Terminstråd - alle er velkomne :)

Xnaiv
Indlæg: 236
Tilmeldt: 9. okt 2015, 18:54
Kort karma: 32
Likede indlæg: 339

Re: 25+1

Indlægaf Xnaiv » 16. aug 2018, 19:05

Mi55y skrev:
Xnaiv skrev:Så har jeg også været ved 25 ugers tjek ved lægen og alt er som det skal være, men gud jeg synes det er ved at være hårdt :mellow: Men er glad for at det hele går så godt med lillepigen og at jeg trods alt ikke er plaget af diverse skavanker :)

Jeg døjer bare så meget med hovedpine og kan arbejdsdagene er bare lange og hårde, men føler også bare at det mig der skal tage mig sammen når nu alle mine "tal" er så gode på papiret. Synes det er SÅ svært at melde sig syg på jobbet - når man jo ligesom ikke kan smitte nogen eller lignende :mellow:

Jeg har de sidste par dage nok overanstrengt mig lidt, så ryggen er noget øm og træt. Det gør mig lidt nervøs for vores USA-tur om 1,5 uge, hvor jeg jo skal flyve ret langt. Har taget fri imorgen og fredag for lige at se hvordan kroppen reagere på lidt afslapning :genert:


Har du talt med lægen om en deltidsygemelding? Det behøver jo ikke være halv tid, det kan også bare være, at man går et par timer før hver dag. Men du har måske ikke så lang tid tilbage?


Nej det har jeg faktisk ikke. Synes det er lidt svært når det “bare” er udmattethed. Jeg håbede også lidt energien vendte når kvalmen blev mindre - led af voldsom kvalme de første 20 uger, hvor jeg også skulle passe arbejde, hund og hus i hverdagene.

Vi køber en babynest og tager også den ene seng med ind i stuen (vi har også en bedside i soveværelset). Så bruger vi sengen som en slags kravlegård indtil hun skal sove for sig selv. Vi har en kæmpe hund, så jeg synes vi har behov for både at afskærme hund og baby indimellem :)
1
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

35+3

Indlægaf Joe » 17. aug 2018, 08:41

Små ting:

- I morgen er der en måned til termin!
- Min mand er taget til Riga med en flok venner, og derfor har jeg preggosittere på. Fra i går til tidligt i morges kom min mor fra Århus til København for at holde mig med selskab, i aften til på søndag tager min lillesøster samme tur.
- Og så er der noget med et babyshower på søndag...
- Jeg har sovet i 1 times intervaller hele natten og frem til kl 8, hvor jeg sagde fuck det og tog mod svømmehallen i stedet for at prøve at sove mere. Det synes jeg er lidt sejt - selvom jeg seriøst ikke havde mange kræfter i kroppen. Det vigtigste er at man prøver!
- Min jordemoder sagde i går at jeg var god til at være gravid, og at min søn havde det rigtigt godt. Han har endda hovedet det rigtige sted, selvom han ikke står fast.
- Har haft besøg af mine sundhedsplejesker. De er meget søde.
- Jeg føler mig trods alt overhovedet ikke klar til at blive mor om en måned. Men ved ikke, om det er noget, man kommer til at føle sig inden. Der er jo alligevel ingen udvej nu.
8
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

27+3

Indlægaf Little_Woman » 17. aug 2018, 09:21

Små ting herfra, 27+3:

- Jeg er sygemeldt og nyder det, så betyder en nat som i nat med søvn fra 1-3 og fra 6-10 ikke så meget, for jeg kan hvile og sove som jeg lyster dagen igennem.

- I går var den lille lidt mere stille end han plejer, det gav mig lige en snert af bekymring - men så kom der fut i kalorius til en omgang disko i maven. Nobody puts baby in the corner!

- Jeg er godt med i indkøbene, jeg elsker når jeg finder noget engen brugt eller på tilbud. Har ikke givet fuld pris for ret meget!

- Min brækrefleks er helt ude af kontrol, jeg har svært ved at sluge mine mange daglige piller og kan tricke refleksen ved at spise en banan eller række tunge. Og nej, jeg stikker altså ikke bananen helt ned i halsen.

