Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16143

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 15. feb 2019, 14:10

Lurer: min fars reaktion var "nå, det lyder godt".
Hvilket er godt for en jyde, som plejer at nøjes med "ok"
6
2011
2015
2018
2020
2023
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: 27+1

Indlægaf Kakro05 » 15. feb 2019, 15:06

Zonta skrev:
Kakro05 skrev:Nå, mit blodsukker lå på 9.2 mmol/L efter de 2 timer. Så jeg er spændt hvordan de kører tingenen i regionsjælland. Sidst sendte de mig til en ny glukosebelastning.....og en til.....indtil jeg lå indenfor normal området. Mon ikke det er det samme.....så jeg er spændt på om jeg skal sidde 2 timer på de hårde stole på gangen på køge hospital igen :rulle:

Det gjorde de ved mig. Første tal lå vist på 8,noget. Så jeg skulle afsted en måned senere. Det tal var 7,noget. Og så skulle jeg til min anden (planlagte) glukosebelastning, hvor tallet så hed 11,noget. Og så skulle jeg jo også til en 3 måneder efter fødslen for at tjekke om graviditets-diabetes var forsvundet eller om det havde udviklet sig til diabetes 2.


Det lyder som nogenlunde ligesom på hvidovre. Jeg ville dog ønske deres venteområde var lidt blødere.....jeg fik seriøst ondt i måsen sidst :lol:. Jeg må hellere holde op med at skeje ud med min kost. Jeg ved jeg kan spise mig til at tallene ligger pænt (sidst lå de pænt da da halsbranden tog fart......dvs jeg blev tvunget til at spise sundt).
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15171

Re: 27+1

Indlægaf Zonta » 15. feb 2019, 15:23

Kakro05 skrev:
Zonta skrev:
Kakro05 skrev:Nå, mit blodsukker lå på 9.2 mmol/L efter de 2 timer. Så jeg er spændt hvordan de kører tingenen i regionsjælland. Sidst sendte de mig til en ny glukosebelastning.....og en til.....indtil jeg lå indenfor normal området. Mon ikke det er det samme.....så jeg er spændt på om jeg skal sidde 2 timer på de hårde stole på gangen på køge hospital igen :rulle:

Det gjorde de ved mig. Første tal lå vist på 8,noget. Så jeg skulle afsted en måned senere. Det tal var 7,noget. Og så skulle jeg til min anden (planlagte) glukosebelastning, hvor tallet så hed 11,noget. Og så skulle jeg jo også til en 3 måneder efter fødslen for at tjekke om graviditets-diabetes var forsvundet eller om det havde udviklet sig til diabetes 2.


Det lyder som nogenlunde ligesom på hvidovre. Jeg ville dog ønske deres venteområde var lidt blødere.....jeg fik seriøst ondt i måsen sidst :lol:. Jeg må hellere holde op med at skeje ud med min kost. Jeg ved jeg kan spise mig til at tallene ligger pænt (sidst lå de pænt da da halsbranden tog fart......dvs jeg blev tvunget til at spise sundt).

Du må tage en pude med :lol:
0
J, juli 2018.
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: 27+1

Indlægaf Kakro05 » 15. feb 2019, 15:39

Zonta skrev:
Kakro05 skrev:
Zonta skrev:
Kakro05 skrev:Nå, mit blodsukker lå på 9.2 mmol/L efter de 2 timer. Så jeg er spændt hvordan de kører tingenen i regionsjælland. Sidst sendte de mig til en ny glukosebelastning.....og en til.....indtil jeg lå indenfor normal området. Mon ikke det er det samme.....så jeg er spændt på om jeg skal sidde 2 timer på de hårde stole på gangen på køge hospital igen :rulle:

Det gjorde de ved mig. Første tal lå vist på 8,noget. Så jeg skulle afsted en måned senere. Det tal var 7,noget. Og så skulle jeg til min anden (planlagte) glukosebelastning, hvor tallet så hed 11,noget. Og så skulle jeg jo også til en 3 måneder efter fødslen for at tjekke om graviditets-diabetes var forsvundet eller om det havde udviklet sig til diabetes 2.


