Vi der venter på storken!

Brugeravatar
BirdReynolds
Kort karma: 24
Likede indlæg: 141

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf BirdReynolds » 12. okt 2017, 18:05

Yetie skrev:
Mi55y skrev:
Lumin skrev:Jeg sidder og regner på hvor tidligt jeg mon kan tillade mig at prøve at teste.. Hvad gør I andre? Venter I til mens er forventet?

Det kommer lidt an på. Skal jeg noget socialt med alkohol, så tester jeg gerne, men ikke tidligere end 3+4/5-stykker. Ellers venter jeg til forsinket mens.

Jeg gør det samme.

Er jeg den eneste der så til gengæld har lidt svært ved at huske hvornår det egentlig er over tid? Jeg har jo været vant til stort set uafbrudt i 22 år, at pillerne fortalte mig hvornår det var tid... Bruger I en kalender, eller hvad gør I?

Jeg brugte en app. Dem findes der vist et væld af.
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 186
Likede indlæg: 1976

Indlægaf Neenah » 12. okt 2017, 18:25

Yetie skrev:
Mi55y skrev:
Lumin skrev:Jeg sidder og regner på hvor tidligt jeg mon kan tillade mig at prøve at teste.. Hvad gør I andre? Venter I til mens er forventet?

Det kommer lidt an på. Skal jeg noget socialt med alkohol, så tester jeg gerne, men ikke tidligere end 3+4/5-stykker. Ellers venter jeg til forsinket mens.

Jeg gør det samme.

Er jeg den eneste der så til gengæld har lidt svært ved at huske hvornår det egentlig er over tid? Jeg har jo været vant til stort set uafbrudt i 22 år, at pillerne fortalte mig hvornår det var tid... Bruger I en kalender, eller hvad gør I?

Jeg bruger appen Clue. Den fortæller mig også min frugtbare periode. Vi knalder ikke nok til at vi er sikre på at ramme den, så det er meget godt lige at vide hvornår det er :D
2
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 282
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 4722

Indlægaf Mi55y » 12. okt 2017, 19:30

Jeg bruger også clue. Den holder styr på alt for mig.
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=50&t=7064

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Yetie
Kort karma: 28
Likede indlæg: 323

Indlægaf Yetie » 13. okt 2017, 05:10

Tak for tippet, damer. Jeg har hentet Clue. Så skal jeg bare lige huske at taste ind i den. :deer:
0
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 13. okt 2017, 06:39

Yetie skrev:Tak for tippet, damer. Jeg har hentet Clue. Så skal jeg bare lige huske at taste ind i den. :deer:

Man kan sagtens nøjes med bare at taste blødning ind, så det er ikke så mange dage, man skal huske det. Og man kan sagtens taste ind senere, det behøver ikke være på dagen. Jeg taster dog også sex ind, når det ligger omkring ægløsning.
0

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 26
Likede indlæg: 251

Indlægaf Zonta » 13. okt 2017, 17:24

Ej men altså... Jeg er nu gået en uge over og i går morges tog jeg en negativ test... Hvis jeg skulle være gravid ville jeg nok være blevet det omkring den 1. oktober. Hmmm...
Jeg har bestilt en tid til lægen fredag i næste uge, og så ser jeg lige hvad der sker. Hvis der stadig ikke er en positiv test eller menstruation, må jeg lige snakke med dem om hvad vi skal gøre herfra.

Det "sjove" er, at vi ikke engang aktivt prøver. Vi har smidt præventionen, og tager den derfra. Sker det, så sker det. Men nu tolker jeg på ALT og har lyst til at teste hele tiden! Og jeg har tidligere været sådan "Jeg bliver i hvert fald ikke sådan et test-monster" :lol: Joke's on me, I guess :genert:
0
Andrea_B
Kort karma: 5
Likede indlæg: 1

Indlægaf Andrea_B » 13. okt 2017, 18:18

Kære damer.

Jeg var med i tråden - meget, meget kort - tilbage i 2016. Jeg havde fået stillet i udsigt at det ville blive svært at blive gravid - det blev det ikke, af en eller anden grund, og vi føler os usandsynligt heldige. Har nu en dejlig pige fra april 2017 :)

Anyway. Jeg er ikke ude efter at blive gravid igen lige nu, men kunne godt tænke mig at have lidt styr på min cyklus - for at ligesom tage tingene proaktivt, hvis nu vi ikke er ligeså heldige i anden runde.

