Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 21. jan 2022, 19:19

Nå men, vi fik fortalt børnene det i dag, vi skulle tegne vores familie på 3 minutter og derefter vise hinanden tegningerne. Der gik adskillige minutter før Luna opdagede babyen jeg havde tegnet i maven, selvom den ikke ligefrem var usynlig, og selv der gik det ikke rigtig op for hende og hun var bare sådan "hvad skal vi nu". Det viste sig så at hun bare troede vi lavede sjov, fordi jeg ikke havde en snor ud af navlen :lol: Hun havde vidst fået lidt gal fat i hvad navlesnor var :lol:

Lidt efter da det var gået rigtig op for hende ville hun sidde på skødet fordi så kunne det være hun kunne mærke babyen i min mave, og hun blev meget optaget af at hun skal lærer Alva at være en god storesøster :lun: Hun fik også ringet til et par i familien og stolt fortalt det, så hun er rigtig glad nu :) Alva forstår det ikke rigtig men da vi sagde hun skulle være storesøster til sommer tog hun fat i sit hår og hev, og sagde "Luuuu" fordi Luna har langt hår og det skal en storesøster åbenbart have, må håbe det vokser inden sommer :lol:

Vi har så set billeder af nyfødte babyer med navlesnor og moderkage og Luna har fået fat i hvordan det fungerer, hun ville også gerne vide hvor stor baby er så det har vi også kigget på på en lineal og hun siger hun gerne vil se det hver uge, samt hun glæder sig til at komme ind og finde ud af om det er en lillesøster eller lillebror, men hun er ligeglad hvad det bliver hun vil bare gerne se babyen. Der er dog lige et par uger til vi tager den tur men vi skriver det i kalenderen så hun kan holde øje med hvornår det er :)

I morgen skal vi ringe til at par mere og sige det, deriblandt min far, min bror og oldemor. Min far er bare ret dårlig til at holde på hemmeligheder, så han skal ikke være den første der hører det :lol: Luna glæder sig så meget til at sige det at det bliver over telefonen, hun kan simpelthen ikke vente til vi er ude af isolation.
8
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 494
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Helga1 » 21. jan 2022, 22:14

godtnavn skrev:Øv, har du en idé om hvad du hælder til? Jeg ville selv være rigtig meget i tvivl men nok ende med kejsersnit fordi det jeg er mest bange for er akut kejsersnit og det ville jeg være bange for at ende i med en sædefødsel.


Jeg har læst en del om begge dele og hørt en podcast om vendingsforsøg og sædefødsel, men jeg tror, jeg har brug for at høre fakta og fordele/ulemper ved begge dele fra fagpersonalet for at træffe en beslutning.

Tror lige nu, jeg hælder 60/40 til at give sædefødsel et forsøg, hvis jeg kan. Kan simpelthen ikke få ordentligt ud af hovedet, at kejsersnit er en operation (er aldrig blevet opereret før), og det "skræmner" mig mere end en sædefødsel (tror jeg) :forvirret:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 21. jan 2022, 22:27

Helga1 skrev:
godtnavn skrev:Øv, har du en idé om hvad du hælder til? Jeg ville selv være rigtig meget i tvivl men nok ende med kejsersnit fordi det jeg er mest bange for er akut kejsersnit og det ville jeg være bange for at ende i med en sædefødsel.


Jeg har læst en del om begge dele og hørt en podcast om vendingsforsøg og sædefødsel, men jeg tror, jeg har brug for at høre fakta og fordele/ulemper ved begge dele fra fagpersonalet for at træffe en beslutning.

Tror lige nu, jeg hælder 60/40 til at give sædefødsel et forsøg, hvis jeg kan. Kan simpelthen ikke få ordentligt ud af hovedet, at kejsersnit er en operation (er aldrig blevet opereret før), og det "skræmner" mig mere end en sædefødsel (tror jeg) :forvirret:


Jeg er også ret bange for kejsersnit så forstår dig! Omvendt er jeg langt mindre bange for planlagt end akut, min veninde der stod i samme situation sagde at sædefødsel ofte endte i akut kejsersnit så det ville skræmme mig. Har dog ikke læst op på det da det heldigvis ikke har været aktuelt for mig, men bare taget hendes ord for gode varer.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 22. jan 2022, 08:14

Helga1 skrev:De kunne ikke vende baby i dag, men vil gøre et forsøg mere på søndag. Lykkes det heller ikke der, skal vi finde ud af kejsersnit vs. Sædefødsel.