Det lyder som nogenlunde ligesom på hvidovre. Jeg ville dog ønske deres venteområde var lidt blødere.....jeg fik seriøst ondt i måsen sidst :lol:. Jeg må hellere holde op med at skeje ud med min kost. Jeg ved jeg kan spise mig til at tallene ligger pænt (sidst lå de pænt da da halsbranden tog fart......dvs jeg blev tvunget til at spise sundt).

Du må tage en pude med :lol:

God ide :D - Det er sådan nogle hårde stole ude midt på gangen. En pude er ikke dumt....det må jeg lige overveje :D.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15171

Re: 27+1

Indlægaf Zonta » 15. feb 2019, 15:51

Kakro05 skrev:
Zonta skrev:
Kakro05 skrev:
Zonta skrev:
Kakro05 skrev:Nå, mit blodsukker lå på 9.2 mmol/L efter de 2 timer. Så jeg er spændt hvordan de kører tingenen i regionsjælland. Sidst sendte de mig til en ny glukosebelastning.....og en til.....indtil jeg lå indenfor normal området. Mon ikke det er det samme.....så jeg er spændt på om jeg skal sidde 2 timer på de hårde stole på gangen på køge hospital igen :rulle:

Det gjorde de ved mig. Første tal lå vist på 8,noget. Så jeg skulle afsted en måned senere. Det tal var 7,noget. Og så skulle jeg til min anden (planlagte) glukosebelastning, hvor tallet så hed 11,noget. Og så skulle jeg jo også til en 3 måneder efter fødslen for at tjekke om graviditets-diabetes var forsvundet eller om det havde udviklet sig til diabetes 2.


Det lyder som nogenlunde ligesom på hvidovre. Jeg ville dog ønske deres venteområde var lidt blødere.....jeg fik seriøst ondt i måsen sidst :lol:. Jeg må hellere holde op med at skeje ud med min kost. Jeg ved jeg kan spise mig til at tallene ligger pænt (sidst lå de pænt da da halsbranden tog fart......dvs jeg blev tvunget til at spise sundt).

Du må tage en pude med :lol:

God ide :D - Det er sådan nogle hårde stole ude midt på gangen. En pude er ikke dumt....det må jeg lige overveje :D.

Jeg har taget alle 4 glukosebelastninger på Køge, så jeg kender deres stole alt for godt :lol:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf oOxXxOo » 16. feb 2019, 20:09

Når man står i netto og skal finde aftensmad og det eneste, i hele butikken!! man har lyst til er: tarvelig toastbrød med smør, og pålægschokolade, choco pops med sødmælk, træstammer og mini mazeriner, så ved man at man er gravid.
3
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ...xxx... » 17. feb 2019, 07:59

Jeg melder mig forsigtigt her. Jeg tog en positiv test i går, og jeg burde være 5+1 i dag.
Vi vil meget gerne have en tidlig scanning for at få bekræftet, at der er liv. Jeg har læst mig frem til, at der er bedst at vente til uge 7, da man så kan se hjerteblink. Hvad er jeres erfaringer?
2
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15171

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 17. feb 2019, 09:06

...xxx... skrev:Jeg melder mig forsigtigt her. Jeg tog en positiv test i går, og jeg burde være 5+1 i dag.
Vi vil meget gerne have en tidlig scanning for at få bekræftet, at der er liv. Jeg har læst mig frem til, at der er bedst at vente til uge 7, da man så kan se hjerteblink. Hvad er jeres erfaringer?

Vent så længe som du overhovedet kan. Jeg så vist nok hjerteblink, da jeg var omkring 7+0. Det vil være så ærgerligt hvis du kommer bare 4-5 dage for tidligt afsted og ikke kan se noget. Den eneste grund til, at jeg gjorde det der (det var vist den 22/12), var fordi jeg skulle holde jul hos mine forældre og gerne ville se om alt så godt ud, for jeg var nødt til at fortælle det med så meget kvalme som jeg havde. Ellers havde jeg ventet.
0
J, juli 2018.
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 17. feb 2019, 12:46

...xxx... skrev:Jeg melder mig forsigtigt her. Jeg tog en positiv test i går, og jeg burde være 5+1 i dag.
Vi vil meget gerne have en tidlig scanning for at få bekræftet, at der er liv. Jeg har læst mig frem til, at der er bedst at vente til uge 7, da man så kan se hjerteblink. Hvad er jeres erfaringer?

