Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 561
Likede indlæg: 4067

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MyGirl » 23. mar 2020, 13:40

Puhh. Det jeg ked af at høre Joynips! :(

Kæmpe mental krammer herfra.
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 192
Likede indlæg: 3043

Indlægaf twinkle » 23. mar 2020, 17:31

Det er jeg sindssygt ked af at høre, Joynips. Håber at du hurtigt kommer ovenpå igen :kram:
0
B - 20.01.18 :dåne:
JoyNips
Kort karma: 858
Likede indlæg: 17284

Indlægaf JoyNips » 24. mar 2020, 13:40

Tak for jeres hilsner og søde kort. Jeg er i gang med en medicinsk abort nu, hvilket er ret så ubehageligt.

Jeg forlader tråden for nu, men håber at vende tilbage med en ny lille spire i maven inden I allesammen har født.
0
Nomnom
Kort karma: 50
Likede indlæg: 378

24+1

Indlægaf Nomnom » 25. mar 2020, 06:06

Mit jordemoderbesøg i går måtte foregå over telefon, da jeg fra morgenstunden kunne mærke kriller i min hals, samt hostede lidt. Jeg lider af allergi her om foråret og symptomerne var faktisk det samme, men i disse tider ringede derind for at gøre opmærksom på det. De frabad sig, at jeg mødte op hvilket jeg synes er helt fair.

Det gik fint nok - hun kunne af gode grunde ikke mærke på mig, men jeg mærker jo den lille konstant fordi hun sparker her, der og allevegne og det sagde hun jo var et godt tegn. Jeg skal jo også til ekstra scanninnger i næste måned grundet de lysende tarme de så ved misdannelsesscanningen, så jeg er helt tryg ved det.

Min kriller i halsen har så udviklet sig til halssmerter, tør hoste, feber og generelt ubehag i løbet af aftenen i går og natten. Så hvor ER jeg bare glad for jeg ikke mødte op fordi jeg troede det "bare" var allergi.

Så nu er jeg isoleret inde i soveværelset og håber det bare er en sølle virus som går hurtigt over og ikke udvikler sig. Men vi tager de forholdregler vi nu kan herhjemme, selvom det føles underligt - og måske også lidt overkill, at dele os op og sove adskilt hvis det bare er en forkølelse. Men vi gør det for en sikkerheds skyld.
2
Shmartiesh
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1362

Indlægaf Shmartiesh » 25. mar 2020, 16:27

Så kom lillesøster til verden, d. 20.3. Havde veer i 24 timer men hun kom ud på tre presseveer. :rock:
Blev testet for corona, men der var altså ingen mundbind eller anden isolation. Svaret fik jeg først mandag via min egen læge. Og det er lidt mærkeligt at jm ikke giver hånd når man så derefter er ret tætte på alle andre måder :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
33
limitededition
Kort karma: 79
Likede indlæg: 778

Indlægaf limitededition » 25. mar 2020, 16:37

Årh hvor fint Shmartiesh. Tillykke med hende. :love:

Jeg har haft de vildeste ligamentsmerter i dag, og min mand bliver ved med at spørge om vi skal ringe til jordemoder og spørge om det er normalt, på trods af at jeg har fået at vide at det er helt normalt.
Men han er jo bare bekymret - gad vide hvordan det går når jeg reelt går i fødsel, forestiller mig værre smerter end de ligamentsmerter jeg har nu :lol:
1
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 192
Likede indlæg: 3043

Indlægaf twinkle » 25. mar 2020, 16:49

Ååååh Shmartiesh, stort tillykke med hende :lun:
Håber du havde en god fødsel :kys:
1
B - 20.01.18 :dåne:
Brugeravatar
Pippi_Langstrømpe
Kort karma: 3
Likede indlæg: 47

Indlægaf Pippi_Langstrømpe » 26. mar 2020, 19:39

Tillykke, shmartiesh :lun:
0
Det har jeg aldrig prøvet før, så det klarer jeg helt sikkert!
Brugeravatar
Pippi_Langstrømpe
Kort karma: 3
Likede indlæg: 47

Indlægaf Pippi_Langstrømpe » 26. mar 2020, 20:12

Her er vi sådan småt ved at overveje hvordan vi skal fortælle familie og venner om baby. Hvis alt er vel til nakkefoldsscanningen på tirsdag.

Vi havde regnet med at fortælle dem det til den årlige familiepåskefrokost, men den er naturligt nok aflyst nu.
Det er lidt ærgerligt, at det måske bliver over telefon. Nu hvor de sikkert falder ned af stolen af chok. Fordi jeg altid har stået stejlt på at jeg ihvertfald ikke skulle have børn :genert:

Hvordan gjorde I det?
1
Det har jeg aldrig prøvet før, så det klarer jeg helt sikkert!
Pomelo
Kort karma: 18
Likede indlæg: 482

Indlægaf Pomelo » 26. mar 2020, 22:52

Pippi_Langstrømpe skrev:Her er vi sådan småt ved at overveje hvordan vi skal fortælle familie og venner om baby. Hvis alt er vel til nakkefoldsscanningen på tirsdag.