Forsøger du dig med selv at gøre noget?

Jeg havde held med at vende min søn ved hver aften at ligge 20 min. på underarmene og med numsen i vejret. Ved ikke om det overhovedet er relevant, så langt som du er. Jeg var i uge 32, dog med en baby over gennemsnitsstørrelse.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 494
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Helga1 » 22. jan 2022, 09:39

godtnavn skrev:Jeg er også ret bange for kejsersnit så forstår dig! Omvendt er jeg langt mindre bange for planlagt end akut, min veninde der stod i samme situation sagde at sædefødsel ofte endte i akut kejsersnit så det ville skræmme mig. Har dog ikke læst op på det da det heldigvis ikke har været aktuelt for mig, men bare taget hendes ord for gode varer.


Det er rigtigt, at en del sædefødsler alligevel ender i kejsersnit, men som jeg læser det, så er det mere en "omlægning"/aftale mellem den fødende og jordemoder/fødselslægen, hvis veerne og fødslen går i stå. Det hedder akut kejsersnit (fordi det ikke er planlagt), men det er oftest en beslutning, som tages i ro og mag og man er stadig "vågen" og far kan også være med. så jeg tænker med den viden, så tror jeg stadig at jeg er mest til at prøve naturlig fødsel først, og så have i baghovedet, at det kan ende med en kejsersnit alligevel.
5
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 494
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Helga1 » 22. jan 2022, 09:41

Mi55y skrev:
Helga1 skrev:De kunne ikke vende baby i dag, men vil gøre et forsøg mere på søndag. Lykkes det heller ikke der, skal vi finde ud af kejsersnit vs. Sædefødsel.


Forsøger du dig med selv at gøre noget?

Jeg havde held med at vende min søn ved hver aften at ligge 20 min. på underarmene og med numsen i vejret. Ved ikke om det overhovedet er relevant, så langt som du er. Jeg var i uge 32, dog med en baby over gennemsnitsstørrelse.


Jeg ligger også på underarmene med numsen i vejret flere gange dagligt, samtidig med at jeg ligger på vores strygebræt med hovedet nedad (øvelse anbefalet af fødeafdelingen).
Jeg tror ikke på, at baby vender sig af den grund nu, og den ikke har gjort det før, men håber bare at bagdelen kommer lidt op af mit bækken, så det måske bedre kan lade sig gøre at vende den bette :)
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 22. jan 2022, 10:04

Helga1 skrev:
godtnavn skrev:Jeg er også ret bange for kejsersnit så forstår dig! Omvendt er jeg langt mindre bange for planlagt end akut, min veninde der stod i samme situation sagde at sædefødsel ofte endte i akut kejsersnit så det ville skræmme mig. Har dog ikke læst op på det da det heldigvis ikke har været aktuelt for mig, men bare taget hendes ord for gode varer.


Det er rigtigt, at en del sædefødsler alligevel ender i kejsersnit, men som jeg læser det, så er det mere en "omlægning"/aftale mellem den fødende og jordemoder/fødselslægen, hvis veerne og fødslen går i stå. Det hedder akut kejsersnit (fordi det ikke er planlagt), men det er oftest en beslutning, som tages i ro og mag og man er stadig "vågen" og far kan også være med. så jeg tænker med den viden, så tror jeg stadig at jeg er mest til at prøve naturlig fødsel først, og så have i baghovedet, at det kan ende med en kejsersnit alligevel.


Så forstår jeg godt du tænker at prøve, det lyder jo ikke så akut-akut. Men krydser fingre for at baby bliver vendt eller vender sig selv inden så du slet ikke skal tænke på det.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2824
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Torn » 22. jan 2022, 18:26

Helga1 skrev:
godtnavn skrev:Jeg er også ret bange for kejsersnit så forstår dig! Omvendt er jeg langt mindre bange for planlagt end akut, min veninde der stod i samme situation sagde at sædefødsel ofte endte i akut kejsersnit så det ville skræmme mig. Har dog ikke læst op på det da det heldigvis ikke har været aktuelt for mig, men bare taget hendes ord for gode varer.