Enig med Zonta, vent så længe som muligt. Det er en træls bekymring hvis du ikke er så langt henne som de tror og ikke finder hjerteblink
0
didaa
Indlæg: 1710
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 106
Likede indlæg: 2351

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf didaa » 17. feb 2019, 14:38

Jeg synes jeg er ved at være en smule utålmodig. Egentlig lidt ambivalent, for jeg elsker min fritid og egentid nu, og ved jo også at der venter hårdt, men dejligt arbejde når han først er kommet. Jeg har haft ret ondt i lænden de sidste par dage, og jeg tror det er det der giver utålmodigheden, når man ikke er vant til at have smerter af nogen art når man ikke er gravid. Dem kan jeg godt være foruden, men glæder mig over at de først er kommer her efter terminsdatoen.

Havde tegnblødning fredag aften og lørdag morgen, så tænker der er noget aktivitet igang. Men jeg behøver ikke at vente helt til fredag dog....

Hvad laver I andre forresten her i weekenden?
0
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf oOxXxOo » 17. feb 2019, 15:17

...xxx... skrev:Jeg melder mig forsigtigt her. Jeg tog en positiv test i går, og jeg burde være 5+1 i dag.
Vi vil meget gerne have en tidlig scanning for at få bekræftet, at der er liv. Jeg har læst mig frem til, at der er bedst at vente til uge 7, da man så kan se hjerteblink. Hvad er jeres erfaringer?


Tillykke :)
Vi var afsted i uge 7, men var også sikre på at der kunne ses noget der, da vi har været i behandling. Hvis du ikke er sikker på hvornår du er blevet gravid risikere du, som en tidligere sagde, at komme for tidligt afsted
0
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf oOxXxOo » 17. feb 2019, 15:27

didaa skrev:Jeg synes jeg er ved at være en smule utålmodig. Egentlig lidt ambivalent, for jeg elsker min fritid og egentid nu, og ved jo også at der venter hårdt, men dejligt arbejde når han først er kommet. Jeg har haft ret ondt i lænden de sidste par dage, og jeg tror det er det der giver utålmodigheden, når man ikke er vant til at have smerter af nogen art når man ikke er gravid. Dem kan jeg godt være foruden, men glæder mig over at de først er kommer her efter terminsdatoen.

Havde tegnblødning fredag aften og lørdag morgen, så tænker der er noget aktivitet igang. Men jeg behøver ikke at vente helt til fredag dog....

Hvad laver I andre forresten her i weekenden?


Årh hvor spændende.. Kan godt forstå du er utålmodig. Jeg er allerede utålmodig og runder kun de 27+ i morgen..
Jeg har ude i byen for at drikke kaffe med en veninde igår og idag har vi været i ikea og byggemarked, fået ting kørt afsted så vi kan få ordnet det værelse der skal blive til baby's værelse. Jeg har haft en del plukveer oveni så lige nu ligger jeg og laver ingenting mens kæresten samler ikeamøbler :whine:. Og jeg ELSKER at samle ikeamøbler :whine: men kan simpelthen ikke holde til at sidde på gulvet og skrue skruer i, da det presser på hele maven når jeg sidder og bøjer mig frem :rulle: :stoned:

Jeg skal forresten have talt med min leder, da jeg har svært ved at se mig klare mig igennem en weekendvagt næste weekend sådan som tingene er nu.. Kan lige knap holde til at gå i 2 timers tid uden at have brug for aflastning, og med en fuld afdeling er jeg heldig hvis jeg kan sidde ned til frokost kl 13, dvs jeg skal holde til minimum 5 timer på gulvet..
0
Bøffemor
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. feb 2019, 10:20
Kort karma: 16
Likede indlæg: 64

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøffemor » 17. feb 2019, 17:00

oOxXxOo skrev:
didaa skrev:Jeg synes jeg er ved at være en smule utålmodig. Egentlig lidt ambivalent, for jeg elsker min fritid og egentid nu, og ved jo også at der venter hårdt, men dejligt arbejde når han først er kommet. Jeg har haft ret ondt i lænden de sidste par dage, og jeg tror det er det der giver utålmodigheden, når man ikke er vant til at have smerter af nogen art når man ikke er gravid. Dem kan jeg godt være foruden, men glæder mig over at de først er kommer her efter terminsdatoen.

