Manglende notifikationer - dataindsamling

Mangler der noget herinde, eller vil du have lavet ændringer? Så er det her du skal brokke dig.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Manglende notifikationer - dataindsamling

Indlægaf dgd2007 » 25. aug 2018, 08:48

kidkomb skrev:Jeg har fået notifikation om at du har citeret mig, men ikke en eneste om at du har liket :lol:

Ja, ok ... det er selvfølgelig en svaghed ved testmiljøet :lol:

Men jeg mener jeg for lang tid siden prøvede det med en anden - fordi vi skulle finde ud af om den der "AJAX-fejl" der kommer når man unliker havde nogen betydning. Og der mener jeg der kom et antal notifikationer for at antal "like-unlike-like again".
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Manglende notifikationer - dataindsamling

Indlægaf dgd2007 » 25. aug 2018, 08:52

Ja, på PC kan man i alle browsere holde musen over tallet og se hvem der har liket.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Manglende notifikationer - dataindsamling

Indlægaf dgd2007 » 21. nov 2018, 01:55

paint skrev:Jeg får notifikationer på indlæg. Men det fremgår kun af oversigten - ikke på indlægget :gruble:

Det har jeg også været ude for en del gange i den senere tid.
Altså notifikation om like på e indlæg, men så når "klikker sig ind" på indlægget, er der ikke noget. :genert:

Jeg ved godt det kan ske hvis en liker ved en fejltagelse og så fortryder - eller trykker to gange ved en fejltagelse. Det bare sket så mange gange inden for den sidste 1½ måned, at det ville være mærkeligt hvis der var en hel epidemi af den adfærd. :gruble:
0
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Manglende notifikationer - dataindsamling

Indlægaf Fynerfin82 » 21. nov 2018, 13:21

Jeg har det modsatte problem. Jeg kan se på mine indlæg at der er et antal likes, men jeg får slet ikke så mange notifikationer. F. Eks. har jeg skrevet nogen indlæg i vægttabstråden i går, en hurtig sammentælling sagde 10 hjerter, men har kun fået 3 notifikationer.
2
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Manglende notifikationer - dataindsamling

Indlægaf Flora » 21. nov 2018, 14:44

dgd2007 skrev:
paint skrev:Jeg får notifikationer på indlæg. Men det fremgår kun af oversigten - ikke på indlægget :gruble:

Det har jeg også været ude for en del gange i den senere tid.
Altså notifikation om like på e indlæg, men så når "klikker sig ind" på indlægget, er der ikke noget. :genert:

Jeg ved godt det kan ske hvis en liker ved en fejltagelse og så fortryder - eller trykker to gange ved en fejltagelse. Det bare sket så mange gange inden for den sidste 1½ måned, at det ville være mærkeligt hvis der var en hel epidemi af den adfærd. :gruble:


Det oplever jeg også nogle gange. Jeg har en teori om, at det skyldes den der Ajax-fejl, der kommer en gang imellem. Hvis folk liker og der er en Ajax-fejl, så forsvinder liket igen, når siden opdateres. Hvis man så ikke liker en gang mere, så får ejeren af det likede indlæg (måske) notifikation uden at liket ses på indlægget.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Manglende notifikationer - dataindsamling

Indlægaf dgd2007 » 23. nov 2018, 06:02

Flora skrev:Det oplever jeg også nogle gange. Jeg har en teori om, at det skyldes den der Ajax-fejl, der kommer en gang imellem. Hvis folk liker og der er en Ajax-fejl, så forsvinder liket igen, når siden opdateres. Hvis man så ikke liker en gang mere, så får ejeren af det likede indlæg (måske) notifikation uden at liket ses på indlægget.

Ja, det skete lige for lidt siden - og der tillod jeg mig at spørge giveren/ikke-giveren. Der havde ganske rigtigt været en AJAX-fejl. Jeg tror det er når man kommer til at trykke to gange ved en fejltagelse. Så unliker man jo, men kan bare ikke selv det før siden bliver opdateret - på grund af fejlen. AJAX er netop en mekanisme der skal opdatere enkeltdele af en side, uden at hele siden behøver blive reloadet.

