Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Flix
Indlæg: 140
Tilmeldt: 22. aug 2016, 19:48
Kort karma: 19
Likede indlæg: 250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Flix » 19. aug 2017, 11:28

Ih, tillykke Evapeva! Hvor er han dejlig :love2:
Det lyder som en helt fin fødsel.
Jeg har haft optakt i dag med tegnblødning og nivende plukveer, men nu er lortet gået i sig selv igen, og jeg er meget utilfreds!

Nyd babyboblen!
1
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 19. aug 2017, 11:39

Tillykke Eva!! Sikke en lækker lille fyr :love:
Lattergas er det bedste i hele verden. Jeg inhalerede det i over 10 timer :love:

Og :ae: Bavianrøv er nederen. Min varede næsten tre uger :ad!: Håber du kommer over det hurtigt!
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 19. aug 2017, 15:54

Hvor er han smuk, Eva! Kæmpe tillykke med ham :love:
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Vixen » 19. aug 2017, 16:12

MyGirl skrev:KinderBueno

37+3

Gud, hvor jeg kender det! Jeg går total kold hver gang, jeg træder ind i en Babysam :genert: Kan ganske enkelt ikke holde gejst og fokus derinde af særlig lang tid ad gangen, så mine indkøb bliver spredt godt ud i etaper!

Vi skal til IKEA i morgen og er allerede lidt træt ved tanken!

Heldigvis er vi snart i hus med det essentielle!


Præcis!
Men, indtil videre håber jeg heller ikke, vi skal tilbage igen lige foreløbig. Nu ved vi ligesom hvad de har, og så må vi se, hvad vi ikke lykkes med at skaffe andetsteds.

Haha, sørg for en god nats søvn! Og rigelig med snacks til IKEA, til akut-sulten :lol2: (Det fik jeg i hvert fald brug for).

Undtagelsen skrev:
KinderBueno skrev:27+0

Min kæreste og jeg har været i BabySam og IKEA i dag for at forsøge at få et overblik over, hvad man skal bruge. Kæft, det er mentalt krævende. De overfaldt os nærmest i BabySam, og så gik damen i gang med at fortælle om barnevognsmadrasser, og jeg sværger, jeg ville hellere til et to timer langt bankmøde om realkreditlån, end jeg vil høre om barnevognsmadrasser i 10 sekunder. Gaaaaaab.

IKEA var mere overskuelig, deres babyafdeling var ikke ret stor. Og vi kom hjem med to sæt sengetøj og to lagener, hvilket må siges at være en blid opstart. ;) Men det er godt nok lidt udfordrende, hvor man skal have pusleplads i en lille lejlighed, når soveværelset i forvejen er rimelig tætpakket, og badeværelset ikke er stort nok.


Man kan få en pusleplade til at lægge hen over tremmesengen.


Jah, men jeg er ikke lige sikker på, om det er specielt smart i praksis. :gruble:
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Vixen » 19. aug 2017, 16:12

Kæmpe tillykke, Eva, hvor er han bare fin <3
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Evapeva » 19. aug 2017, 16:24

Flix skrev:Ih, tillykke Evapeva! Hvor er han dejlig :love2:
Det lyder som en helt fin fødsel.
Jeg har haft optakt i dag med tegnblødning og nivende plukveer, men nu er lortet gået i sig selv igen, og jeg er meget utilfreds!

Nyd babyboblen!


Det lyder virkelig spændende med tegnblødning og alting, jeg tror du er igang med at føde. :lun: Hepper på dig! :)
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Lilly007
Indlæg: 100
Tilmeldt: 3. feb 2016, 19:36
Kort karma: 9
Likede indlæg: 299

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilly007 » 19. aug 2017, 18:20

AgentPixie skrev:Tillykke Eva!! Sikke en lækker lille fyr :love:
Lattergas er det bedste i hele verden. Jeg inhalerede det i over 10 timer :love:

Og :ae: Bavianrøv er nederen. Min varede næsten tre uger :ad!: Håber du kommer over det hurtigt!



Hvad er bavianrøv? :wacko:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MyGirl » 19. aug 2017, 18:46

Stort tillykke Evapeva! :lun: Han ser så dejlig ud. Og fedt med en god oplevelse. Håber også lattergas kan hjælpe mig godt på vej, når til er. :D

Flix - Håber snart, det er din tur!
1
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 19. aug 2017, 20:13

Lilly007 skrev:
AgentPixie skrev:Tillykke Eva!! Sikke en lækker lille fyr :love:
Lattergas er det bedste i hele verden. Jeg inhalerede det i over 10 timer :love:

Og :ae: Bavianrøv er nederen. Min varede næsten tre uger :ad!: Håber du kommer over det hurtigt!



