For os i Fertilitetsbehandling

Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 181
Likede indlæg: 1648

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 8. feb 2018, 18:22

Jeg er i gang med en ny omgang - 5. IVF, nu i det private.
Er allerede vild med den klinik; fleksibilitet ifht tidspunkter til scanning, god tid når man er der og bare en venlig, respektfuld og professionel tone.

Jeg glæder mig til at se hvad de kan lave af mirakler, med de æg jeg bringer til bordet!
2
Nu med fugl
Brugeravatar
oOxXxOo
Kort karma: 7
Likede indlæg: 97

Indlægaf oOxXxOo » 9. feb 2018, 13:49

Jeg var ved lægen i dag og fik svar på mine blodprøver.
Lægen sagde de så fine ud, men at det var der self. en fagperson der skulle tage stilling til. Det eneste jeg kan se er at LH som lå på 1,9 på CD 2 ligger under referenceværdierne som er opgivet inde på sundhed.dk og min progesteron ligger på 1,6 på CD 21 som var i tirsdag. (mit østradiol ligger på 0,06 og kan ikke finde ud af hvor lavt det må være eller om der overhovedet er en nedre grænse) Jeg er helt med på at de værdier der står angivet ikke nødvendigvis er det som fagfolkene ser på, men omvendt tænker jeg værdierne må være opgivet af en grund?
Lægen sagde sågar at det så ud til at jeg havde ægløsning, så jeg købte selvfølgelig ægløsningstest, men den viste self bragende negativ, end ikke skyggen af en teststreg (burde jeg ikke få et positivt svar hvis jeg har ægløsning, eller det er måske slet ikke givet? )
Jeg sidder egentlig lidt med en følelse af at være lidt på vildspor.
Lægen snakkede om at hvis kærestens sædkvalitet var god, ville hun henvise videre til en gynækolog i første omgang. (Hun havde dog talt om at vi var klar til at blive henvist til fertilitetsklinik ved mit første besøg så snart prøverne var taget) Så jeg ved ikke helt hvad jeg skal forvente og er egentlig slået en smule ud af kurs synes jeg.
0
Brugeravatar
BirdReynolds
Kort karma: 27
Likede indlæg: 159

Indlægaf BirdReynolds » 10. feb 2018, 18:17

Det er lige gået op for os hvad det kommer til at koste at gå videre til IVF nu (vi har haft 5 IUI-h forsøg).
Vi kunne godt få det gratis hos det offentlige, men der er 1 års ventetid på Herlev og 1½ år på Riget. So that's not gonna happen.
Og min mand er gået kold på projektet, så han skal også lige rettes op igen. Suk.
Jeg er ret træt af det her ræs.
0
Lys
Kort karma: 151
Likede indlæg: 2425

Indlægaf Lys » 10. feb 2018, 18:28

BirdReynolds skrev:Det er lige gået op for os hvad det kommer til at koste at gå videre til IVF nu (vi har haft 5 IUI-h forsøg).
Vi kunne godt få det gratis hos det offentlige, men der er 1 års ventetid på Herlev og 1½ år på Riget. So that's not gonna happen.
Og min mand er gået kold på projektet, så han skal også lige rettes op igen. Suk.

Hvis det er en mulighed for jer, er ventetiden på Hillerød vist en del mindre. Og en del af IVF-behandlingen sker i praksis på Riget.
1
Brugeravatar
Little_Woman

Indlægaf Little_Woman » 10. feb 2018, 18:32

Bird: Det er seriøst mange penge man lægger for IVF/ICSI i det private; den skal man lige sluge. Men kan godt forstå I stejler over ventetiderne; de er stygge...
2
Nu med fugl
Brugeravatar
BirdReynolds

Indlægaf BirdReynolds » 10. feb 2018, 18:32

Lys skrev:
BirdReynolds skrev:Det er lige gået op for os hvad det kommer til at koste at gå videre til IVF nu (vi har haft 5 IUI-h forsøg).

Hvis det er en mulighed for jer, er ventetiden på Hillerød vist en del mindre. Og en del af IVF-behandlingen sker i praksis på Riget.

Ja, der er 26 uger på Hillerød pt. Men det er stadig for lang tid (for os) på nuværende tidspunkt.
1
Sorenspige
Kort karma: 322
Likede indlæg: 1655

Indlægaf Sorenspige » 10. feb 2018, 18:44

Nu ved jeg ikke, hvordan jeres økonomi ser ud, men jeg vil love både dig og din mand, at I aldrig fortryder at bruge de penge på at blive forældre.

