Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zonta » 21. nov 2017, 07:51

Kakro05 skrev:Og jeg tog en positiv test i morges. Virkelig flot når jeg har drukket en del i weekenden og fik både bedøvelse og taget røngten ved tandlægen i fredags :mellow: .
Jeg føler mig slet ikke lige så dårlig som sidste gravidtet (det kan jo nå at komme). Jeg kan mærke jeg ikke helt tror på det og jeg kan ikke helt overskue det. Jeg bliver nødt til snart at fortælle det til min chef og jeg har kun været ansat siden maj (delvist fra Januar pga praktik). Jeg skal have planlagt en tidlig scanning. da det helt sikkert ikke kan holdes skjult hele julen. Vi planlægger at flytte (vi leder efter hus). Nu skal det jo pludselig gå stærkt, så jeg kan få en mødregruppe i den nye by og når man flytter, flytter man så også fødested?
Nu er vi tilknyttet hvidovre, men der hvor vi kigger hus er tilknyttet roskilde. Jeg kan ikke vælge roskilde før vi flytter, da vi ikke har bil og jeg ikke rigtig kan se hvordan jeg skal kunne komme til roskilde uden bil. Mit hoved er ved at eksplodere :panik: . Det er totalt dumt, for der er jo stadig en risiko for at det ikke bliver til noget.

Tillykke!!!! Og så er jeg sikker på, at alt nok skal løse sig. Tag en dag ad gangen og nyd, at du er igang med at gro en baby :love:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Neenah » 22. nov 2017, 08:21

Jeg er på CD28, og har murren i lænden, så jeg gætter på mens kommer snart. Ih, hvor er det irriterende. Jeg troede slet ikke det skulle være så svært at blive gravid, altså. Hvis jeg havde vidst det, så havde jeg ikke været så hysterisk med prævention de sidste mange år, altså.
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MissHindenburg » 22. nov 2017, 08:29

Neenah skrev:Jeg er på CD28, og har murren i lænden, så jeg gætter på mens kommer snart. Ih, hvor er det irriterende. Jeg troede slet ikke det skulle være så svært at blive gravid, altså. Hvis jeg havde vidst det, så havde jeg ikke været så hysterisk med prævention de sidste mange år, altså.


:kys: Øv - håber at du måske bare mærker "noget andet" :kryds:

Jeg har SÅ ofte tænkt den der tanke de sidste par måneder. Prøv lige at tænk på alle de hormoner "man"(jeg) har gået og fyldt kroppen med af "skræk" for at blive gravid. Jeg går så småt og bliver mere og mere lun på at når vi har fået de børn vi skal have, at så er det kæresten som må stå for tur, den tanke er også set i lyset af at jeg har fået konstateret et fribrom i min livmoder, så behovet for endnu mere hormonpåvirkning end højest nødvendigt ikke er vitterligt tillokkende. Jeg ved godt at der også er kobberspiraler osv. - men tanken om at min krop får fred for alt det der lyder bare tillokkende lige nu.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf billiebean » 22. nov 2017, 08:42

Dette indlæg fra bloggen rockpaperdresses er lidt tankevækkende. Det handler netop om den opfattelse vi bliver flasket op med ifht forplantning og at virkeligheden så for manges tilfælde ender med at se helt anderledes ud. http://rockpaperdresses.dk/2017/09/the- ... -pregnant/
2
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MissHindenburg » 22. nov 2017, 08:50

billiebean skrev:Dette indlæg fra bloggen rockpaperdresses er lidt tankevækkende. Det handler netop om den opfattelse vi bliver flasket op med ifht forplantning og at virkeligheden så for manges tilfælde ender med at se helt anderledes ud. http://rockpaperdresses.dk/2017/09/the- ... -pregnant/


Det der hun beskrivere med en grund-angst for at blive gravid kan jeg godt genkende fra mig selv i mine unge år - det var også det fokus min mor havde da hun den ene gang lige skulle forsøge at fortælle om blomster og bier...mit liv ville være ødelagt hvis jeg blev gravid (Hendes præcise ord, jeg husker det tydeligt) Og vi er altså ikke i 1950'erne her....næh, start 00'erne hvor aids trods alt har været på scenen i en del år. :nerve:
Det er sgu da lidt mærkeligt!!!

Interessant blog indlæg at læse, tak :-)
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mi55y » 22. nov 2017, 09:12

Jeg har også haft den der tanke, at prævention kunne have været ligemeget. Jeg er altid blevet tudet ørene fulde af, at kvinderne i min mors familie bliver gravide bare af at kigge på en mand, så jeg skulle være meget påpasselig med prævention. Af samme grund har jeg været på p-piller fra 2000-2016. Så jeg havde lidt håbet, at det ville gå stærkt, men også frygtet, at det ikke ville pga. alderen. Jeg er nu på 5. cyklus, siden jeg fik spiralen ud, og jeg kan godt mærke, at jeg begynder at blive lidt mismodig omkring det. Så nemt skulle det åbenbart ikke gå. I det mindste er jeg heldig, at min cyklus kun er 24 dage og stort set regelmæssig.