- Er begyndt på vandgymnastik og fødselsforberedelse og har mødt en masse søde damer i den sammenhæng. Det er en jordemoder der underviser og forleden fik jeg akupunktur for mine urolige ben, som er det der holder mig vågen. Har købt mig til to gange mere, jeg håber det virker.

- Næste uge byder på tilvækstscanning, glykosebelastning og en tur til egen læge for en sygemelding.

- Jeg ELSKER de lavere temperaturer; nu kan jeg tænke igen!
6
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 17. aug 2018, 09:27

30+4

Jeg er begyndt at få lidt stress over et barn mere... :s . Ja I know, little too late.

Men jeg har bare dårlig samvittighed på vegne af min datter. Hun snakker stadig ikke, og vi skal til ørelæge her om små to uger og have hende tjekket. Ydermere skal vi nu også til læge og have vurderet hendes størrelse (ca 80 cm og 9,5 kg). Hun er altså ikke alderssvarende på nogen punkter rigtig.
Så lige nu har jeg egentlig mest lyst til at kunne bruge al min energi og overskud på hende, og det giver mig dårlig samvittighed overfor både lillebror og min datter.

Og der er sikkert ikke noget galt med hende, hun er nok bare lidt langsom og lille, og kommer sikkert efter det...

Børn. Bekymringerne starter med de to streger, og så fortsætter de ellers. :rulle:
4
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

26+1

Indlægaf Urtekussen » 17. aug 2018, 09:40

Her går det godt.

Jeg synes maven er ved at være stor, og krøllebølle rumsterer selvfølgelig mest om natten, men efter temperaturen er faldet igen, får jeg sovet godt nok, og er kun oppe at tisse en enkelt gang om natten.

Jeg tæller ned til barsel - har nogle ting på mit job, som irriterer mig, så jeg glæder mig egentlig bare til at slippe i et års tid (ting = personer).

På onsdag smutter kæresten og jeg på miniophold i Tyskland. Det glæder vi os begge til.

Jeg har opsagt min lejlighed og flytter ind hos ham, så snart vi har gjort værelse klart til mine to børn (de deler værelse). Så jeg er så småt i gang med at flytte alt det, som jeg kan undvære i lejligheden lige nu.
5
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

37+1

Indlægaf Neenah » 17. aug 2018, 10:14

- vores baby er færdigbagt!
- efter en snak i går er vi blevet enige om at lægge ideen om hjemmefødsel helt på hylden. Det blev for svært at overskue alle de mulige scenarier med en baby, der vender forkert.
- min mand fylder 31 i dag. Jeg har givet ham en Lego Mini Cooper og lavet morgenmad til ham. Det var åbenbart så stor en anstrengelse at jeg måtte gå i seng igen og sove indtil middag.
- jeg laver tæt på ingenting hver dag, og jeg er vild med det! Forsøger at omfavne afslapningen så godt som muligt.
8
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf girl_beat » 17. aug 2018, 10:42

Det var da nogle hyggelige små opdateringer :love2:

Små ting herfra (28+3):

- har været til første jordemodersamtale og det var en positiv oplevelse. Lige bortset fra at jeg havde propper i ørene, og hun talte lidt lavt, så jeg kom med et meget overbevisende "Nej!" til spørgsmålet om jeg var mådeholden med alkohol i graviditeten. Det er jeg selvfølgelig, men troede at hendes formulering var, om jeg havde drukket alkohol i graviditeten. Ups :-D

- maven er vokset virkelig meget de sidste uger, og det føles som om junior udnytter pladsen til fulde!

