Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf lillebjoern » 23. jan 2023, 08:33

Fru Himmelblå skrev: tag


Er der sket noget endnu? :)
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 23. jan 2023, 08:50

1234 skrev:Det er skørt. Sidst gang generede det mig ikke, at vi ikke anede, hvornår man føder, men den her gang synes jeg, det er rimelig irriterende.
Altså det er jo et spænd på midt marts til midt april, hvor man ikke rigtig kan sætte noget i kalenderen.
Men det måske en meget gode indikator, hvordan babylivet er indtil man lærer junior at kende og finder ud af, hvad der kan lade sig gøre og hvad der ikke kan. Jeg kommer nok alligevel til at bestille sommerferie før hun er født, selvom mange nok ville finde det uklogt :genert:

Uklogt synes jeg ikke. Baby finder sig jo i det meste som helt lille, så hellere planlægge i god tid, så man er på forkant :)
0
2011
2015
2018
2020
2023
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf 1234 » 23. jan 2023, 08:57

Urtekussen skrev:
1234 skrev:Det er skørt. Sidst gang generede det mig ikke, at vi ikke anede, hvornår man føder, men den her gang synes jeg, det er rimelig irriterende.
Altså det er jo et spænd på midt marts til midt april, hvor man ikke rigtig kan sætte noget i kalenderen.
Men det måske en meget gode indikator, hvordan babylivet er indtil man lærer junior at kende og finder ud af, hvad der kan lade sig gøre og hvad der ikke kan. Jeg kommer nok alligevel til at bestille sommerferie før hun er født, selvom mange nok ville finde det uklogt :genert:

Uklogt synes jeg ikke. Baby finder sig jo i det meste som helt lille, så hellere planlægge i god tid, så man er på forkant :)

Det er også min erfaring, men der jo altid nogen med et kolikbarn eller en der slet ikke sove, som har behov for dele deres erfaring, men altså hellere ingen søvn med en god udsigt end hjemme i min egen lejlighed :D
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11471

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kerrigan » 23. jan 2023, 09:59

1234 skrev:Det er skørt. Sidst gang generede det mig ikke, at vi ikke anede, hvornår man føder, men den her gang synes jeg, det er rimelig irriterende.
Altså det er jo et spænd på midt marts til midt april, hvor man ikke rigtig kan sætte noget i kalenderen.
Men det måske en meget gode indikator, hvordan babylivet er indtil man lærer junior at kende og finder ud af, hvad der kan lade sig gøre og hvad der ikke kan. Jeg kommer nok alligevel til at bestille sommerferie før hun er født, selvom mange nok ville finde det uklogt :genert:

Små babyer, forudsat at de ikke døjer med noget, er heldigvis ret nemme at have med sig. Og som du selv siger, en god udsigt kan gøre meget. Man skal ikke undervurdere hvad a change of scenery kan gøre ved ens mentale tilstand. :)
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf 1234 » 23. jan 2023, 10:30

Kerrigan skrev:
1234 skrev:Det er skørt. Sidst gang generede det mig ikke, at vi ikke anede, hvornår man føder, men den her gang synes jeg, det er rimelig irriterende.
Altså det er jo et spænd på midt marts til midt april, hvor man ikke rigtig kan sætte noget i kalenderen.
Men det måske en meget gode indikator, hvordan babylivet er indtil man lærer junior at kende og finder ud af, hvad der kan lade sig gøre og hvad der ikke kan. Jeg kommer nok alligevel til at bestille sommerferie før hun er født, selvom mange nok ville finde det uklogt :genert:

Små babyer, forudsat at de ikke døjer med noget, er heldigvis ret nemme at have med sig. Og som du selv siger, en god udsigt kan gøre meget. Man skal ikke undervurdere hvad a change of scenery kan gøre ved ens mentale tilstand. :)

Det kan gøre alt :) Der er jo en grund til folk flygtede i sommerhus under corona for at se noget nyt :D
0
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2947
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8315

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Fru Himmelblå » 23. jan 2023, 11:01

lillebjoern skrev:
Fru Himmelblå skrev: tag


Er der sket noget endnu? :)


Det er der i hvert fald :dåne: efter en lang fødsel på 51 timer fra første ve blev junior født lørdag morgen. Vi har det alle godt og er ved at finde os til rette i det nye liv som forældre :lun:
16
Vir prudens non contra ventum mingit
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf 1234 » 25. jan 2023, 05:23

30+1 Dejlig fase, hvor baby er stor nok til at sparke hårdt og har plads nok til at gøre det :skeptisk:
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf 1234 » 25. jan 2023, 16:01

1234 skrev:Forresten vil jeg bare sige, at det går meget bedre med mit bækken. Øvelserne fra fyssen og bækkenbæltet har virkelig hjulpet. Alle smerterne er ikke væk og drømmer da stadig om at hoppe omkring som første gang, men det er blevet meget mere håndterbart.

