Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 415
Likede indlæg: 6381

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 16. apr 2018, 09:18

Shit, aqua! Det lyder godt nok forfærdeligt. Hvad er planen så nu for at forhindre nye betændelser?
0
Jeg kan godt finde ud af sammensatte navneord og endelser men nogle gange går det lidt stærkt og jeg opdager ikke at stavekontrollen har været på spil.
Aquadorable
Kort karma: 82
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 1032

Indlægaf Aquadorable » 16. apr 2018, 09:30

Moxy-lady skrev:Shit, aqua! Det lyder godt nok forfærdeligt. Hvad er planen så nu for at forhindre nye betændelser?

Ja, det er et godt spørgsmål. Min krop har tydeligvis svært ved både at bygge baby og holde sygdomme for døren. Og da jeg i forvejen har svage tænder, giver det god mening, at det er der, betændelsestilstandene opstår.

Alle er vist enige om, at det vil stoppe, når jeg føder. Men med syv uger til termin er det jo også en meget drastisk beslutning at tage. Jeg vil i hvert fald gerne selv tættere på termin, inden hun evt. skal ud.
0
:love:
Aquadorable

Indlægaf Aquadorable » 16. apr 2018, 09:35

Min mand konstaterede tørt her til morgen, at vi ikke skal have barn nummer to, før jeg har fået lavet gebis :lol: Det er sgu da godt, man kan grine af det her bagefter ... Og at vi allerede nu samler stof til babys konfirmationstale ;)
3
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 234
Likede indlæg: 2472

Indlægaf Neenah » 16. apr 2018, 11:45

Det lyder forfærdeligt Aqua :tie: Jeg håber du klarer dig igennem resten af graviditeten uden de større gener. Det er da uudholdeligt det der.
0
Brugeravatar
Neenah

19+4

Indlægaf Neenah » 16. apr 2018, 11:48

Jeg har scoret mig en tur til kiropraktor i dag. Jeg tror min iskiasnerve sidder i klemme eller sådan noget - min højre balde spasser i hvert fald helt vildt ud engang imellem, så jeg pludselig får helt absurd ondt og mister noget af styrken i det ene ben. Samtidig skaber min lænd sig også ret meget for tiden.

Imens jeg sidder og venter er jeg taget på Baresso - hold nu op sådan en frugt-iceblend kan sætte gang i en babymave :lol: Hun banker løs hver gang jeg har drukket en mundfuld. Det er ret vildt! Men jeg kan altså stadig ikke helt komme overens med en baby, der sparker... jeg synes det føles helt vildt underligt :genert:
0
Aquadorable

Re: 19+4

Indlægaf Aquadorable » 16. apr 2018, 11:54

Neenah skrev:Jeg har scoret mig en tur til kiropraktor i dag. Jeg tror min iskiasnerve sidder i klemme eller sådan noget - min højre balde spasser i hvert fald helt vildt ud engang imellem, så jeg pludselig får helt absurd ondt og mister noget af styrken i det ene ben. Samtidig skaber min lænd sig også ret meget for tiden.

Imens jeg sidder og venter er jeg taget på Baresso - hold nu op sådan en frugt-iceblend kan sætte gang i en babymave :lol: Hun banker løs hver gang jeg har drukket en mundfuld. Det er ret vildt! Men jeg kan altså stadig ikke helt komme overens med en baby, der sparker... jeg synes det føles helt vildt underligt :genert:

Det lyder som iskiasnerven. Den har jeg også bøvlet en del med. Det mest mærkelige var, at det fra den ene dag til den anden var væk. Jeg havde stor held med massage samt regelmæssig motion - fx gåture og svømning. Håber det kan hjælpe dig med en tur til kiropraktor :)

Jeg vænner mig altså heller ikke til babyspark :genert: Synes det er den mærkeligste fornemmelse!
0
Aquadorable

Indlægaf Aquadorable » 16. apr 2018, 11:55

Neenah skrev:Det lyder forfærdeligt Aqua :tie: Jeg håber du klarer dig igennem resten af graviditeten uden de større gener. Det er da uudholdeligt det der.

Tak, jeg håber også, jeg klarer den - og ikke går for meget over tid, hvis jeg ender med at skulle gå tiden ud :kryds:
0
bluetof1
Kort karma: 398
Likede indlæg: 3044

Indlægaf bluetof1 » 16. apr 2018, 12:21

Aquadorable skrev:
Neenah skrev:Det lyder forfærdeligt Aqua :tie: Jeg håber du klarer dig igennem resten af graviditeten uden de større gener. Det er da uudholdeligt det der.

Tak, jeg håber også, jeg klarer den - og ikke går for meget over tid, hvis jeg ender med at skulle gå tiden ud :kryds:

Jeg tror ikke du skal være bekymret for at de sætter dig i gang før tid. Allertidligst 38+0. Man skal være meget tæt på livstruende syg (mor og/eller barn) før de sætter i gang før termin og på mange fødesteder sætter man heller ikke i gang til termin (40+0) med mindre indikationen er meget stærk.

