Moderationen på stedet her.

Mangler der noget herinde, eller vil du have lavet ændringer? Så er det her du skal brokke dig.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Delfin » 8. okt 2015, 19:22

Jeg har lige skrevet et sted, at jeg lurer lidt på, om moderationen er lidt mere stram, end jeg bryder mig om, men at det også skal have tid at finde på plads på et helt nyt sted. Derfor er tråde som denne enormt vigtige, så alle får en chance for at komme af med nogle tanker om det. Moderatorteamet skal have noget respons at arbejde med, hvis vi alle skal være med til at forme den her debat, som der jo er lagt op til fra starten. Min holdning er og har altid været så lidt som muligt. Lad os snakke os til rette selv medmindre det går helt op i hat og briller. Folk må gerne kalde mig idiot, hvis de mener, jeg opfører mig som en. Så må vi jo tage den, hvis jeg altså ikke bare ignorerer det.

Jahon udtrykker fint nogle af, de tanker jeg gør mig. (det generelle af det og kke sigtet på den konkrete episode)

Jahon skrev:Jeg var ikke til stede i nat, jeg havde travlt med at drikke øl. Jeg kan derfor i dag - med dundrende hovedpine - ikke helt finde hoved og hale i, hvad der skete.

Men jeg er absolut ikke særligt autoritetstro. Jeg har det generelt ret svært ved, når folk får "fine titler" og synes, de skal bestemme lidt mere end alle andre, og kan tillade sig lidt mere end alle andre. Det ser jeg ske i trådene fra denne weekend, og det er noget der ikke skal gentage sig voldsomt mange gange, før jeg er væk.

Jeg tror egentlig ikke vi har brug for de massive sletterier, der åbenbart finder sted. Vi er alle voksne mennesker, der har debatteret i mange år, og ved hvordan man bør opføre sig. Når folk skriver noget, vi synes er for meget, er vi vant til selv at indlede en dialog med vedkommende - ikke bare ringe efter en, med en fin titel, som så kan komme og slette alle beviser. Og jeg ønsker at vi fortsætter med i så vidt muligt at klare os gennem ord, fra debattør til de debattør. Og svinere af mig, må sgu gerne blive stående, jeg har ikke noget problem med at se dem igen og igen, som der blev spurgt til.

En anden ting, jeg vil kommentere på, som jeg observerede, er evnen til at kommunikere. Når man er moderator, er det så vigtigt, at man forstår, hvordan de ord man skriver, bliver opfattet. At man kan være noget så irriteret, men at man forstår alligevel at formulere sig i en neutral og høflig tone. Og at man altid husker i sin kommunikation, at man ikke henvender sig til umulige børn, men til voksne mennesker.
Jeg vil faktisk sige, at evner man ikke den disciplin, så skal man ikke være moderator på en internetdebat. For her er den skriftlige kommunikation ret vigtig.




Det handler slet ikke om at være utilfreds for mig. Det handler om små justeringer, som jeg synes det er helt rimeligt, at man kan få lov at tage åbent, som det sker her i tråden. Personligt overvejede jeg at melde mig

1. men jeg tror helt ærligt ikke jeg egner mig til det, fordi jeg ikke ønsker ret meget moderation, så jeg vil have svært ved at følge en fælles linje, hvis den er strammere end jeg ønsker.

2. Jeg er her ikke særlig meget i mine arbejdsuger, så jeg vil have svært ved at følge med i trådene.

3. Jeg har kognitive skader, så jeg kan ikke samle op på en længere ordveksling og dermed heller ikke overskue en diskussion, der har kørt over nogle sider.
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Puffi » 8. okt 2015, 19:24

Dikus skrev:
Puffi skrev:Jeg kan godt forstå, at man bliver lidt forvirret af om en mod skriver som mod eller sig selv. Der står jo mod som titel - uanset hvad farve, man skriver med.

