke om det hele.
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 893
Likede indlæg: 12373

Indlægaf vibbsen » 15. mar 2019, 01:10

...xxx... skrev:
Danseprinsesse skrev:

Lurer her.

Det der især bekymrer mig er, at jeg samtidig bløder. Det er ikke så meget, men lidt mere end pletblødning, dog stadig væsentlig mindre end almindelig menstruation. Så jeg ved ikke helt, hvad jeg skal tænke om det hele.

Hvis de vurderer dig til at være 6+0 og dine egne beregninger siger 8+0, og det du oplever et lidt mere end pletblødning. Men væsentlig mindre end alm. mens. Så ville jeg forsøge at tage det roligt.
Jeg har prøvet "Lidt mere end pletblødning. Væsentlig mindre end alm. mens" i 3.8. Og her fik at jeg at vide 4+0 at jeg var gravid. Og 4+3 at jeg nok alligevel ikke var gravid. Og her var der absolut INTET at se af et foster ved 4+3....Så hvis du har set hjerteblik ved det de vurderer til 6+0 og du mener er 8+0....Så vile jeg prøve at tage det roligt...Når først der er hjerteblink...Så er det faktisk rigtig godt....

Dyb vejr-trækning ind. Dyyyyb vejr-trækning uuuud....Det skal nok gå...
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
oOxXxOo
Kort karma: 26
Likede indlæg: 211

Indlægaf oOxXxOo » 15. mar 2019, 19:08

Om præcis 1 uge går jeg på barsel. (8 uger før)
Det er helt surrealistisk.. På den ene side glæder jeg mig, da jeg godt kan mærke det begynder at være hårdt, men på den anden side er jeg også nervøs for hvad jeg skal få tiden til at gå med.
Vi skal nok også i gang med at have handlet lidt ind. Vi har lidt tøj. Og et puslebord, men mangler alt andet.. Jeg har været en smule tilbageholdende ift indkøb og forberedelse, da jeg nok inderst inde har, og stadig er en smule bange for, at der skal ske baby et eller andet der gør at vi ikke kommer hjem med baby i god behold. Frygtelig tanke, det ved jeg.. :/
2
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 15. mar 2019, 19:35

Det sidste uge har jeg haft en hel del plukkeveer hver aften når jeg ligger og slapper af, jeg synes det er mærkeligt der kommer så mange om aftenen. Der kommer klart flest de dage jeg har lavet meget, men jeg troede de kom når man lavede tingene og ikke når man efterfølgende slappede af? Men måske er der flere om dagen jeg bare ikke lægger mærke til?

oOxXxOo: Du har også termin i maj? Vi er vidst en del der ligger tæt der :) Kakro er vidst ca lige så langt som dig og jeg er et par uger efter. Håber du snart finder mere ro i det, og kan nyde at gøre klar til baby.
0
Brugeravatar
oOxXxOo
Kort karma: 26
Likede indlæg: 211

Indlægaf oOxXxOo » 16. mar 2019, 12:09

godtnavn skrev:Det sidste uge har jeg haft en hel del plukkeveer hver aften når jeg ligger og slapper af, jeg synes det er mærkeligt der kommer så mange om aftenen. Der kommer klart flest de dage jeg har lavet meget, men jeg troede de kom når man lavede tingene og ikke når man efterfølgende slappede af? Men måske er der flere om dagen jeg bare ikke lægger mærke til?

oOxXxOo: Du har også termin i maj? Vi er vidst en del der ligger tæt der :) Kakro er vidst ca lige så langt som dig og jeg er et par uger efter. Håber du snart finder mere ro i det, og kan nyde at gøre klar til baby.

Ja jeg har termin i maj :) jeg har godt luret at der er andre der er nogenlunde lige langt..

Jeg er ikke sikker på at der kommer total ro, før baby er ude. Jeg går self ikke og er nervøs til dagligt, men lige ift at gøre klar er jeg nok lidt. Vi har været i behandling for at kunne baby, og skæbnen ville at der var pote i første forsøg til trods for at de kun fik 4 æg ud. Hvilket jo self er helt fantastisk. Men det gør også at jeg har haft svært ved at tro på at vi virkelig har været så heldige og også kan blive ved med at være det.. Lidt en underlig tanke, men den er. Der :/
0
SjuskeMor
Kort karma: 10
Likede indlæg: 50

Indlægaf SjuskeMor » 17. mar 2019, 08:33

19+0 idag. Jeg synes det er virkelig hårdt allerede. Maven fylder, selvom baby ikke fylder forfærdelig meget endnu. Til gengæld har jeg mærket spark hver dag i 2 uger nu, og det er da dejligt. På tirsdag står den på glukosebelastningstest, og tirsdag i næste uge skal vi til MD-scanning. Sukkertesten skal bare overstås, fy for pyffer, det sukkerstads er så ulækkert. Men MD er jeg meget spændt på, ikke specielt nervøs, for odds'ne for at alt er godt er jo ret gode. Og så finder vi forhåbentlig ud af om vi skal have dreng nr 4 eller pige nr 1.