Jeg håber I kan finde en løsning, der gør at du ikke får sådan en tur igen. Den lyder godt nok gennemført ondskabsfuld :tie:

- lurer out :genert:
0
Har lige barberet ben for første gang i meget, meget lang tid. Min bodyoil kunne ikke længere fugte min hud. Til gengæld havde jeg virkelig blank pels.
Aquadorable

Indlægaf Aquadorable » 16. apr 2018, 12:25

bluetof1 skrev:
Aquadorable skrev:

Jeg tror ikke du skal være bekymret for at de sætter dig i gang før tid. Allertidligst 38+0. Man skal være meget tæt på livstruende syg (mor og/eller barn) før de sætter i gang før termin og på mange fødesteder sætter man heller ikke i gang til termin (40+0) med mindre indikationen er meget stærk.

Jeg håber I kan finde en løsning, der gør at du ikke får sådan en tur igen. Den lyder godt nok gennemført ondskabsfuld :tie:

Det satser jeg bestemt heller ikke på. Jeg håber, at jeg går fri af mere dårligdom og føder naturligt i juni :)
0
bluetof1
Kort karma: 398
Likede indlæg: 3044

Indlægaf bluetof1 » 16. apr 2018, 12:30

Aquadorable skrev:
bluetof1 skrev:
Aquadorable skrev:

Det satser jeg bestemt heller ikke på. Jeg håber, at jeg går fri af mere dårligdom og føder naturligt i juni :)

Jeg håber det går som det skal og at du slipper for flere problemer :)
At føde for tidligt er modbydeligt selvom det selvfølgelig er eneste udvej i nogle tilfælde.
1
Har lige barberet ben for første gang i meget, meget lang tid. Min bodyoil kunne ikke længere fugte min hud. Til gengæld havde jeg virkelig blank pels.
Aquadorable

Indlægaf Aquadorable » 16. apr 2018, 12:32

bluetof1 skrev:
Aquadorable skrev:
bluetof1 skrev:
Aquadorable skrev:

Jeg håber det går som det skal og at du slipper for flere problemer :)
At føde for tidligt er modbydeligt selvom det selvfølgelig er eneste udvej i nogle tilfælde.

Ja, det kan jeg levende forestille mig :trist:
1
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 84
Likede indlæg: 1552

Indlægaf billiebean » 16. apr 2018, 13:24

Neenah skrev:Jeg har scoret mig en tur til kiropraktor i dag. Jeg tror min iskiasnerve sidder i klemme eller sådan noget - min højre balde spasser i hvert fald helt vildt ud engang imellem, så jeg pludselig får helt absurd ondt og mister noget af styrken i det ene ben. Samtidig skaber min lænd sig også ret meget for tiden.

:

Sig endelig til hvordan det gik hos kiropraktoren!

Min iskias driver mig også til vanvid. Går til akupunktur og det giver faktisk en del lindring men er smerteplaget alligevel i balle, lænd og symfyse. Turde ikke kiropraktor da min bækken generelt er skævt og ustabilt og er bange for at gøre tingene værre. Men måske en god en kan arbejde udenom den slags. Skal til læge onsdag og om ikke andet så vil jeg høre, om jeg kan låne et par krykker, så jeg kan komme lidt rundt. Min mand er mega hårdt spændt for..
0
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 16. apr 2018, 13:48

billiebean skrev:

:

Min iskias driver mig også til vanvid. Går til akupunktur og det giver faktisk en del lindring men er smerteplaget alligevel i balle, lænd og symfyse. Turde ikke kiropraktor da min bækken generelt er skævt og ustabilt og er bange for at gøre tingene værre. Men måske en god en kan arbejde udenom den slags. Skal til læge onsdag og om ikke andet så vil jeg høre, om jeg kan låne et par krykker, så jeg kan komme lidt rundt. Min mand er mega hårdt spændt for..

Det gik super! Han konstaterede at mit bækken var låst, og at min iskias derfor var irriteret, men ikke påvirket ellers. Han knækkede lidt hist og her, og det tror jeg virkede. Min lænd har det i hvert fald væsentligt bedre :banan: men jeg skal lige følges op på på torsdag.

Det er min faste kiropraktor, så han kender mig godt - det er rart!
1
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 84
Likede indlæg: 1552

Indlægaf billiebean » 16. apr 2018, 15:36

Neenah skrev:
billiebean skrev:

:

Det gik super! Han konstaterede at mit bækken var låst, og at min iskias derfor var irriteret, men ikke påvirket ellers. Han knækkede lidt hist og her, og det tror jeg virkede. Min lænd har det i hvert fald væsentligt bedre :banan: men jeg skal lige følges op på på torsdag.

Det er min faste kiropraktor, så han kender mig godt - det er rart!

Nu har jeg bestilt tid til onsdag. De behandler en hel del gravide med lignende problemer, så det var i hvert fald betryggende.
0
Phaiak
Kort karma: 3
Likede indlæg: 42

32+5

Indlægaf Phaiak » 16. apr 2018, 15:41

Jeg synes at jeg er begyndt at opleve manglende lyst til mad igen - fuldstændig som i første trimester.
Jeg har lyst til Hvidt brød, sprøde grøntsager og frugt.
Men jeg gider simpelthen ikke lave mad og helst skal det være som små-snackeri hele dagen.

Det passer bare virkelig dårligt med at jeg har fået graviditetssukkersyge hvor jeg skal måle blodsukker 5 gange om dagen. Fx 1,5 time efter et hovedmåltid. Men hvordan pokker definerer man hovedmåltid når det er små-snackeri i stedet?
Og frugt og Hvidt brød er i begrænsede mængder.

Åh det er besværligt.
0

Tilbage til "Graviditet"