Derudover har jeg ingen beef, den jeg havde, er længe løst :)


Helt ærligt. Når jeg DIREKTE i indlægget skriver, jeg skriver som almindelig debattør - så skal der altså et særligt talent til at være i tvivl om noget som helst.

...

Og i den mere positive ånd: Hvis man ikke har nået at opdage det, så har vi besluttet, at det fremover vil fremgå tydeligt at ethvert indlæg, vi skriver, når der er tale om en moderation. Så der er ingen grund til at være i tvivl fremover :)


Nu var det mere generelt, jeg mente :) Dét indlæg var ret tydeligt, helt sikkert.

Og super med mod-"funktion" fremadrettet :)
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Joe » 8. okt 2015, 19:27

Dikus skrev:
Jahon skrev:
Ultraviolet skrev:Det lader til at der er nogen der synes at moderationen herinde er for streng. Er der nogen der har nogle forslag til hvad der kan gøres bedre?

Der bliver modereret meget lidt herinde - og det meste er henstillinger om at tale pænere, sammenfletning/flytning af tråde, opfordring til at holde en debat på sporet, banning af reklameprofiler osv. Det er meget sjældent at der bliver uddelt advarsler og når det sker bliver det begrundet.

Lige nu foregår moderationen sådan at alt ud over de helt åbenlyse ting (banning af reklameprofiler f.eks.) bliver diskuteret af de moderatorer der er online, således at det er en fælles beslutning hvad der modereres og hvad der ikke gør. Det synes vi (moderatorene, Patrick og jeg) fungerer rigtig godt, for der kommer forskellige mennesker meninger og holdninger ind over.

Så, vi vil utrolig gerne vide hvad det er i anser som et problem og hvad der evt kan gøres bedre? Det vil være en stor hjælp. Hele pointen med at have moderatorer er jo at gøre debatten så god for alle som det er muligt.


Jeg tænker lige nu, at moderatorerne måske skulle gøre op med sig selv, hvad deres rolle er: Føler de sig som ledelsen på debatten, eller føler de sig som debattører, der blot har nogle ekstra beføjelser, for at få det til at glide.
For skulle vi lade som om, dette er en arbejdsplads, er jeg ret sikker på, jeg ikke ville få særligt meget ud af, at sætte mig op på min direktørs kontor og fortælle ham, hvad han gør forkert. Hvorimod jeg sagtens kan påpege fejl hos mine kolleger, uden det på nogen måde er et problem.
Jeg ønsker at vi på denne side har moderatorer, der fungerer som kolleger, der bare har nogle beføjelser, der gør at det her kommer til at glide. Og med det indebærer det at man kan få lov til åbent at stille spørgsmål til moderatorernes rolle. Ligesom vi kan snakke om det herinde.
Det virker også på mig som om, det er det I helst vil, for eksempel når du lægger dette op til debat.

Personligt synes jeg egentlig, moderatorerne kunne være meget mindre på banen som moderatorer, end de er herinde. Jeg kan godt se et behov for at der er folk der kan slette reklame/spam, og jeg ville sætte meget pris på det, hvis der var moderatorer online i en tænkt situation hvor en random person lagde personlige oplysninger ud om mig, truede mig, m.m.
Men de der "nu skal tråden tilbage på sporet"-indlæg, dem kan jeg egentlig ikke se, hvorfor en hvilken som helst af os, ligeså godt kunne lave. Henstillinger om at tale pænere, skulle vi nok alle også kunne klare at lave. Jeg mener, vi er vel alle voksne mennesker, og vi er vel også selv i stand til at sige fra.

Jeg aner til gengæld ikke om der bliver uddelt mange advarsler eller bortvist mange debattører, eller hvad ved jeg. Jeg har kun kendskab til den enkelte advarsel, der blev lagt ud i dag, og den har jeg også kommenteret på. Men jeg aner ikke hvad der ellers foregår bag kulissen, som jeg ikke kender til, og ud fra det enkelte tilfælde kan jeg ikke sige, om det generelt tyder på, moderationen var for streng. Jeg kan kun sige, at lige i det tilfælde, virkede det lidt hen i vejret, og som om man følte sig som den der direktør, man ikke må stille spørgsmålstegn ved.