Havde tegnblødning fredag aften og lørdag morgen, så tænker der er noget aktivitet igang. Men jeg behøver ikke at vente helt til fredag dog....

Hvad laver I andre forresten her i weekenden?


Årh hvor spændende.. Kan godt forstå du er utålmodig. Jeg er allerede utålmodig og runder kun de 27+ i morgen..
Jeg har ude i byen for at drikke kaffe med en veninde igår og idag har vi været i ikea og byggemarked, fået ting kørt afsted så vi kan få ordnet det værelse der skal blive til baby's værelse. Jeg har haft en del plukveer oveni så lige nu ligger jeg og laver ingenting mens kæresten samler ikeamøbler :whine:. Og jeg ELSKER at samle ikeamøbler :whine: men kan simpelthen ikke holde til at sidde på gulvet og skrue skruer i, da det presser på hele maven når jeg sidder og bøjer mig frem :rulle: :stoned:

Jeg skal forresten have talt med min leder, da jeg har svært ved at se mig klare mig igennem en weekendvagt næste weekend sådan som tingene er nu.. Kan lige knap holde til at gå i 2 timers tid uden at have brug for aflastning, og med en fuld afdeling er jeg heldig hvis jeg kan sidde ned til frokost kl 13, dvs jeg skal holde til minimum 5 timer på gulvet..
Din stakkel. Jeg elsker også at samle IKEA-møbler.

Det lyder som om, du har brug for hjælp på job. Det er aldrig sjovt at bede om, men det er jo for babys skyld.
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

39+5

Indlægaf MissHindenburg » 17. feb 2019, 19:33

Didaa> Jeg håber at der snart sker noget! Jeg kan virkelig godt følge dig i dine tanker vedrørende tiden lige nu!

Min weekend er gået med.... Tadada: halsbetændelse! Yes det står på endnu - jeg er dog ved at fornemme en eller anden form for opklaring i dét. :kryds:
Det måtte dog godt gå lidt hurtigere med at blive rask!!! Min mand er stadig ret sløj, men heldigvis også i bedring!

Ellers er der ikke sket det helt vilde...
Eller hvad man nu skal sige, for i går aftes havde jeg en ret øm lænd og maven blev hård som en bowling kugle et par gange i rap, sådan over et par timer - men så gik det ligesom i sig selv igen og hele dagen i dag har været stille og roligt = narcos marathon på sofaen.

Nu her til aften er det samme historie som i går aftes, mega øm lænd, bowlingkugle mave i ujævnt flow og nu også krydret med lyserødt udflåd....

Termin er tirsdag, det skulle da lige passe at hun kommer præcis...nu ser vi. :)
2
didaa
Indlæg: 1710
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 106
Likede indlæg: 2351

Re: 39+5

Indlægaf didaa » 17. feb 2019, 21:03

MissHindenburg skrev:Didaa> Jeg håber at der snart sker noget! Jeg kan virkelig godt følge dig i dine tanker vedrørende tiden lige nu!

Min weekend er gået med.... Tadada: halsbetændelse! Yes det står på endnu - jeg er dog ved at fornemme en eller anden form for opklaring i dét. :kryds:
Det måtte dog godt gå lidt hurtigere med at blive rask!!! Min mand er stadig ret sløj, men heldigvis også i bedring!

Ellers er der ikke sket det helt vilde...
Eller hvad man nu skal sige, for i går aftes havde jeg en ret øm lænd og maven blev hård som en bowling kugle et par gange i rap, sådan over et par timer - men så gik det ligesom i sig selv igen og hele dagen i dag har været stille og roligt = narcos marathon på sofaen.

Nu her til aften er det samme historie som i går aftes, mega øm lænd, bowlingkugle mave i ujævnt flow og nu også krydret med lyserødt udflåd....

Termin er tirsdag, det skulle da lige passe at hun kommer præcis...nu ser vi. :)


Halsbetændelse skal bare skride! Hader det møg.

Vi har ret ens symptomer lyder det til. Spændende!
0

Tilbage til "Graviditet"