En uge mere og det går kun den rigtige vej. Det er sgu meget fedt. Man møder mange pessimister, når man taler om bækkensmerter. Nu er jeg ikke i tvivl om, at jeg klarer de sidst 18 arbejdsdage :D
2
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf 1234 » 1. feb 2023, 15:26

Jeg snakker bare videre med mig selv :)
13 arbejdsdage tilbage. Jeg er spændt på om jeg kan blive ved at holde fokus.
Lige nu går det okay, men kan også mærke at rede-bygger-mode begynder at snige sig ind på mig.
Men vi har dog ikke lavet de store ændringer endnu, fordi min datter ikke skal tro, at lillesøster kommer lige om lidt.
Jeg tror dog, at vi skal tænke mere kreativt end først beregnet for at vores 64 kvm ikke skal blive alt for presset.

Jeg må indrømme, at jeg hader at være deform.
Jeg synes ikke den gravide krop er særlig smuk nærmere grotesk (sorry til jer andre).
Men det trøstede da at se et babysvømningshold i dag med en masse smukke babyer og mødre med helt almindelig kroppe :D
Det er opmuntrende at se hvor hurtigt man kommer til at se almindelig ud.
1
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf lillebjoern » 1. feb 2023, 17:16

1234 skrev:Jeg snakker bare videre med mig selv :)
13 arbejdsdage tilbage. Jeg er spændt på om jeg kan blive ved at holde fokus.
Lige nu går det okay, men kan også mærke at rede-bygger-mode begynder at snige sig ind på mig.
Men vi har dog ikke lavet de store ændringer endnu, fordi min datter ikke skal tro, at lillesøster kommer lige om lidt.
Jeg tror dog, at vi skal tænke mere kreativt end først beregnet for at vores 64 kvm ikke skal blive alt for presset.

Jeg må indrømme, at jeg hader at være deform.
Jeg synes ikke den gravide krop er særlig smuk nærmere grotesk (sorry til jer andre).
Men det trøstede da at se et babysvømningshold i dag med en masse smukke babyer og mødre med helt almindelig kroppe :D
Det er opmuntrende at se hvor hurtigt man kommer til at se almindelig ud.


Jeg tror næsten vi har termin samtidig :) Jeg går på barsel d. 24. og tæller også virkelig dagene ned nu. Jeg er ret sikker på, at jeg skal finde et nyt job, når jeg er færdig med barsel, så det er endnu mere demotiverende her til sidst...

Mht. redebyggeri så ligner det kommende børneværelse et bombet lokum, fordi vi bruger det til opbevaring :D Der står ret mange børneting, der ikke er pakket ud endnu, fordi jeg har haft det svært ved at pakke det ud og gøre klar, hvis nu han ikke kommer med hjem fra hospitalet. Jeg har en eller anden konstant bekymring for, at der er et eller andet galt, og så ville jeg ikke orke at skulle pakke et børneværelse ned...

Jeg har det også lidt svært med kroppen. Jeg har heldigvis været forskånet for de værste fysiske gener, og synes egentlig at min krop bærer det meget godt, men jeg har svært med at forlige mig med den store mave. Og nu er den begyndt at være irriterende :D Tænker ikke ligefrem det blive bedre.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 1. feb 2023, 17:32

Jeg går også på barsel her den 24. Pyh, synes godt nok, den sidste tid på kontoret er lidt mæh. På den ene side travl, fordi meget skal afsluttes, og på den anden side røvsyg, fordi jeg jo ikke skal sætte en masse nyt i søen.

Glæder mig til barsel!
1
K - 12.06.18 :love:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf 1234 » 1. feb 2023, 19:47

lillebjoern skrev:
1234 skrev:Jeg snakker bare videre med mig selv :)
13 arbejdsdage tilbage. Jeg er spændt på om jeg kan blive ved at holde fokus.
Lige nu går det okay, men kan også mærke at rede-bygger-mode begynder at snige sig ind på mig.
Men vi har dog ikke lavet de store ændringer endnu, fordi min datter ikke skal tro, at lillesøster kommer lige om lidt.
Jeg tror dog, at vi skal tænke mere kreativt end først beregnet for at vores 64 kvm ikke skal blive alt for presset.

Jeg må indrømme, at jeg hader at være deform.
Jeg synes ikke den gravide krop er særlig smuk nærmere grotesk (sorry til jer andre).
Men det trøstede da at se et babysvømningshold i dag med en masse smukke babyer og mødre med helt almindelig kroppe :D
Det er opmuntrende at se hvor hurtigt man kommer til at se almindelig ud.


Jeg tror næsten vi har termin samtidig :) Jeg går på barsel d. 24. og tæller også virkelig dagene ned nu. Jeg er ret sikker på, at jeg skal finde et nyt job, når jeg er færdig med barsel, så det er endnu mere demotiverende her til sidst...

Mht. redebyggeri så ligner det kommende børneværelse et bombet lokum, fordi vi bruger det til opbevaring :D Der står ret mange børneting, der ikke er pakket ud endnu, fordi jeg har haft det svært ved at pakke det ud og gøre klar, hvis nu han ikke kommer med hjem fra hospitalet. Jeg har en eller anden konstant bekymring for, at der er et eller andet galt, og så ville jeg ikke orke at skulle pakke et børneværelse ned...