Disclaimer: Min egen direktør er egentlig en flink fyr, og jeg er sikker på, jeg på en pæn måde godt kunne påpege uhensigtsmæssigheder uden at blive hældt ud. Men sådan har det ikke været alle steder, jeg har arbejdet.


Man skal virkeligt have dårlige øjne, hvis man tror, man får en advarsel for at stille spørgsmål til en moderation, der ikke er foregået.

Ligesom man VIRKELIG skal have nogle særlige briller på, hvis man på nogen måde kan sidde med en opfattelse af, man ikke må stille spørgsmål til moderationen her på stedet.

Det er mig en gåde, hvordan man på nogen måde kan nå frem til noget af ovenstående.


Jeg er kun en lillebittesmule nærsynet, og det var sådan jeg opfattede det der skete i tråden. Og åbenbart også sådan alias selv tolkede det.

Men så kan jeg køre videre på mit indlæg og sige, at hvis du ønsker, ikke at fremstå som den der direktør, man ikke må kritisere, så ville det også klæde dig rigtigt meget at svare på kritikken på en pæn måde, og ikke bare sva med et indlæg som dette. Du kunne i stedet have skrevet noget i stil med. "Vi kan forstå, der er opstået tvivl om, hvad der foregik med den advarsel, men vi vil gerne understrege at man selvfølgelig gerne må stille spørgsmål til moderatotionen. Vi tager gerne dialogen med alias over pb om dette, hvis vedkommende ønsker det."
2
Brugeravatar
Kyle
Indlæg: 170
Tilmeldt: 29. aug 2015, 18:30
Kort karma: 21
Likede indlæg: 166

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Kyle » 8. okt 2015, 19:29

Jeg tror faktisk det er lidt et problem at i alle kommer fra den gamle debat og kender hinanden derfra. Derofr kan modereringen langt lettere komme til at virke indspist og rygklappende end hvis man vidste at moderatorene ikke kendte noget særligt til hinanden på forhånd. Og nej, jeg skriver ikke I er indspiste, jeg skriver der er risiko for at det udefra kan virke sådan. Jeg kom ikke nok på den gamle debat til at kunne genkende mere end en enkelt af jer, men det lader det til andre gør.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Delfin » 8. okt 2015, 19:30

Delfin skrev:Jeg har lige skrevet et sted, at jeg lurer lidt på, om moderationen er lidt mere stram, end jeg bryder mig om, men at det også skal have tid at finde på plads på et helt nyt sted. Derfor er tråde som denne enormt vigtige, så alle får en chance for at komme af med nogle tanker om det. Moderatorteamet skal have noget respons at arbejde med, hvis vi alle skal være med til at forme den her debat, som der jo er lagt op til fra starten. Min holdning er og har altid været så lidt som muligt. Lad os snakke os til rette selv medmindre det går helt op i hat og briller. Folk må gerne kalde mig idiot, hvis de mener, jeg opfører mig som en. Så må vi jo tage den, hvis jeg altså ikke bare ignorerer det.

Jahon udtrykker fint nogle af, de tanker jeg gør mig. (det generelle af det og kke sigtet på den konkrete episode)

Jahon skrev:Jeg var ikke til stede i nat, jeg havde travlt med at drikke øl. Jeg kan derfor i dag - med dundrende hovedpine - ikke helt finde hoved og hale i, hvad der skete.

Men jeg er absolut ikke særligt autoritetstro. Jeg har det generelt ret svært ved, når folk får "fine titler" og synes, de skal bestemme lidt mere end alle andre, og kan tillade sig lidt mere end alle andre. Det ser jeg ske i trådene fra denne weekend, og det er noget der ikke skal gentage sig voldsomt mange gange, før jeg er væk.