- jeg har booket en times selvforkælelses-graviditetsmassage i weekenden

- jeg arbejder stadig lige så meget og sørger for at være lidt ekstra skarp, så de rigtigt kommer til at savne mig (tø-hø)

- vi er ikke rigtigt kommet ud af starthullerne med indkøb af barnevogn, så det har vi lovet hinanden at gøre noget ved i denne måned :)
4
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Pilen » 17. aug 2018, 14:30

girl_beat skrev:Det var da nogle hyggelige små opdateringer :love2:

Små ting herfra (28+3):

- har været til første jordemodersamtale og det var en positiv oplevelse. Lige bortset fra at jeg havde propper i ørene, og hun talte lidt lavt, så jeg kom med et meget overbevisende "Nej!" til spørgsmålet om jeg var mådeholden med alkohol i graviditeten. Det er jeg selvfølgelig, men troede at hendes formulering var, om jeg havde drukket alkohol i graviditeten. Ups :-D

- maven er vokset virkelig meget de sidste uger, og det føles som om junior udnytter pladsen til fulde!

- jeg har booket en times selvforkælelses-graviditetsmassage i weekenden

- jeg arbejder stadig lige så meget og sørger for at være lidt ekstra skarp, så de rigtigt kommer til at savne mig (tø-hø)

- vi er ikke rigtigt kommet ud af starthullerne med indkøb af barnevogn, så det har vi lovet hinanden at gøre noget ved i denne måned :)


Haha, fedt. Håber, du fik udredt det der med ingen mådehold :D

Lækkert med massage.

Vi er heller ikke rigtigt kommet igang endnu med diverse indkøb, må vi nok hellere ;)
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

32+5

Indlægaf Mi55y » 17. aug 2018, 15:53

Dejligt at læse jeres positive opdateringer!

Jeg har i dag lige sat kæresten på et fly, så nu ses vi først på næste søndag. Ser ikke frem til at være alene så længe, men jeg håber han får en god tur og et godt sportsligt resultat. Forhåbentlig får jeg mulighed for at streame deres kampe lidt på job i næste uge.

I dag har jeg været ude at købe nye sko - en str større end normalt. Og fandt en lækker ventekjole sat ned til 70 kr. Derefter var jeg på café med min mor, søster og niece og få en lækker milkshake!

I morgen drager jeg med min søster og niece på hotelophold med badeland - det bliver skønt!

Der er masser af liv i maven og bortset fra ret ømt haleben og selvfølgelig karpaltunnel i højre hånd, så har jeg det rigtig godt.
6
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

12+3

Indlægaf jeanett88 » 17. aug 2018, 18:14

Her er der også sket lidt. Jeg har været til nf hele to gange :-D
De var kommet til at indkalde mig lige tidligt nok, så den søde scanningsdame ville gerne se mig igen ugen efter, bare for at være helt sikker på, at alt var som det skulle være. Det var det heldigvis, og jeg blev endda sat lidt frem. Termin er nu d. 26/2

Jeg er blevet 30 år :ad!: Forstår simpelthen ikke, at jeg er blevet så voksen :lol: På min fødselsdag fik jeg fortalt det til de sidste, og offentligegjorde det derefter på fb. Det er rart at alle ved det nu.

Vi har bestilt tid til en kønsscanning d. 6/9 :love: Det er så spændende. Alle tror det er en pige, så nu må vi se om de får ret.

Jeg har lige opdateret mit skema til forsiden:

Navn: Jeanett88
Alder: 30
Beskæftigelse: Lærer
Mands alder: 39
Bor: Sydjylland
Fødested: Esbjerg
Prøvet siden:
Testet positiv:
Termin: 26/2 2019
Andre børn: Ja, en datter
Vide kønnet: Ja
NF-dato: 10.08.18
MD-dato:
Første lægebesøg: 27/7
Første jm-konsultation: 01.09.18
6
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 17. aug 2018, 19:43

Tillykke med fødselsdagen Jeanett! The big 3 0! Forhåbentlig tacklede du det bedre end mig :D jeg lå i fosterstilling hele dagen med tømmermænd og krise.