Vi havde regnet med at fortælle dem det til den årlige familiepåskefrokost, men den er naturligt nok aflyst nu.
Det er lidt ærgerligt, at det måske bliver over telefon. Nu hvor de sikkert falder ned af stolen af chok. Fordi jeg altid har stået stejlt på at jeg ihvertfald ikke skulle have børn :genert:

Hvordan gjorde I det?

Måske kunne I vente, til I kan se dem igen? De kan jo ikke rigtig opdage det inden, hvis I ikke ses :D

Jeg har fået det afsløret via kopper med “mormor” og “morfar” på og ved at en af de større søskende havde en trøje, hvor der stod noget med storesøster på. Ellers bruger en del også at lægge billeder ud, hvor der er nogle små sko eller en lille body/trøje på. :)
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 255
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 4656

Indlægaf Ladysparrow » 27. mar 2020, 02:26

Pippi_Langstrømpe skrev:Her er vi sådan småt ved at overveje hvordan vi skal fortælle familie og venner om baby. Hvis alt er vel til nakkefoldsscanningen på tirsdag.

Hvordan gjorde I det?

Vi fortalte det efter NF scanningen. Eller et godt stykke tid efter. Begge par forældre sås vi med i sommerferien (Vi bor i Sverige og de bor henholdsvis i Danmark og Frankrig) vi havde lagt et ultralydsbillede i bryllupsinvitationen. De havde ingen anelse. Især mine forældre blev så overraskede, især da jeg altid har sagt at jeg ikke skulle have børn. Det var en så fin og rørende stund da vi fortalte det.
0
AgentPixie
Kort karma: 235
Likede indlæg: 3972

Indlægaf AgentPixie » 27. mar 2020, 05:12

Tillykke Shmartiesh :love:
1
Lediggang er roden til al kunst.

A 23-6-17
V 14-7-19
limitededition
Kort karma: 79
Likede indlæg: 778

Indlægaf limitededition » 27. mar 2020, 06:55

Hvordan gjorde I det?

Vi fortalte det, da vi var samlet med hele familien en uges tid inden NF. Vi gjorde det med en invitation til 0 års fødselsdag, og en bodystocking med "i love grandma " osv :)
Jeg ville vente til jeg så dem rigtigt, og ikke sige det i telefonen. Hvilket også var grunden til at vi sagde det inden NF, fordi der ellers ville gå lang tid inden vi kunne sige det.
0
Nomnom

Indlægaf Nomnom » 27. mar 2020, 09:03

Hvordan gjorde I det?

Jeg ville nok vente med at fortælle det til I kunne samles, hvis du altså kan vente så længe. :D

Ved min første planlagde vi at sige det til påskefrokost, hvor vi havde inviteret begge vores familier. Jeg lå dog med led kvalme op til påsken, så påskefrokosten blev aflyst og vi ringede rundt og forklarede hvorfor.

Ved min nuværende graviditet planlagde vi at fortælle det i julen. Skæbnen ville dog at jeg kastede op fra graviditetens start og denne gang måtte vi inddrage hjælp fra min mor og svigermor allerede i start december, da min mand skulle rejse udenlands og jeg ikke kunne passe vores søn alene pga. opkast. Så endnu engang blev det fortalt af nødvendighed fremfor kun at være en glædelig nyhed :lol:

Så mine erfaringer kan du nok ikke bruge, men jeg ville dog personligt gerne have haft mulighed for at fortælle det til folk personligt og se deres ansigter :lun:
0
Nomnom

23+3

Indlægaf Nomnom » 27. mar 2020, 10:13

Så har jeg også haft lægekonsultation over telefonen. Fordi mit jordemoderbesøg i tirsdags også var over telefonen, vil min læge dog gerne have at jeg kommer derop og får lavet en urinprøve 48 timer efter jeg har haft de sidste symptomer på luftvejssygdom.

Jeg har det sådan set ok. Feberen er på retur. Jeg synes min hoste driller lidt mere nu. Min læge mente dog det var gode tegn at feberen var på retur. Hun sagde også at jeg i princippet er i målgruppen for at blive testet for Corona fordi jeg er gravid, men hun synes, når nu jeg var i bedring at det ikke er nødvendigt - også fordi de ikke har kapacitet til det. Dog skulle jeg ikke tøve med at ringe 1813 hvis jeg oplevede forværring i weekenden.

Det synes jeg giver god mening, så jeg tager det helt roligt. Jeg håber sådan set at det jeg har ER Corona - for så lader det til at jeg har milde symptomer.
1

Tilbage til "Graviditet"