Hvad er bavianrøv? :wacko:

Det er når man har ondt i røven, fra da barnet gled helt ned i bækkenet, inden presseveerne. For mig var det den værste del af fødslen. Det gør SÅ ondt og det føles som om man skider barnet ud.. Og veerne sidder vitterlig i røven :lol:

Forestil dig et meget ømt og stort blåt mærke. Forestil dig så, at det er oppe i nummi :slem:

Jeg mister lysten til at føde igen, hver gang jeg tænker på det :genert:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Evapeva » 19. aug 2017, 22:12

^^ Jeps, som Pixie så smukt beskriver det. Og så hænger ordet sammen med det, det reelt er: En stor og rød numse. :genert: Området deromme hæver ret meget op af en fødsel, så det er ømt at sidde ned i nogle dage/uger efter, men isbind kan få hævelsen til at dæmpe sig og forsvinde, det er en fantastisk opfindelse. Næsten lige så fantastisk som lattergas. :D
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ina » 19. aug 2017, 23:54

Stort tillykke, Eva! Han ser dejlig ud! :love:
1
Lilly007
Indlæg: 100
Tilmeldt: 3. feb 2016, 19:36
Kort karma: 9
Likede indlæg: 299

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilly007 » 20. aug 2017, 06:51

Evapeva skrev:^^ Jeps, som Pixie så smukt beskriver det. Og så hænger ordet sammen med det, det reelt er: En stor og rød numse. :genert: Området deromme hæver ret meget op af en fødsel, så det er ømt at sidde ned i nogle dage/uger efter, men isbind kan få hævelsen til at dæmpe sig og forsvinde, det er en fantastisk opfindelse. Næsten lige så fantastisk som lattergas. :D



Åhh gud :trist:
Og jeg troede min fødsel var slem :nerve:
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Evapeva » 20. aug 2017, 06:58

Lilly007 skrev:
Evapeva skrev:^^ Jeps, som Pixie så smukt beskriver det. Og så hænger ordet sammen med det, det reelt er: En stor og rød numse. :genert: Området deromme hæver ret meget op af en fødsel, så det er ømt at sidde ned i nogle dage/uger efter, men isbind kan få hævelsen til at dæmpe sig og forsvinde, det er en fantastisk opfindelse. Næsten lige så fantastisk som lattergas. :D



Åhh gud :trist:
Og jeg troede min fødsel var slem :nerve:


Fik du kejsersnit?
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Lilly007
Indlæg: 100
Tilmeldt: 3. feb 2016, 19:36
Kort karma: 9
Likede indlæg: 299

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilly007 » 20. aug 2017, 07:29

Evapeva skrev:
Lilly007 skrev:
Evapeva skrev:^^ Jeps, som Pixie så smukt beskriver det. Og så hænger ordet sammen med det, det reelt er: En stor og rød numse. :genert: Området deromme hæver ret meget op af en fødsel, så det er ømt at sidde ned i nogle dage/uger efter, men isbind kan få hævelsen til at dæmpe sig og forsvinde, det er en fantastisk opfindelse. Næsten lige så fantastisk som lattergas. :D



Åhh gud :trist:
Og jeg troede min fødsel var slem :nerve:


Fik du kejsersnit?


Nej, men havde ikke problemer i numseområdet efter fødslen :blush:
Altså havde godt nok den der følelse af at barnet kom ud af det forkerte hul på et tidspunkt under selve fødslen, men ellers mærkede jeg ikke noget efterfølgende.
Senest rettet af Lilly007 20. aug 2017, 11:18, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Flix
Indlæg: 140
Tilmeldt: 22. aug 2016, 19:48
Kort karma: 19
Likede indlæg: 250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Flix » 20. aug 2017, 07:46

Fesne plukveer var alligevel ægte optræk til fødsel. Pludselig ved 16.30-tiden i går gik det mega stærkt, og jeg fik kraftige veer med meget kort tid imellem. Kl. 18.30 kørte vi mod Hvidovre, hvor jeg blev undersøgt og var 6 cm åben. På gåturen ned til fødestuen -ca. 10 minutter, fik jeg nærmest én lang ve og må have udvidet mig de sidste 4 cm. I hvert fald kom jeg lige ind ad døren på stuen, så badekarret og glædede mig til det varme vand - og så skulle jeg presse. Så jordemoderen tændte for vandet, kiggede på mig og sagde: "ej, du må altså op på briksen med det samme". Et kvarter senere (måske, tidsfornemmelsen er noget sløret) hev jeg ham selv op på brystet. En stor, lækker dreng på 3800 g og 54cm :love: Lige under en time efter ankomst på hospitalet. Det var en super oplevelse, og der var ro på trods vestorm.
Vejrtrækningsøvelser FTW!

Jeg ville gerne vise ham frem, men jeg kan ikke finde ud af det med billeder herinde. De er altid for store. Men han er så lækker og fin!
23

Tilbage til "Graviditet"