For os i Fertilitetsbehandling

Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf oOxXxOo » 19. feb 2018, 18:34

Sloejfen skrev:
oOxXxOo skrev:Det vrimler med diverse billeder på de sociale medier af folk der enten er gravide eller har små nyfødte, eller folk der går og er gravide, eller når man sidder i venteværelset hos lægen hvor der er små børn og et ungt kommende forældrepar der fik en vandrejournal med hjem.. *Jeg har lyst til at kaste en smule op af bare misundelse* :genert:


Åh hvor jeg kan genkende det.
Bliver også frygtelig misundelig, og samtidigt bliver jeg ramt af så dårlig samvittighed. For jeg synes vitterligt det er svært at glæde sig over andres graviditet - altså ikke dem der selv har prøvet gennem længere tid men de der "Ej hov så smed jeg lige ppillerne og så var jeg gravid 2 minutter senere"..


Nå men jeg har fået en tid til æggeleder/passageskylning midt i marts - hos gynækolog Sven som flere har været så søde at anbefale. Dejligt ikke at skulle vente så længe.
Jer der har prøvet det, hvor ondt havde i bagefter?
Har en tid mandag aften - tænker det er realistisk at gå på arbejde dagen efter? :kryds: må indrømme jeg er ret nervøs efter jeg var dum nok til at læse en udførlig procedure beskrivelse :rulle:

Jeg er sædvanligvis heller ikke misundelig anlagt og hat altid haft et smil på læben og en varm følelse indei når jeg så gravide, babyer eller forældre med barnevogn, nu er det rigtig svært når der sidder et lille grønt monster i maven der inderligt ønsker sig 2 streger på en graviditetstest, ja lykken ville såmen også være 2 tydelige streger på en ægløsningstest. Herhjemme er 1 streg det eneste der kan produceres :nerve:
0
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf oOxXxOo » 19. feb 2018, 18:43

Vi skulle gerne få svar på mandens sædprøve på onsdag, og så snart jeg har den skal jeg have kontaketet egen læge..
Er der nogen der ved noget, fordele/ulemper ved en gynækolog frem for fertilitetsklinik?
Jeg frygter lidt at skulle vente +12 uger på at få at vide at gynækologen ikke kan hjælpe os men i stedet vil henvise videre til fertilitetsklinik, hvor der så igen er 12 ugers ventetid :/ Har mest af alt lyst til at havne det rigtige sted i første omgang.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3073

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Alphilia » 19. feb 2018, 18:43

[quote="Mirabella"]Om en lille måned kan vi melde os til ivf for første gang - har dog mentalt forberedt mig på afslag grundet de længe ventetider og sammenlægningen af Roskilde+Holbæk

Min kæreste mente dog at vi også godt melde os til i april - men i og med at han skal ud og rejse et par dage med arbejde lige der hvor jeg kan risikere at skulle bruge ham (sæden) så har jeg sagt nej, ikke tale om at jeg vil igennem hormonbehandling evt glæde mig om fine æg der vokser og så måtte opgive forsøget fordi han ikke er tilstede - man skal dælme også passe på sig selv i det her.[/
Åh, den der logistik... Ramler det nu sammen med en ferie? Er kæresten væk? Og hvornår bliver så næste gang... man kan blive så træt...
1
Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Mirabella » 19. feb 2018, 19:45

Alphilia skrev:
Mirabella skrev:Om en lille måned kan vi melde os til ivf for første gang - har dog mentalt forberedt mig på afslag grundet de længe ventetider og sammenlægningen af Roskilde+Holbæk

Min kæreste mente dog at vi også godt melde os til i april - men i og med at han skal ud og rejse et par dage med arbejde lige der hvor jeg kan risikere at skulle bruge ham (sæden) så har jeg sagt nej, ikke tale om at jeg vil igennem hormonbehandling evt glæde mig om fine æg der vokser og så måtte opgive forsøget fordi han ikke er tilstede - man skal dælme også passe på sig selv i det her.[/
Åh, den der logistik... Ramler det nu sammen med en ferie? Er kæresten væk? Og hvornår bliver så næste gang... man kan blive så træt...


