ATT.: Patrick! (hjælp tilbydes)

Mangler der noget herinde, eller vil du have lavet ændringer? Så er det her du skal brokke dig.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

ATT.: Patrick! (hjælp tilbydes)

Indlægaf Aragorn » 9. dec 2017, 15:16

Hej Patrick.

Skulle vi ikke få opgraderet det her board, så vi kan slippe for de nestede citater?

Hvis du smadrer filerne til boardet ned i en .rar fil og sender mig dem, så kan jeg smide dem op på en anden server og prøve at opgradere boardet og tjekke om der umiddelbart er fejl.

Databasen eksporterer du, men du purger al indhold inden export, så jeg kun får de blanke tabeller.

I og med at jeg ikke får databasen med, så får jeg INTET indhold fra boardet med. Ingen indlæg, ingen kort, ingen likes - intet. Med andre ord: Jeg kan ikke se så meget som et punktum skrevet af andre brugere, og jeg kan ikke snage i noget, for det som man kan snage i, det ligger i databasen og den har jeg ikke. Folk kan altså også være trygge ved deres profiler, passwords, PB etc - de vil ikke eksistere i min kopi, ganske enkelt.

Fordelen ved mit forslag er, at du ikke selv er nødt til at ævle med tingene i flere timer, inden du kan sætte boardet i produktion, og måske får vi løst det fandens citatproblem, der efterhånden går mig på nerverne, og det er jeg sikkert ikke ene om.

Når jeg har boardet opgradet og oppe at køre, så sender jeg dig et link til det, hvor du kan se det og afprøve det. Hvis konklusionen er at resultatet er acceptabelt, så kan du så opgrade dit eget bord på dette domæne. Hvilket betyder, at det er udelukket at du får filer tilbage fra mig, der er beskidte, eftersom du intet får fra mig til at starte med.

Støder jeg på fejl eller problemer undervejs skriver jeg det ned i en .txt fil, sammen med de løsninger jeg finder, så kan du selv læse den fil først, og se hvor meget eller lidt arbejde det kræver at opgradere, samt vurdere om det er det værd.

Jeg har skåret processen ud i pap her, og jeg har skrevet det offentligt, så alle forstår konceptet, og også så alle forstår, at ved denne øvelse, har jeg ingen som helst mulighed for at få adgang til noget som helst brugerdata, og jeg har heller ikke mulighed for at implementere malware eller spyware i boardet. Så burde de fleste kunne sove om natten.

Skriv hvis det er noget vi kan arbejde på.
11

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: ATT.: Patrick! (hjælp tilbydes)

Indlægaf Slettet bruger » 9. dec 2017, 15:22

Billede
2
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: ATT.: Patrick! (hjælp tilbydes)

Indlægaf Aragorn » 9. dec 2017, 15:30

Rikke skrev:Får det notifikationerne til at virke også? :genert:


Nej, det får jeg ikke løn for at fejlsøge :)

Hvis det automatisk løses ved opdateringen, så ja. Ellers nej.

Problemet er, at kortsystem og likes, så vidt jeg ved, ikke officielt er en del af phpBB. Med andre ord: Når du opdaterer de officielle filer, så risikerer du meget vel, at de funktionaliteter du selv har tilføjet, holder helt op med at virke, og skal implementeres igen, eller der skal findes en ny version af de plugins, der passer med den nye udgave af phpBB.

Det er derfor Patrick tøver med at opgradere, er jeg ret sikker på. Fordi det kan gå fra træls til lort rimeligt hurtigt, når man har trykket på den opdateringsknap.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: ATT.: Patrick! (hjælp tilbydes)

Indlægaf Aragorn » 9. dec 2017, 15:32

Dmitra skrev:Jeg synes det er en fremragende ide. Bestemt forsøget værd.

Og så synes jeg det er god stil at smide det offentligt op med forklaringer mm så alle er med i processen - så :gogo:.


Vi skal bare alle sammen huske, at det suverænt er Patricks beslutning, og hvorvidt nogen af os brugere synes ideen er god, er komplet ligegyldig. Så ikke lægge pres på manden.


Havde jeg været i hans sko, og en bruger stillede mig det spørgsmål, jeg netop har stillet ham - så havde jeg sagt nej. Det ville jeg ikke være med til.
4

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: ATT.: Patrick! (hjælp tilbydes)

Indlægaf Aragorn » 9. dec 2017, 15:35

eks-Maupassant skrev:
5bd19cf6227ce7443be4e64c4a9d814a804a746c853404c354aa58293dcd4779.jpg



axe.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: ATT.: Patrick! (hjælp tilbydes)

Indlægaf dgd2007 » 9. dec 2017, 15:41

Jeg vil dog tage Patrick i forsvar, hvis han helst ikke vil have pillet ved noget!

// DGD - gammel programmør :fløjt:
3
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: ATT.: Patrick! (hjælp tilbydes)

Indlægaf Aragorn » 9. dec 2017, 16:04

dgd2007 skrev:Jeg vil dog tage Patrick i forsvar, hvis han helst ikke vil have pillet ved noget!

// DGD - gammel programmør :fløjt:


Jeg er helt enig! Der er SÅ mange overraskelser i den sammenhæng.

Det er også derfor jeg foreslår at pille i en backup og ikke i produktion.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: ATT.: Patrick! (hjælp tilbydes)

Indlægaf kidkomb » 6. jan 2018, 16:23

Er Patrick blevet borte?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: ATT.: Patrick! (hjælp tilbydes)

Indlægaf kidkomb » 6. jan 2018, 16:24

Jeg vil SÅ gerne have lov at kunne putte en person på ignore og i samme ombæring IKKE skulle se på vedkommendes tråde.
Som i slet ikke. Ikke skyggen af dem. Hverken i oversigten over nye indlæg eller i underforummet.

Kan man please det?
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: ATT.: Patrick! (hjælp tilbydes)

Indlægaf Studsgaard » 6. jan 2018, 16:44

kidkomb skrev:Jeg vil SÅ gerne have lov at kunne putte en person på ignore og i samme ombæring IKKE skulle se på vedkommendes tråde.
Som i slet ikke. Ikke skyggen af dem. Hverken i oversigten over nye indlæg eller i underforummet.

Kan man please det?

Den funktion vil jeg også benytte.
1
Brugeravatar
Only Me
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 14. okt 2015, 21:19
Kort karma: 49
Likede indlæg: 363

Re: ATT.: Patrick! (hjælp tilbydes)

Indlægaf Only Me » 6. jan 2018, 17:40

Problemet er også at hvis man sætter nogen på ignorelisten og så ikke kan se vedkommendes indlæg/svar så vil man stadigvæk se vad vedkommende har skrevet hvis det bliver taget med i en tråd som et Quote.
1
Altid glad for at hjælpe. :)
Billede

Tilbage til "Forslag til forbedringer"