Men hverdagen med hjemmeskoling af min søn, som kan være meget svær at rumme nogle dage, holder hårdt lige pt, synes jeg. Normalvis ville vi tage ud og opleve og få noget sol i ansigtet, specielt på dage hvor han synes alt er lort og han brokker sig konstant (hvilket er flere gange om ugen), men det her martsvejr har jo ikke just været til det. Vi har vovet os ud på lidt længere ture to gange, og jeg er blevet vildt snottet hver gang. Så det gider jeg ikke igen før vejret vender.
0
godtnavn

29+0

Indlægaf godtnavn » 17. mar 2019, 20:05

Jeg cyklede 18 km i dag, og selvom det var på elcykel kan det altså godt mærkes.

I morgen skal jeg til jordemoder, og tænker lige at vende de mange plukkeveer der er kommet den seneste uge med hende, og ellers skal vi snakke om fødsel, er spændt på hvordan det går, manden tager med i morgen :) Og ellers skal jeg bare handle ind og slappe af i morgen, det bliver en god dag for min krop ovenpå i dag :) Jeg er dog nødt til at sove til formiddag i stedet for til middag som jeg plejer, for datteren kommer hjem så snart hun sover, og jeg skal altså være vågen mens hun sover lur da hun sover ude i vognen og så tungt jeg sover pt er jeg bange for at kunne sove fra babyalarmen.
0
Kakro05

31+4

Indlægaf Kakro05 » 18. mar 2019, 07:45

Jeg havde N hjemme hele dagen i torsdags.....shit det er hårdt. Jeg frygter påsken hvor vi skal være alene i 3 dage (heldigvis ikke om aftenen). Han er bare ikke et barn der er til at tulle :lol: . Det ender i ballade og desværre en mor der bliver sur. Så jeg må i gang med at lægge planer og håbe vejret er til at vi kan komme udenfor. Ellers er det oplagt at bage muffins.

Jeg skal have kigget på vores barnevogn denne uge.....kryds fingre for at vi ikke skal have en ny. Jeg gider ærlig talt ikke bruge penge på det skidt. Jeg synes godt nok ikke der er meget plads i maven længere......der er lidt lang tid til maj, men på den anden side så er jeg overhovedet ikke klar til at vi får en til, så på den måde er det godt der er længe til :lol:. På fredag står den på 2x jm.....et besøg hos min diabetes jm og et besøg hos hende KS damen (det frygter jeg en del). Så jeg skal have et par timer til at gå i Roskilde og forsøge at finde ud af hvad jeg gør med parkering, da jeg jo kun må holde 3 timer på samme sted. Men det er nok meget godt, for vi skal jo gerne vide hvor vi kan parkere mere end 3 timer i forbindelse med fødslen :lol: (hvis vi overhovedet kan finde et sted at parkere :s ).

Der er gået totalt kludder i vores barnedåbs planer :(. Pt ender vi nok med at skulle vælge imellem om den ene af min mands søskende skal med eller den anden, da alle har mega travlt i august....og vi skal snart beslutte os for min søster skal have tid til at rykke sin dialyse. Fuck jeg er træt af at vi overhovedet nævnte vores planer. Nå, men det går nok.
0
Kakro05

Indlægaf Kakro05 » 18. mar 2019, 07:51

...xxx... skrev:

Hvornår skal du scannes igen? Chancen for at alt er godt når i har set hjerteblink er stor, men jeg kan godt forstå i er nervøse :ae: .
0
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 296
Likede indlæg: 2765

Re: 31+4

Indlægaf Zonta » 18. mar 2019, 08:49

Kakro05 skrev:Jeg havde N hjemme hele dagen i torsdags.....shit det er hårdt. Jeg frygter påsken hvor vi skal være alene i 3 dage (heldigvis ikke om aftenen). Han er bare ikke et barn der er til at tulle :lol: . Det ender i ballade og desværre en mor der bliver sur. Så jeg må i gang med at lægge planer og håbe vejret er til at vi kan komme udenfor. Ellers er det oplagt at bage muffins.

Jeg skal have kigget på vores barnevogn denne uge.....kryds fingre for at vi ikke skal have en ny. Jeg gider ærlig talt ikke bruge penge på det skidt. Jeg synes godt nok ikke der er meget plads i maven længere......der er lidt lang tid til maj, men på den anden side så er jeg overhovedet ikke klar til at vi får en til, så på den måde er det godt der er længe til :lol:. På fredag står den på 2x jm.....et besøg hos min diabetes jm og et besøg hos hende KS damen (det frygter jeg en del). Så jeg skal have et par timer til at gå i Roskilde og forsøge at finde ud af hvad jeg gør med parkering, da jeg jo kun må holde 3 timer på samme sted. Men det er nok meget godt, for vi skal jo gerne vide hvor vi kan parkere mere end 3 timer i forbindelse med fødslen :lol: (hvis vi overhovedet kan finde et sted at parkere :s ).

Der er gået totalt kludder i vores barnedåbs planer :(. Pt ender vi nok med at skulle vælge imellem om den ene af min mands søskende skal med eller den anden, da alle har mega travlt i august....og vi skal snart beslutte os for min søster skal have tid til at rykke sin dialyse. Fuck jeg er træt af at vi overhovedet nævnte vores planer. Nå, men det går nok.

Jeg ville bare flytte p-skiven - eller køre hen til en anden p-plads :genert: Og i forhold til fødslen, så kan man på fødeafdelingen få 24-timers parkeringsbilletter, så det behøver du ikke frygte. Det er bare sådan en skrabe-dims, man ligger i forruden :) Vi var på Roskilde temmelig mange gange i forbindelse med graviditet og fødsel og vi kunne altid finde en p-plads.
1

Tilbage til "Graviditet"