Well, jeg så alle jeres søde opdateringer tidligere i dag, men fik aldrig givet min egen. Og så skete der lige det at jeg var på vej hjem med bussen og da denne blev nødt til at lave en hård opbremsning, så smuttede fødderne under mig grundet gulvet og mine sko var våde efter regnvejret, og jeg faldt - på maven - og kurede hele vejen igennem bussen og ned til chaufføren (fra midt i bussen). Det var ret voldsomt og jeg var dybt chokeret bagefter. Folk var super søde og meget betænksomme, men de skulle bare lade mig være, jeg blev svimmel og fik propper for ørene, tror at det var et mindre angstanfald. Nå, jeg gik hjem (bor ikke så langt fra stoppestedet) og min kæreste advarer mig mod at, sætte mig i sofaen fordi min skønne :rulle: kat lige har kastet op og han ikke har nået at fjerne det. Og så brød jeg bare helt sammen. Jeg hylede fuldstændig hysterisk fordi jeg var blevet så bange, og han fattede overhovedet ikke hvad der var sket, før jeg fik så meget kontrol over mig selv at jeg kunne fortælle ham det.

Så lige nu ligger jeg til observation på sygehuset. Jeg fik egentlig ikke ondt af faldet, men det satte lige bekymringer x100000 i gang. Alt er fint, jeg har hørt hjertelyd og er blevet scannet, og hun har det helt fint, det er kun mor der er blevet lidt blå og skrabet :lol: for ikke at snakke om forskrækket. Men grundet (meget meget lille) risiko for at livmoderen har taget skade tilbød de at jeg kunne overnatte og det tog jeg imod, da jeg vidste at jeg ikke ville kunne slappe af.

Jordemoderen er simpelthen bare så sød og jeg er blevet tjekket på alle leder og kanter, og hun er enormt omsorgsfuld. Jeg fortalte om mine bekymringer omkring symfysemål, og det fik hun skudt helt ned, det ser umiddelbart helt fint ud og ieg ligger indenfor normalområdet. Så det har bare været så dejlig en oplevelse, når nu det skal være.
4
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 17. aug 2018, 19:48

Moxy-lady skrev:Tillykke med fødselsdagen Jeanett! The big 3 0! Forhåbentlig tacklede du det bedre end mig :D jeg lå i fosterstilling hele dagen med tømmermænd og krise.

Well, jeg så alle jeres søde opdateringer tidligere i dag, men fik aldrig givet min egen. Og så skete der lige det at jeg var på vej hjem med bussen og da denne blev nødt til at lave en hård opbremsning, så smuttede fødderne under mig grundet gulvet og mine sko var våde efter regnvejret, og jeg faldt - på maven - og kurede hele vejen igennem bussen og ned til chaufføren (fra midt i bussen). Det var ret voldsomt og jeg var dybt chokeret bagefter. Folk var super søde og meget betænksomme, men de skulle bare lade mig være, jeg blev svimmel og fik propper for ørene, tror at det var et mindre angstanfald. Nå, jeg gik hjem (bor ikke så langt fra stoppestedet) og min kæreste advarer mig mod at, sætte mig i sofaen fordi min skønne :rulle: kat lige har kastet op og han ikke har nået at fjerne det. Og så brød jeg bare helt sammen. Jeg hylede fuldstændig hysterisk fordi jeg var blevet så bange, og han fattede overhovedet ikke hvad der var sket, før jeg fik så meget kontrol over mig selv at jeg kunne fortælle ham det.

Så lige nu ligger jeg til observation på sygehuset. Jeg fik egentlig ikke ondt af faldet, men det satte lige bekymringer x100000 i gang. Alt er fint, jeg har hørt hjertelyd og er blevet scannet, og hun har det helt fint, det er kun mor der er blevet lidt blå og skrabet :lol: for ikke at snakke om forskrækket. Men grundet (meget meget lille) risiko for at livmoderen har taget skade tilbød de at jeg kunne overnatte og det tog jeg imod, da jeg vidste at jeg ikke ville kunne slappe af.

Jordemoderen er simpelthen bare så sød og jeg er blevet tjekket på alle leder og kanter, og hun er enormt omsorgsfuld. Jeg fortalte om mine bekymringer omkring symfysemål, og det fik hun skudt helt ned, det ser umiddelbart helt fint ud og ieg ligger indenfor normalområdet. Så det har bare været så dejlig en oplevelse, når nu det skal være.