Jeg tror egentlig ikke vi har brug for de massive sletterier, der åbenbart finder sted. Vi er alle voksne mennesker, der har debatteret i mange år, og ved hvordan man bør opføre sig. Når folk skriver noget, vi synes er for meget, er vi vant til selv at indlede en dialog med vedkommende - ikke bare ringe efter en, med en fin titel, som så kan komme og slette alle beviser. Og jeg ønsker at vi fortsætter med i så vidt muligt at klare os gennem ord, fra debattør til de debattør. Og svinere af mig, må sgu gerne blive stående, jeg har ikke noget problem med at se dem igen og igen, som der blev spurgt til.

En anden ting, jeg vil kommentere på, som jeg observerede, er evnen til at kommunikere. Når man er moderator, er det så vigtigt, at man forstår, hvordan de ord man skriver, bliver opfattet. At man kan være noget så irriteret, men at man forstår alligevel at formulere sig i en neutral og høflig tone. Og at man altid husker i sin kommunikation, at man ikke henvender sig til umulige børn, men til voksne mennesker.
Jeg vil faktisk sige, at evner man ikke den disciplin, så skal man ikke være moderator på en internetdebat. For her er den skriftlige kommunikation ret vigtig.



Det handler for mig ikke om, at jeg ikke synes, I gør det godt nok. Det handler om små justeringer, som jeg synes det er helt rimeligt, at man kan få lov at tage åbent, som det sker her i tråden. Personligt overvejede jeg at melde mig som moderator,

1. men jeg tror helt ærligt ikke jeg egner mig til det, fordi jeg ikke ønsker ret meget moderation, så jeg vil have svært ved at følge en fælles linje, hvis den er strammere end jeg ønsker.

2. Jeg er her ikke særlig meget i mine arbejdsuger, så jeg vil have svært ved at følge med i trådene.

3. Jeg har kognitive skader, så jeg kan ikke samle op på en længere ordveksling og dermed heller ikke overskue en diskussion, der har kørt over nogle sider.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Delfin » 8. okt 2015, 19:33

Nå der gik helt koks i det for mig. Jeg rettede bare lidt i et indlæg, og så fik jeg dobbeltpostet og så'n
Senest rettet af Delfin 8. okt 2015, 19:35, rettet i alt 1 gang.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Fru Sunshine » 8. okt 2015, 19:33

Kyle skrev:Jeg tror faktisk det er lidt et problem at i alle kommer fra den gamle debat og kender hinanden derfra. Derofr kan modereringen langt lettere komme til at virke indspist og rygklappende end hvis man vidste at moderatorene ikke kendte noget særligt til hinanden på forhånd. Og nej, jeg skriver ikke I er indspiste, jeg skriver der er risiko for at det udefra kan virke sådan. Jeg kom ikke nok på den gamle debat til at kunne genkende mere end en enkelt af jer, men det lader det til andre gør.

Men det gør vi faktisk ikke.
De fleste andre mods kendte jeg kun af nick.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Elvispop » 8. okt 2015, 19:35

Jeg kendte kun nogle af de andre mods af navn, fra den anden debat.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Kyle
Indlæg: 170
Tilmeldt: 29. aug 2015, 18:30
Kort karma: 21
Likede indlæg: 166

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Kyle » 8. okt 2015, 19:35

Dikus skrev:
Kyle skrev:Jeg tror faktisk det er lidt et problem at i alle kommer fra den gamle debat og kender hinanden derfra. Derofr kan modereringen langt lettere komme til at virke indspist og rygklappende end hvis man vidste at moderatorene ikke kendte noget særligt til hinanden på forhånd. Og nej, jeg skriver ikke I er indspiste, jeg skriver der er risiko for at det udefra kan virke sådan. Jeg kom ikke nok på den gamle debat til at kunne genkende mere end en enkelt af jer, men det lader det til andre gør.