Jeg bliver 34 lige om lidt, men er det ikke noget med, at det først er over de 35, man skal være bekymret tidligere end efter et år?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41312

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf LaMariposa » 22. nov 2017, 09:34

Mi55y skrev:Jeg har også haft den der tanke, at prævention kunne have været ligemeget. Jeg er altid blevet tudet ørene fulde af, at kvinderne i min mors familie bliver gravide bare af at kigge på en mand, så jeg skulle være meget påpasselig med prævention. Af samme grund har jeg været på p-piller fra 2000-2016. Så jeg havde lidt håbet, at det ville gå stærkt, men også frygtet, at det ikke ville pga. alderen. Jeg er nu på 5. cyklus, siden jeg fik spiralen ud, og jeg kan godt mærke, at jeg begynder at blive lidt mismodig omkring det. Så nemt skulle det åbenbart ikke gå. I det mindste er jeg heldig, at min cyklus kun er 24 dage og stort set regelmæssig.

Jeg bliver 34 lige om lidt, men er det ikke noget med, at det først er over de 35, man skal være bekymret tidligere end efter et år?


Det sagde min læge i hvert fald. Hun sagde ordret, at fem måneder jo ikke er specielt længe at prøve, når man er under 35. Jeg tror, at jeg ville give det et par måneder mere, hvis jeg var jer, og så evt. snakke med lægen om det.

Men jeg bankede faktisk i bordet efter fem måneder, fordi jeg havde en eller anden udefinerbar fornemmelse af, at der var noget galt. Det var der jo så også, så jeg er glad for, at vi ikke prøvede i årevis, før vi (jeg - det er mig, der ikke virker :rulle:) blev udredt.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mi55y » 22. nov 2017, 10:15

LaMariposa skrev:
Det sagde min læge i hvert fald. Hun sagde ordret, at fem måneder jo ikke er specielt længe at prøve, når man er under 35. Jeg tror, at jeg ville give det et par måneder mere, hvis jeg var jer, og så evt. snakke med lægen om det.

Men jeg bankede faktisk i bordet efter fem måneder, fordi jeg havde en eller anden udefinerbar fornemmelse af, at der var noget galt. Det var der jo så også, så jeg er glad for, at vi ikke prøvede i årevis, før vi (jeg - det er mig, der ikke virker :rulle:) blev udredt.


Jeg har også en indre aftale med mig selv om, at når vi februar uden held, så må jeg begynde at blive bekymret. Så er vi også oppe på 6-7 måneder og 8 cykli...
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 22. nov 2017, 10:39

Mi55y skrev:
LaMariposa skrev:
Det sagde min læge i hvert fald. Hun sagde ordret, at fem måneder jo ikke er specielt længe at prøve, når man er under 35. Jeg tror, at jeg ville give det et par måneder mere, hvis jeg var jer, og så evt. snakke med lægen om det.

Men jeg bankede faktisk i bordet efter fem måneder, fordi jeg havde en eller anden udefinerbar fornemmelse af, at der var noget galt. Det var der jo så også, så jeg er glad for, at vi ikke prøvede i årevis, før vi (jeg - det er mig, der ikke virker :rulle:) blev udredt.


Jeg har også en indre aftale med mig selv om, at når vi februar uden held, så må jeg begynde at blive bekymret. Så er vi også oppe på 6-7 måneder og 8 cykli...


Til den tid går jeg altså også til lægen igen. Jeg bliver 37 lige om lidt, så jeg er allerede så småt gået i panik.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 22. nov 2017, 13:57

Så fik jeg taget 11 æg ud og ligger nu og sunder mig på sofaen. Man er jævnt øm alle steder i underlivet efter sådan en omgang, men der gik fint og jeg kender jo turen.

Om to dage ved jeg, hvor mange der er befrugtet og hvad den videre plan er.
5
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf girl_beat » 22. nov 2017, 14:32

Mi55y skrev:Jeg har også en indre aftale med mig selv om, at når vi februar uden held, så må jeg begynde at blive bekymret. Så er vi også oppe på 6-7 måneder og 8 cykli...

Nogenlunde samme billede hér... En lille måned efter årsskiftet vil vi ha’ prøvet i 6 mdr., så hvis der ikke er tegn på noget som helst, tænker jeg at snakke med lægen om det.