Sikken forskrækkelse - godt at du og Baby er okay :ae:
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Pilen » 17. aug 2018, 21:56

Moxy-lady skrev:Tillykke med fødselsdagen Jeanett! The big 3 0! Forhåbentlig tacklede du det bedre end mig :D jeg lå i fosterstilling hele dagen med tømmermænd og krise.

Well, jeg så alle jeres søde opdateringer tidligere i dag, men fik aldrig givet min egen. Og så skete der lige det at jeg var på vej hjem med bussen og da denne blev nødt til at lave en hård opbremsning, så smuttede fødderne under mig grundet gulvet og mine sko var våde efter regnvejret, og jeg faldt - på maven - og kurede hele vejen igennem bussen og ned til chaufføren (fra midt i bussen). Det var ret voldsomt og jeg var dybt chokeret bagefter. Folk var super søde og meget betænksomme, men de skulle bare lade mig være, jeg blev svimmel og fik propper for ørene, tror at det var et mindre angstanfald. Nå, jeg gik hjem (bor ikke så langt fra stoppestedet) og min kæreste advarer mig mod at, sætte mig i sofaen fordi min skønne :rulle: kat lige har kastet op og han ikke har nået at fjerne det. Og så brød jeg bare helt sammen. Jeg hylede fuldstændig hysterisk fordi jeg var blevet så bange, og han fattede overhovedet ikke hvad der var sket, før jeg fik så meget kontrol over mig selv at jeg kunne fortælle ham det.

Så lige nu ligger jeg til observation på sygehuset. Jeg fik egentlig ikke ondt af faldet, men det satte lige bekymringer x100000 i gang. Alt er fint, jeg har hørt hjertelyd og er blevet scannet, og hun har det helt fint, det er kun mor der er blevet lidt blå og skrabet :lol: for ikke at snakke om forskrækket. Men grundet (meget meget lille) risiko for at livmoderen har taget skade tilbød de at jeg kunne overnatte og det tog jeg imod, da jeg vidste at jeg ikke ville kunne slappe af.

Jordemoderen er simpelthen bare så sød og jeg er blevet tjekket på alle leder og kanter, og hun er enormt omsorgsfuld. Jeg fortalte om mine bekymringer omkring symfysemål, og det fik hun skudt helt ned, det ser umiddelbart helt fint ud og ieg ligger indenfor normalområdet. Så det har bare været så dejlig en oplevelse, når nu det skal være.


Sikke en dag. Man når da bare at tænke alt muligt frygteligt, når man har taget sådan en tur. Men godt, at der er en god jordemoder og alt ser fint ud. Helt forståeligt, at du tager en overnatning for at få ro på igen :ae:
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 18. aug 2018, 08:23

Tusind tak for jeres søde beskeder og grønne kort. Alt er vel her, men jeg vil gerne snart hjem. 24 timer fra faldet, så regner med at kunne tage hjem ved 16 tiden i eftermiddag.

Kors, hvor har jeg bare ondt i kroppen! Både de slag jeg har fået på kroppen og muskler der har været spændt godt op giver sig til kende i dag. Jeg ligger på en 2 sengs undersøgelsesstue, så jeg har glæde af alle de kvinder der kommer ind pga de ikke har mærket så meget liv. Der var 3 i går - og de ventede alle piger. Det var lidt pudsigt. Ellers ligger værelset på barselsgangen, hvorfra jeg kan høre meget meget små babyer der græder :love:

Men jeg glæder mig til at komme hjem i min egen seng. Jeg er helt smadret.
4
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. aug 2018, 04:48

Jeg er godt nok træt af halsbrand og sure opstød. Jeg havde det også som eneste gene med vores søn, men havde glemt hvor vanvittig træls det er. Jeg kan ikke drikke te, spise sødt, krydret- og jeg har mega craving for stærk mad, skal sidde ret op og ned i 3 timer efter jeg spist ellers får jeg konstant opkastfornemmelser. Det er dælme træls.

Skal til læge om en uge og må have noget til det. Sidst spiste jeg nogle tyggetabletter 3 gange om dagen.
0

Tilbage til "Graviditet"