Vi har betalt behandlingen for at få lillesøster, og de er de bedste penge, vi har brugt.
2
LaMariposa
Kort karma: 121
Likede indlæg: 2237

Indlægaf LaMariposa » 10. feb 2018, 20:16

Kan man selv vælge, hvor man vil henvises til IVF?
0
Forstadskedelig :love:

I won't let it die
I can feel you when you're not around
When the night gets cold
We won't be alone
Sorenspige
Kort karma: 322
Likede indlæg: 1655

Indlægaf Sorenspige » 10. feb 2018, 21:08

LaMariposa skrev:Kan man selv vælge, hvor man vil henvises til IVF?

Jeg bor i Vestjylland, og her blev vi henvist til regionens eneste behandlingssted. Så jeg vil tro, at man selv kan bestemme indenfor regionen.
0
Brugeravatar
Sloejfen
Kort karma: 5
Geografisk sted: København SV
Likede indlæg: 52

Indlægaf Sloejfen » 13. feb 2018, 05:33

Så er "vi" startet udredning. Jeg har en historik med endometriose og var egentligt anbefalet udredning osv efter 6 måneder men har lurepasset i håb om at det alligevel sker af sig selv og nu er der så gået 10 måneder.
Jeg fik taget blodprøver i går og har så fået en henvisning til tubeskylning :genert:

Nogen herinde med kendskab til en god gynækolog i hovedstadsområdet som laver det? Gerne en som ikke har 14-16 ugers ventetid :nerve:

Min mand skal selvfølgelig også igang, men hans almen praksis læge har lukket på ubestemt tid, så han skal lige have skiftet og så henvises..
0
Brugeravatar
Little_Woman

Indlægaf Little_Woman » 13. feb 2018, 06:11

Jeg er i fuld gang med hormoner og skal scannes senere i dag, på 6. stimdag; måske skal dosis reguleres, måske ikke.

Det går bare derudaf med kanylerne, synes aldrig der har været det store problem, men selv dét kan åbenbart blive ren rutine!
1
Nu med fugl
Brugeravatar
Little_Woman

Indlægaf Little_Woman » 13. feb 2018, 06:13

Sloejfen skrev:Så er "vi" startet udredning. Jeg har en historik med endometriose og var egentligt anbefalet udredning osv efter 6 måneder men har lurepasset i håb om at det alligevel sker af sig selv og nu er der så gået 10 måneder.
Jeg fik taget blodprøver i går og har så fået en henvisning til tubeskylning :genert:

Nogen herinde med kendskab til en god gynækolog i hovedstadsområdet som laver det? Gerne en som ikke har 14-16 ugers ventetid :nerve:

Min mand skal selvfølgelig også igang, men hans almen praksis læge har lukket på ubestemt tid, så han skal lige have skiftet og så henvises..

Velkommen og held og lykke :)
0
Nu med fugl
Brugeravatar
BirdReynolds

Indlægaf BirdReynolds » 13. feb 2018, 11:53

Min cyklus var ude af sync, så vi kunne ikke starte behandling i dag. Så første forsøg med IVF bliver først til marts. Jeg er nærmest lettet?
1
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 13. feb 2018, 16:51

BirdReynolds skrev:Min cyklus var ude af sync, så vi kunne ikke starte behandling i dag. Så første forsøg med IVF bliver først til marts. Jeg er nærmest lettet?

:ae:

Tænker, at det er helt fair at have det sådan. Måske handler det om, at du er i en process som du dybest set dræner dig og som du godt ved bliver hård ved jer (igen)? Nu får du et lille pusterum, som måske er mere tiltrængt end du havde troet?

Ved ikke om jeg skyder helt ved siden af, eller om det giver mening?
1

I won't let it die
When the night gets cold
We won't be alone
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 13. feb 2018, 16:53

En lille ting... Jeg er så træt af, at før-mens-symptomer minder så meget om det man har hørt om graviditet. Jeg er træt, har murren i underlivet og er ramt af den her irriterende og insisterende "kvalmesult". Selvom jeg godt ved, at jeg ikke er blevet gravid, så håber man jo alligevel.
1

I won't let it die
When the night gets cold
We won't be alone

Tilbage til "Graviditet"