Det er jeg ked af at høre. Vi gør virkeligt hvad vi kan for at lade alle komme herover med en ren slæde.

Vil du komme med eksempler på, hvor det forekommer sådan? Eventuelt i en pb, hvis du ikke vil hænge nogen ud? For det vil vi helt sikkert gerne drøfte, hvis der er tendenser i den retning.

Jeg har hovedpine og orker ikke lede nu, men har tænkt det et par gange. Men jeg sender dig en pb, når jeg er lidt friskere. Og igen, jeg siger ikke i er indspiste, men at det kan virke sådan af og til.
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Joe » 8. okt 2015, 19:36

Dikus skrev:Den besked er jo sendt fra Patrick?


Det var nu også bare et forslag til, hvordan du kunne svare mig på en måde, jeg synes passede bedre til situationen. Jeg bruger en stor del af min tid på at omskrive andre menneskers tekster, det er en arbejdsskade. Min pointe var bare, at jeg synes dit indlæg lød lidt offensivt i mine ører, og du kunne have skrevet et indlæg, der meget mere afspejlede sådan en "vi lytter til kritik"-ting.
1
Brugeravatar
Kyle
Indlæg: 170
Tilmeldt: 29. aug 2015, 18:30
Kort karma: 21
Likede indlæg: 166

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Kyle » 8. okt 2015, 19:38

Hov, det var ikke ment som et angreb. Jeg har som nævnt hovedpine og har måske formuleret mig kluntet. Jeg har bare tænkt enkelte gange at her virkede det som nogle der kente hinanden godt og derfor kan det virke knapt så objektivt, som hvis man ikke kender hinanden. Det betyder ikke at jeg har set direkte forskelsbehandling eller at det ikke har været objektivt. Blot at der er en risiko.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Fru Sunshine » 8. okt 2015, 19:38

Men når noget bliver anmeldt, vi jo reagere.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Elvispop » 8. okt 2015, 19:39

Hvis jeg skulle ha dobbeltprofil for at være moderator, ville jeg droppe debatten.

Vi har et (for mig set) et fint system med at skrive tydeligt i indlæggene når vi skriver som mods.
Det vil sige at hvis vi ikke skrive det, er vi almindelige brugere.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Delfin » 8. okt 2015, 19:40

Fru Sunshine skrev:Men når noget bliver anmeldt, vi jo reagere.


Det er jo også helt fint, men at blande sig kan også være at opfordre til lige at forsøge at fikse den selv.
4
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Ultraviolet
Indlæg: 279
Tilmeldt: 10. aug 2015, 16:57
Kort karma: 83
Likede indlæg: 338

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Ultraviolet » 8. okt 2015, 19:40

Jahon skrev:
Jeg tænker lige nu, at moderatorerne måske skulle gøre op med sig selv, hvad deres rolle er: Føler de sig som ledelsen på debatten, eller føler de sig som debattører, der blot har nogle ekstra beføjelser, for at få det til at glide.
For skulle vi lade som om, dette er en arbejdsplads, er jeg ret sikker på, jeg ikke ville få særligt meget ud af, at sætte mig op på min direktørs kontor og fortælle ham, hvad han gør forkert. Hvorimod jeg sagtens kan påpege fejl hos mine kolleger, uden det på nogen måde er et problem.
Jeg ønsker at vi på denne side har moderatorer, der fungerer som kolleger, der bare har nogle beføjelser, der gør at det her kommer til at glide. Og med det indebærer det at man kan få lov til åbent at stille spørgsmål til moderatorernes rolle. Ligesom vi kan snakke om det herinde.
Det virker også på mig som om, det er det I helst vil, for eksempel når du lægger dette op til debat.