Det er rigtigt, at en del sædefødsler alligevel ender i kejsersnit, men som jeg læser det, så er det mere en "omlægning"/aftale mellem den fødende og jordemoder/fødselslægen, hvis veerne og fødslen går i stå. Det hedder akut kejsersnit (fordi det ikke er planlagt), men det er oftest en beslutning, som tages i ro og mag og man er stadig "vågen" og far kan også være med. så jeg tænker med den viden, så tror jeg stadig at jeg er mest til at prøve naturlig fødsel først, og så have i baghovedet, at det kan ende med en kejsersnit alligevel.


Jeg fik lavet et akut kejsersnit (ikke pga. sædefødsel, men pga. forkert nedtrængning i bækkenet) ved spinalnedøvelse, og det var netop en stille og rolig snak mellem mig, min mand, jordemoder og fødselslæge. Det foregik med forklaringer og ophøjet ro, og barnet kom op på mit bryst med det samme. Det var en god oplevelse.
2
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 22. jan 2022, 18:38

Jeg har fået semi-akut kejsersnit ved begge mine fødsler, og det har været fine oplevelser begge gange.
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf LaMariposa » 23. jan 2022, 15:48

Har købt de første stykker tøj til den bette i dag. Har af en eller anden grund ikke rigtigt turdet tage hul på det, men jeg blev faktisk lidt rørt, da jeg stod med en lillebitte natdragt og tænkte, at den kunne vi tage med på hospitalet, når hun kommer :lun:
19
:lun: Be brave
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

39+0

Indlægaf Phaiak » 23. jan 2022, 18:06

Så er det i morgen…
Hold da op det er helt vildt at tænke på at vi lige om lidt bliver en mere herhjemme.

Jeg håber at det går hurtigt med igangsættelsen. Men det er også mærkeligt at det sådan er nu.
8
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 23. jan 2022, 18:47

LaMariposa skrev:Har købt de første stykker tøj til den bette i dag. Har af en eller anden grund ikke rigtigt turdet tage hul på det, men jeg blev faktisk lidt rørt, da jeg stod med en lillebitte natdragt og tænkte, at den kunne vi tage med på hospitalet, når hun kommer :lun:


Jeg græd som pisket da jeg købte den første kjole til min datter, altså som i at jeg kunne slet ikke styre det. Jeg havde lige været til kønsscanning og det slog bare endelig igennem at jeg skulle være mor. Så jeg græd hele vejen hjem, gående på gader og stræder, i h&m, i toget og i bussen. Og jeg græd-græd, ikke bare sådan en stille krystalklar tåre der løb ned af kinden. Det var så akavet, men jeg var så lykkelig og ligeglad :lun: det var så stort!
8
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: 39+0

Indlægaf LaMariposa » 23. jan 2022, 22:55

Phaiak skrev:Så er det i morgen…
Hold da op det er helt vildt at tænke på at vi lige om lidt bliver en mere herhjemme.

Jeg håber at det går hurtigt med igangsættelsen. Men det er også mærkeligt at det sådan er nu.


Hvor bliver det vildt. Håber det hele kommer til at gå godt.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf LaMariposa » 24. jan 2022, 05:14

Synes seriøst det føles som om, at min mave er vokset til dobbelt størrelse henover weekenden. Har været helt vildt sulten grænsende til kvalm hele tiden, men bliver dårlig og får halsbrand, når jeg har spist. Til gengæld er jeg forstoppet hele tiden pga jerntilskud. Må indrømme, at jeg fysisk er ved at være rimelig færdig med at være byggeplads.
0
:lun: Be brave
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: 39+0

Indlægaf godtnavn » 24. jan 2022, 11:44

Phaiak skrev:Så er det i morgen…
Hold da op det er helt vildt at tænke på at vi lige om lidt bliver en mere herhjemme.

Jeg håber at det går hurtigt med igangsættelsen. Men det er også mærkeligt at det sådan er nu.


Held og lykke med i dag, krydser fingre for at fødslen starter hurtigt og går i et passende tempo.
2

Tilbage til "Graviditet"