Jeg regner med at blive afvist her i marts, og kæresten har rejse i både april og maj, så næste chance efter denne er i juni, juli regner jeg med de har lukket, august ligger de i flytterod og så er der september, det er ikke fordi jeg ikke kan vente med at stå med en baby i armene, men jeg har snart brug for svar på hvad der sker med mine æg, om de ikke deler sig rigtigt, om de ikke sætter sig fast, jeg har brug for mere klarhed, og den har der ikke været så meget af indtil videre i dette forløb
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17185
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41765

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 20. feb 2018, 06:12

Sloejfen skrev:
oOxXxOo skrev:Det vrimler med diverse billeder på de sociale medier af folk der enten er gravide eller har små nyfødte, eller folk der går og er gravide, eller når man sidder i venteværelset hos lægen hvor der er små børn og et ungt kommende forældrepar der fik en vandrejournal med hjem.. *Jeg har lyst til at kaste en smule op af bare misundelse* :genert:


Åh hvor jeg kan genkende det.
Bliver også frygtelig misundelig, og samtidigt bliver jeg ramt af så dårlig samvittighed. For jeg synes vitterligt det er svært at glæde sig over andres graviditet - altså ikke dem der selv har prøvet gennem længere tid men de der "Ej hov så smed jeg lige ppillerne og så var jeg gravid 2 minutter senere"..


Nå men jeg har fået en tid til æggeleder/passageskylning midt i marts - hos gynækolog Sven som flere har været så søde at anbefale. Dejligt ikke at skulle vente så længe.
Jer der har prøvet det, hvor ondt havde i bagefter?
Har en tid mandag aften - tænker det er realistisk at gå på arbejde dagen efter? :kryds: må indrømme jeg er ret nervøs efter jeg var dum nok til at læse en udførlig procedure beskrivelse :rulle:


Jeg har fået lavet sådan en scanning, og det var ikke slemt (og jeg er ellers ret pivet). Det murrer lidt, men hvis du slapper godt af, så gør det ikke decideret ondt. Tog på arbejde lige efter uden problemer.

Tror jeg regnede med, at det ville være lige så slemt som at få lagt en spiral op. Det var det overhovedet ikke.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf MissHindenburg » 20. feb 2018, 12:36

I går aftes tænkte jeg at jeg hellere måtte få købt nogle flere graviditetstest -> = drop det! Jeg fik min menstruation her til morgen!

Jeg var så ked af det at jeg tuder på hele morgen gåturen med hunden!
Jeg er ret ok med at holde en pause fra hormoner og halløj ihvertfald for 1 måned!
Jeg venter stadig på at høre fra ouh
*suk*
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17185
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41765

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 20. feb 2018, 12:48

MissHindenburg skrev:I går aftes tænkte jeg at jeg hellere måtte få købt nogle flere graviditetstest -> = drop det! Jeg fik min menstruation her til morgen!

Jeg var så ked af det at jeg tuder på hele morgen gåturen med hunden!
Jeg er ret ok med at holde en pause fra hormoner og halløj ihvertfald for 1 måned!
Jeg venter stadig på at høre fra ouh
*suk*


Der var jeg i søndags. Føler med dig :ae:
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Bøtte » 20. feb 2018, 12:53

LaMariposa skrev:
Sloejfen skrev:
oOxXxOo skrev:Det vrimler med diverse billeder på de sociale medier af folk der enten er gravide eller har små nyfødte, eller folk der går og er gravide, eller når man sidder i venteværelset hos lægen hvor der er små børn og et ungt kommende forældrepar der fik en vandrejournal med hjem.. *Jeg har lyst til at kaste en smule op af bare misundelse* :genert:


Åh hvor jeg kan genkende det.
Bliver også frygtelig misundelig, og samtidigt bliver jeg ramt af så dårlig samvittighed. For jeg synes vitterligt det er svært at glæde sig over andres graviditet - altså ikke dem der selv har prøvet gennem længere tid men de der "Ej hov så smed jeg lige ppillerne og så var jeg gravid 2 minutter senere"..


Nå men jeg har fået en tid til æggeleder/passageskylning midt i marts - hos gynækolog Sven som flere har været så søde at anbefale. Dejligt ikke at skulle vente så længe.
Jer der har prøvet det, hvor ondt havde i bagefter?
Har en tid mandag aften - tænker det er realistisk at gå på arbejde dagen efter? :kryds: må indrømme jeg er ret nervøs efter jeg var dum nok til at læse en udførlig procedure beskrivelse :rulle:


Jeg har fået lavet sådan en scanning, og det var ikke slemt (og jeg er ellers ret pivet). Det murrer lidt, men hvis du slapper godt af, så gør det ikke decideret ondt. Tog på arbejde lige efter uden problemer.

Tror jeg regnede med, at det ville være lige så slemt som at få lagt en spiral op. Det var det overhovedet ikke.


Enig med de andre to. Jeg synes heller ikke det var slemt.