Moderatorene er debattører som alle andre når de deltager debatter. Når der bliver modereret i en tråd, så skriver moderatorene med en anden skriftfarve og der står MODERATION i den linje hvor der normalt står Re....
Og der er ikke nogle direktører herinde, hvis det skal forstås som du skriver, at man ikke kan komme og påpege fejl. For det er man velkommen til og det vil vi gerne opfordre til at man gør. Om det så er moderationen, Patrick eller mig, som man har en klage til.

Der hvor jeg bliver en smule provokeret, det er når der bliver snakket om censur og jeg ved ikke hvad, når det er så langt fra virkligheden. Moderatorene er her på komplet frivillig basis og de laver et stort stykke arbejde bag kulisserne, for at håndtere anmeldelser, flette tråde, banne reklamebrugere osv. Når de så en sjælden gang imellem skal tage den strenge kasket på og uddele en advarsel eller en lidt mere alvorlig henstilling, så bliver de hængt ud som magtliderlige diktatorer der holder hånden over hinanden og det gør mig ret trist.

Denne tråd er utrolig velkommen, for som du skriver, så vil vi meget gerne have at alle føler at de kan komme med input. Og moderationen må generelt godt diskuteres både her og andre steder.

Jahon skrev:Personligt synes jeg egentlig, moderatorerne kunne være meget mindre på banen som moderatorer, end de er herinde. Jeg kan godt se et behov for at der er folk der kan slette reklame/spam, og jeg ville sætte meget pris på det, hvis der var moderatorer online i en tænkt situation hvor en random person lagde personlige oplysninger ud om mig, truede mig, m.m.
Men de der "nu skal tråden tilbage på sporet"-indlæg, dem kan jeg egentlig ikke se, hvorfor en hvilken som helst af os, ligeså godt kunne lave. Henstillinger om at tale pænere, skulle vi nok alle også kunne klare at lave. Jeg mener, vi er vel alle voksne mennesker, og vi er vel også selv i stand til at sige fra.


"Tråden tilbage på sporet" er der også generelt stor uenighed om hvorvidt det overhovedet skal påtales (altså både blandt moderatorene og debattørerne) og det er ikke mit indtryk at det sker særlig tit. De eneste gange jeg kan huske at det har været med moderatorhat på, har været efter anmeldeser i en tråd, ligesom det seneste eksempel. Og i sådan et tilfælde synes jeg egentlig det er fint nok.

Med hensyn til at tale pænt, så jo man skulle tro at folk selv kan finde ud af det, men det kan folk ikke altid. Og hvis der kommer en anmeldelse på et indlæg hvor en debattør taler grimt/nedladende til en anden (eller i kort/pb) så bliver der reageret på det. Er det det du mener der ikke skal ske? Eller er det mere i de tilfælde hvor det sker åbent i tråde?

Jahon skrev:Jeg aner til gengæld ikke om der bliver uddelt mange advarsler eller bortvist mange debattører, eller hvad ved jeg. Jeg har kun kendskab til den enkelte advarsel, der blev lagt ud i dag, og den har jeg også kommenteret på. Men jeg aner ikke hvad der ellers foregår bag kulissen, som jeg ikke kender til, og ud fra det enkelte tilfælde kan jeg ikke sige, om det generelt tyder på, moderationen var for streng. Jeg kan kun sige, at lige i det tilfælde, virkede det lidt hen i vejret, og som om man følte sig som den der direktør, man ikke må stille spørgsmålstegn ved.

Disclaimer: Min egen direktør er egentlig en flink fyr, og jeg er sikker på, jeg på en pæn måde godt kunne påpege uhensigtsmæssigheder uden at blive hældt ud. Men sådan har det ikke været alle steder, jeg har arbejdet.


Man må altid stille spørgsmål. Og hvis det er det der skete i dag, så er det ikke på baggrund af spørgsmål at der blev uddelt en advarsel.
0
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."

Tilbage til "Forslag til forbedringer"