Det er bare alligevel mærkeligt at det er sket så mange gange inden for de sidste 2 mdr. :gruble:

EDIT: Nå, "gerningsmanden" nægter at have trykket to gange, så så ved jeg alligevel ikke :lol:
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Manglende notifikationer - dataindsamling

Indlægaf Flora » 23. nov 2018, 09:45

dgd2007 skrev:
Flora skrev:Det oplever jeg også nogle gange. Jeg har en teori om, at det skyldes den der Ajax-fejl, der kommer en gang imellem. Hvis folk liker og der er en Ajax-fejl, så forsvinder liket igen, når siden opdateres. Hvis man så ikke liker en gang mere, så får ejeren af det likede indlæg (måske) notifikation uden at liket ses på indlægget.

Ja, det skete lige for lidt siden - og der tillod jeg mig at spørge giveren/ikke-giveren. Der havde ganske rigtigt været en AJAX-fejl. Jeg tror det er når man kommer til at trykke to gange ved en fejltagelse. Så unliker man jo, men kan bare ikke selv det før siden bliver opdateret - på grund af fejlen. AJAX er netop en mekanisme der skal opdatere enkeltdele af en side, uden at hele siden behøver blive reloadet.

Det er bare alligevel mærkeligt at det er sket så mange gange inden for de sidste 2 mdr. :gruble:

EDIT: Nå, "gerningsmanden" nægter at have trykket to gange, så så ved jeg alligevel ikke :lol:


Man behøver ikke at trykke to gange, for at liket ikke registreres, når der er AJAX-fejl. De gange jeg har fået den, har jeg kun trykket en gang og så har liket været væk, når jeg har opdateret siden. Så det kan godt passe, at det er det, der er årsagen, når man får notifikation uden like.

Men ja, det er sært, hvis der har været flere end normalt de sidste par måneder. AJAX-fejlen har jo været der hele tiden :gruble:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Manglende notifikationer - dataindsamling

Indlægaf dgd2007 » 23. nov 2018, 09:48

Jeg har lige trykket to gange på dit foregående. Så får man i hvert fald fejlen, og liket står der. Men det vil være væk når du kigger - eller når jeg har sendt dette indlæg. :)
Om du så får notifikationen, kan jeg jo ikke garantere ...
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Manglende notifikationer - dataindsamling

Indlægaf Flora » 23. nov 2018, 09:58

dgd2007 skrev:Jeg har lige trykket to gange på dit foregående. Så får man i hvert fald fejlen, og liket står der. Men det vil være væk når du kigger - eller når jeg har sendt dette indlæg. :)
Om du så får notifikationen, kan jeg jo ikke garantere ...


Jeg fik notifikationen. Jeg tror, det forsvinder, uanset antallet af gange man trykker. Det registreres slet ikke, når der er AJAX-fejl :)
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Manglende notifikationer - dataindsamling

Indlægaf dgd2007 » 29. mar 2019, 13:07

Daine skrev:@tag

Jeg mener det var dig der i en anden tråd foreslog at manglende "like"-notationer kunne have noget at gøre med om giveren var logget anonymt/usynligt på. Det havde jeg aldrig tænkt på ... men det er nok ikke det alligevel, for jeg har lige fået et af en som står med "online"-stempel, og der fik jeg ikke notifikation.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Manglende notifikationer - dataindsamling

Indlægaf Daine » 29. mar 2019, 14:46

dgd2007 skrev:
Daine skrev:@tag

Jeg mener det var dig der i en anden tråd foreslog at manglende "like"-notationer kunne have noget at gøre med om giveren var logget anonymt/usynligt på. Det havde jeg aldrig tænkt på ... men det er nok ikke det alligevel, for jeg har lige fået et af en som står med "online"-stempel, og der fik jeg ikke notifikation.

Det var ikke mig, jeg læste det godt men jeg kan ikke huske hvem det var der foreslog det :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Manglende notifikationer - dataindsamling

Indlægaf dgd2007 » 29. mar 2019, 15:37

Daine skrev:Det var ikke mig, jeg læste det godt men jeg kan ikke huske hvem det var der foreslog det :)
Ah, fandt ud af det!
Mani skrev:@tag

Se ovenfor - svar vedr. anonymt login og manglende like-notifikation. :)
1

Tilbage til "Forslag til forbedringer"