Hvilken app er den bedste, synes I? Jeg brugte Ovia sidst, og er ikke imponeret. Er Clue bedre?
0
Brugeravatar
ina
Kort karma: 253
Likede indlæg: 1641

Indlægaf ina » 13. okt 2017, 18:25

Zonta skrev:Ej men altså... Jeg er nu gået en uge over og i går morges tog jeg en negativ test... Hvis jeg skulle være gravid ville jeg nok være blevet det omkring den 1. oktober. Hmmm...
Jeg har bestilt en tid til lægen fredag i næste uge, og så ser jeg lige hvad der sker. Hvis der stadig ikke er en positiv test eller menstruation, må jeg lige snakke med dem om hvad vi skal gøre herfra.

Det "sjove" er, at vi ikke engang aktivt prøver. Vi har smidt præventionen, og tager den derfra. Sker det, så sker det. Men nu tolker jeg på ALT og har lyst til at teste hele tiden! Og jeg har tidligere været sådan "Jeg bliver i hvert fald ikke sådan et test-monster" :lol: Joke's on me, I guess :genert:

Hvis du havde ægløsning den 1. oktober, så er du ikke over tid endnu. Det er du nok nærmere den 15. :)
0
Brugeravatar
Zonta

Indlægaf Zonta » 13. okt 2017, 18:39

ina skrev:
Zonta skrev:Ej men altså... Jeg er nu gået en uge over og i går morges tog jeg en negativ test... Hvis jeg skulle være gravid ville jeg nok være blevet det omkring den 1. oktober. Hmmm...

Hvis du havde ægløsning den 1. oktober, så er du ikke over tid endnu. Det er du nok nærmere den 15. :)

Jeg ved ikke hvornår jeg havde ægløsning, men min cyklus har været mellem 25 og 31 dage - nu er jeg på dag 37, tror jeg vist nok. Men jeg kan vel have haft sen ægløsning :gruble:
0
Brugeravatar
ina
Kort karma: 253
Likede indlæg: 1641

Indlægaf ina » 13. okt 2017, 18:41

Zonta skrev:
ina skrev:

Jeg ved ikke hvornår jeg havde ægløsning, men min cyklus har været mellem 25 og 31 dage - nu er jeg på dag 37, tror jeg vist nok. Men jeg kan vel have haft sen ægløsning :gruble:

Det kan du sagtens. Men mens falder oftest 14 dage efter ægløsning, så hvis du skulle være blevet gravid den 1. oktober, så er min vurdering at du ikke er over tid endnu. Jeg ville teste om et par dage, hvis jeg var dig, og ellers god ide at spørge lægen om en uges tid. :)
2
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 15. okt 2017, 19:27

Jeg havde lidt blod i trussen i morges. Tog trusseindlæg i men der kom kun meget lidt farvet udflåd resten af dagen. Jeg er i dag 3+0, så man har vel lov at håbe :kryds:
4

Brugeravatar
Zonta

Indlægaf Zonta » 16. okt 2017, 02:14

Jeg har lige taget en test - faktisk to. Grunden til tidspunktet er nu bare pga. jetlag. :lol: tog både en almindelig og en "tidlig graviditet". Begge to helt negative. Har en tid på lægen på fredag, så må vi se hvad hun siger. Jeg er lidt skuffet over min egen krop :rulle:
0
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 16. okt 2017, 04:54

Zonta skrev:Jeg har lige taget en test - faktisk to. Grunden til tidspunktet er nu bare pga. jetlag. :lol: tog både en almindelig og en "tidlig graviditet". Begge to helt negative. Har en tid på lægen på fredag, så må vi se hvad hun siger. Jeg er lidt skuffet over min egen krop :rulle:

Håber lægen kan gøre dig klogere!
0

Brugeravatar
Zonta

Indlægaf Zonta » 16. okt 2017, 05:08

Mi55y skrev:
Zonta skrev:Jeg har lige taget en test - faktisk to. Grunden til tidspunktet er nu bare pga. jetlag. :lol: tog både en almindelig og en "tidlig graviditet". Begge to helt negative. Har en tid på lægen på fredag, så må vi se hvad hun siger. Jeg er lidt skuffet over min egen krop :rulle:

Håber lægen kan gøre dig klogere!

Altså jeg tænker lidt, at hvis jeg ikke er gravid, men samtidig heller ikke har fået mens, så er der vel ikke så meget lægen kan gøre. Så er det nok bare at væbne sig med tålmodighed. Men altså pyt. Vi har ikke travlt eller noget :)
0
Lumin
Kort karma: 2
Likede indlæg: 57

Indlægaf Lumin » 16. okt 2017, 15:16

Jeg har fået mens.. Meget tidligt denne gang. Første cyklus 32 dage og nu 24.. Vi går vidst all in på æl tests denne måned det er jo umuligt at vide hvad vi skal regne med næste gang.
1

Tilbage til "Graviditet"