I denne cyklus har vi knaldet hver eneste dag undtaget én, så vi får da max ud af det :-D :-p
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Sangius » 22. nov 2017, 15:35

MissHindenburg skrev:
Neenah skrev:Jeg er på CD28, og har murren i lænden, så jeg gætter på mens kommer snart. Ih, hvor er det irriterende. Jeg troede slet ikke det skulle være så svært at blive gravid, altså. Hvis jeg havde vidst det, så havde jeg ikke været så hysterisk med prævention de sidste mange år, altså.


:kys: Øv - håber at du måske bare mærker "noget andet" :kryds:

Jeg har SÅ ofte tænkt den der tanke de sidste par måneder. Prøv lige at tænk på alle de hormoner "man"(jeg) har gået og fyldt kroppen med af "skræk" for at blive gravid. Jeg går så småt og bliver mere og mere lun på at når vi har fået de børn vi skal have, at så er det kæresten som må stå for tur, den tanke er også set i lyset af at jeg har fået konstateret et fribrom i min livmoder, så behovet for endnu mere hormonpåvirkning end højest nødvendigt ikke er vitterligt tillokkende. Jeg ved godt at der også er kobberspiraler osv. - men tanken om at min krop får fred for alt det der lyder bare tillokkende lige nu.


Jegg har selv to fibromer på ca 1-1,5 cm. Jeg mener at have fået at vide, at p-piller gør at de voksere langsommere?

Vi har overvejet at bruge "sikre perioder" som prævention... og så bare tage en ønskeupser :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lumin » 22. nov 2017, 18:58

girl_beat skrev:
Mi55y skrev:Jeg har også en indre aftale med mig selv om, at når vi februar uden held, så må jeg begynde at blive bekymret. Så er vi også oppe på 6-7 måneder og 8 cykli...

Nogenlunde samme billede hér... En lille måned efter årsskiftet vil vi ha’ prøvet i 6 mdr., så hvis der ikke er tegn på noget som helst, tænker jeg at snakke med lægen om det.

I denne cyklus har vi knaldet hver eneste dag undtaget én, så vi får da max ud af det :-D :-p

Jeg har maj som mit "nervøsitets mål" for der havde vi i første omgang talt om at begynde på projekt baby, men fremskød det så.

Har en eller anden fjollet ide med at jeg bare MÅ have en sommer baby, det er lidt sidste skud i bøssen til det nu
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 22. nov 2017, 20:11

I må ikke blive alt for skuffede, hvis lægen ikke vil viderehenvise efter 6-7 måneders forsøg. Det vil de nemlig oftest ikke.

Men jeg kan i så fald anbefale en privat gynækolog. Mener vi gav 1500 kr for at komme i gang der, og havde der været noget galt (og loven havde været med os, det var dengang man ikke kunne få betalt hjælp til barn 2) havde gynækologen henvendt sig til min læge og bedt om en henvisning.
2
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Nomnom » 23. nov 2017, 12:58

Åh, mens er kommet i dag. Men det var jo også som ventet da jeg havde mærket mens-smerterne. Men som jeg skrev sidst er jeg da skuffet :(

Men jeg har et spørgsmål til jer herinde. Har I sørget for at påbegynde familieforøgelsen når alt passede ind med job osv.? Og hvad ville I gøre hvis det så pludselig ikke var rette tidspunkt alligevel?

Vi har planlagt ret meget efter min jobsituation. Først efter, at jeg ikke skulle blive gravid kort efter jeg påbegyndte jobbet (startede efter min barsel i nov. 2016). Derfor ville vi vendte til jeg i hvert fald havde været tilbage på arbejde i 6 måneder. Da de 6 måneder var gået, sad jeg i fagfordelingen og fik tildelt nogle klasser, med elever, hvor kendskab og relationen var ekstremt vigtig. Derfor følte jeg ikke jeg kunne byde dem at jeg skulle blive gravid og de skulle miste den stabilitet i deres hverdag. Derfor udskød vi det igen. Faktisk havde jeg helt dårlig samvittighed over, at vi havde besluttet at nu var nu, men omvendt kunne jeg forsvare det med, at jeg ville kunne gøre skoleåret færdigt med dem trods alt. Alt det stiller os så i en rigtig møgsituation nu. For netop nu er der sket en masse ting rent jobmæssigt, som gør at jeg måske går hen og bliver arbejdsløs/jobsøgende og derfor kun får dagpenge. Var vi bare gået i gang, da vi først talte om det, ville jeg slet ikke være i den situation nu.

Nu synes vi pludselig ikke vi kan forsvarer at være i gang med at lave en lillebror/søster, men omvendt så sætter vi os jo så i venteposition igen. Og er der overhovedet et rette tidspunkt?

:(
0

Tilbage til "Graviditet"