Men husk at tage et trusseindlæg på, man kan godt få lidt blodig udflåd efterfølgende.
0
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf oOxXxOo » 21. feb 2018, 15:52

Sidder lige tuder en smule for mig selv.
Vi har netop fået svar på mandens sædprøve der desværre viste svært nedsat sædkvalitet. Så nu er det ikke kun mig "den er gal" med, men os begge to.
Lige nu føles det helt umuligt at tro på at vi nogensinde får et barn!
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 22. feb 2018, 06:27

Så skal jeg have taget æg ud i dag; selve indgrebet er jeg ikke så nervøs for, jeg håber ikke min nye klinik er nærrige med drugs, men jeg kender det jo. Resultatet er straks mere spændende!

Jeg ser dælme ud som om jeg er et godt stykke henne; jeg bliver SÅ oppustet af stimulering :tie:
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17185
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41765

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 22. feb 2018, 07:19

Little_Woman skrev:Så skal jeg have taget æg ud i dag; selve indgrebet er jeg ikke så nervøs for, jeg håber ikke min nye klinik er nærrige med drugs, men jeg kender det jo. Resultatet er straks mere spændende!

Jeg ser dælme ud som om jeg er et godt stykke henne; jeg bliver SÅ oppustet af stimulering :tie:


Held og lykke, selvom du jo ikke kommer til at kende resultatet i dag :kryds:
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 22. feb 2018, 10:33

12 æg ud! Det er nok ikke dem alle der er modne, det vil tiden vise. Men fint resultat, so far. Jeg får en melding lørdag om antal befrugtede og delte, så bliver det vurderet om jeg skal have ét op dér, eller om de dyrker alle videre.

Nu står den på sofa og tv.
3
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 24. feb 2018, 12:27

5 befrugtede og fint delte æg; de vil gerne dyrke videre for at kunne vælge det bedste - så det får de lov til, til på tirsdag.

4 af de 12 var ikke modne, og ville derfor ikke kunne blive befrugtet, og 3 gik i stykker ved ICSI. Så der er god liv i de 5 der er tilbage!
7
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 24. feb 2018, 15:17

Denlilleglademy skrev:
Little_Woman skrev:5 befrugtede og fint delte æg; de vil gerne dyrke videre for at kunne vælge det bedste - så det får de lov til, til på tirsdag.

4 af de 12 var ikke modne, og ville derfor ikke kunne blive befrugtet, og 3 gik i stykker ved ICSI. Så der er god liv i de 5 der er tilbage!

Det er da super god tal det der. Bedre end før ik?


Det er rigtig fint - og viser i hvert fald at mine æg ikke er helt til rotterne, som jeg blev bange for efter sidste lange behandling, som kun gav ét tocellet på dag 2, mod nu 5 4-cellede.

Jeg har før haft 5 og 6 befrugtede på dag 2, Riget dyrkede også videre, til 1 eller 2 blastocyster på dag 5. Så selv om der er en risiko for at ingen klarer det, tror både jeg og laboratoriet på den model. Det er også blastocyster jeg er blevet gravid på, to gange, så.. jeg tror på det!
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 24. feb 2018, 15:39

Denlilleglademy skrev:
Little_Woman skrev:
Denlilleglademy skrev:
Little_Woman skrev:5 befrugtede og fint delte æg; de vil gerne dyrke videre for at kunne vælge det bedste - så det får de lov til, til på tirsdag.

4 af de 12 var ikke modne, og ville derfor ikke kunne blive befrugtet, og 3 gik i stykker ved ICSI. Så der er god liv i de 5 der er tilbage!

Det er da super god tal det der. Bedre end før ik?


Det er rigtig fint - og viser i hvert fald at mine æg ikke er helt til rotterne, som jeg blev bange for efter sidste lange behandling, som kun gav ét tocellet på dag 2, mod nu 5 4-cellede.

Jeg har før haft 5 og 6 befrugtede på dag 2, Riget dyrkede også videre, til 1 eller 2 blastocyster på dag 5. Så selv om der er en risiko for at ingen klarer det, tror både jeg og laboratoriet på den model. Det er også blastocyster jeg er blevet gravid på, to gange, så.. jeg tror på det!



Okay. Alle mine på stork de dyrkede fra dag 2 til 5 blev til noget. De er bare knalddygtige.

Jeg bliver også gravid på icsi og blastocyst. Mener at de lavede aha sidste gang også.


Jeg tror også på dem - de virker virkelig reflekterede over processen og de tidligere informationer jeg kommer med :)
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:

Tilbage til "Graviditet"