Jeg har det også lidt svært med kroppen. Jeg har heldigvis været forskånet for de værste fysiske gener, og synes egentlig at min krop bærer det meget godt, men jeg har svært med at forlige mig med den store mave. Og nu er den begyndt at være irriterende :D Tænker ikke ligefrem det blive bedre.


Jeg har termin d. 4/4. Det er en dejlig nem dato at huske :)
Jeg kan helt sikkert ikke skifte job, men det er bare heller ikke så motiverende at have alt det kedelig afrapportering og overlevering, mens ens barselsvikar kan se frem til alle de sjove opgaver og rejser i det nye år. Motivationen, når man ikke skal være med til implementeringen er bare ikke så stor :genert: Jeg lider dog også lidt af præstationsangst, tænk hvis min barselsvikar viser sig at være meget bedre end mig og min chef hellere vil beholde ham, når jeg kommer tilbage? :wacko: Men altså det skete ikke sidst så lad os håbe det heller ikke sker den her gang :stoned:

Jeg har aldrig tænkt i den slags baner, men det lyder ikke særlig rart. Har du snakket med jordemoderen om det? :kram:
Men altså min datter på 2,5 år har ikke engang et værelse, så redebyggeri her er mere noget med at vaske babytøj, samle sengen og finde babyudstyr frem fra kælderen.

Jeg har aldrig været fan af den gravide krop hverken først eller anden gang.
Jeg elsker at have en small talje og gå i flotte kjoler med fullskirt.
Lige nu er jeg bare glad, hvis jeg kan være i et stykke tøj :(

Aquadorable skrev:Jeg går også på barsel her den 24. Pyh, synes godt nok, den sidste tid på kontoret er lidt mæh. På den ene side travl, fordi meget skal afsluttes, og på den anden side røvsyg, fordi jeg jo ikke skal sætte en masse nyt i søen.

Glæder mig til barsel!

Nej afslutning er sgu ikke så sjovt som at igangsætte og implementere ting :genert:
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 1. feb 2023, 19:51

Jeg går på barsel med sidste arbejdsdag d 21/2.
Tæller også virkelig ned nu
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Joe » 1. feb 2023, 21:11

Jeg var til læge med bækkensmerter i dag. Fik henvisning til fys, men jeg er stadig sur.

Jeg er sur over at jeg fortæller at jeg har smerter konstant, lige meget om jeg ligger, sidder, står eller går. Jeg nedtoner ofte smerter i sådanne sammenhænge, men jeg syntes jeg gjorde mig umage med at fortælle hvordan det påvirker min dag. Og at det bekymrer mig fordi jeg først skal føde om fem måneder.
Og selvom hun var sød og rar og gav mig en henvisning til fys, så følte jeg mig talt lidt ned til, som en ganske almindelig graviditetsgene og “ikke to graviditeter er ens”.

Jeg synes dælme det er vildt hvad det indimellem forventes at man som gravid bare lige lever med fordi sådan er det at være gravid. Graviditetsgener kommer dælme i forskellige niveauer, og i de højere niveauer er det decideret handicappende - også selvom man ved det er midlertidigt.

Det var ikke min egen læge, men en uddannelseslæge. Og hun var fin nok derudover. Det er mest bare den generelle holdning til graviditetsgener og graviditetsbetingede sygdomme, der pisser mig af.
4
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf 1234 » 2. feb 2023, 07:10

Joe skrev:Jeg var til læge med bækkensmerter i dag. Fik henvisning til fys, men jeg er stadig sur.

Jeg er sur over at jeg fortæller at jeg har smerter konstant, lige meget om jeg ligger, sidder, står eller går. Jeg nedtoner ofte smerter i sådanne sammenhænge, men jeg syntes jeg gjorde mig umage med at fortælle hvordan det påvirker min dag. Og at det bekymrer mig fordi jeg først skal føde om fem måneder.
Og selvom hun var sød og rar og gav mig en henvisning til fys, så følte jeg mig talt lidt ned til, som en ganske almindelig graviditetsgene og “ikke to graviditeter er ens”.

Jeg synes dælme det er vildt hvad det indimellem forventes at man som gravid bare lige lever med fordi sådan er det at være gravid. Graviditetsgener kommer dælme i forskellige niveauer, og i de højere niveauer er det decideret handicappende - også selvom man ved det er midlertidigt.

Det var ikke min egen læge, men en uddannelseslæge. Og hun var fin nok derudover. Det er mest bare den generelle holdning til graviditetsgener og graviditetsbetingede sygdomme, der pisser mig af.

Det lyder som en inkompetente uddannelseslæge, der ikke aner om, hvor invaliderende bækkensmerter kan være :kram: Men enig er virkelig overrasket over, hvor lidt reelt viden og forskning, der er i at afhjælpe graviditetsgener. Det er crazy, når man tænker, hvor mange der har det.
0

Tilbage til "Graviditet"