Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Mangler der noget herinde, eller vil du have lavet ændringer? Så er det her du skal brokke dig.

Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Ja
49
49%
Nej
43
43%
Muligvis (jeg giver mit besyv i kommentarerne)
8
8%
 
Afgivne stemmer: 100
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf LaScrooge » 26. apr 2016, 10:26

Ja, det er noget jeg synes, det ville være fint at diskutere.

Fra den gamle debat har dem af os, der kom der, rigelig erfaring med vaskeægte trolls. Folk der kom for at smadre diskussioner og være træls, i stedet for at debattere og berige. Nu er nogle af de værste fra DD angiveligt dukket op her og det ansporer mig til at finde ud af, hvordan stemningen ville være for, at sådanne typer bare blev bannet på gråt papir.

Man kan synes, at folk skal have lov til at få chancen inden de smides ud. Det er jeg enig i i alle andre tilfælde. Men når det er mennesker, man ved ikke bidrager med noget positivt og som heller ikke har det som formål, fordi man har måneders evidens herfor fra andre debatsider, ville det så ikke være okay at beskytte denne debat mod deres destruktive og trættende tilstedeværelse?

Som jeg skriver i DD-tråden, så synes jeg, at vi er i stand til at drive en spændende debat med masser af kød på emnerne uden sådanne træls typer.
Vi har ikke brug for dem og de har ikke krav på at være her.

Og bemærk: det er udelukkende dem vi kan genkende som trolls der skal have denne behandling. Så det er ikke fordi der skal være frit lejde til at anmelde til højre og venstre, fordi man synes nogen er irriterende, polemiske eller provokerende. Og det er princippet i det, jeg godt kunne tænke mig, at vi tog stilling til.

Håber I er med på at diskutere det.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf LaScrooge » 26. apr 2016, 10:27

100 % er for - VEDTAGET! :-D
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf kidkomb » 26. apr 2016, 10:29

Jeg synes man bør skelne mellem folk der har en, for flertallet, træls holdning og folk der troller.
Jeg kan slet ikke se rimeligheden i at kalde førstnævnte trolls.
Hvis man gerne vil banne folk med trælse holdninger, så synes jeg man bør diskutere det særskilt.
10
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Code71 » 26. apr 2016, 10:31

Det er en glidebane i min verden. Det er at sidestille med at dømme forbrydere på forhånd.

Hvem skal afgøre hvilke debattører som holder på sit og IKKE er trolls og hvilke som holder på sit og ER trolls

Hvis det skal være lige for alle her, så skal det rent faktisk være lige for alle. Trolls skal have samme antal advarsler osv inden de bannes som alle andre.

Anyway, blot min mening
18
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf LaScrooge » 26. apr 2016, 10:33

kidkomb skrev:Jeg synes man bør skelne mellem folk der har en, for flertallet, træls holdning og folk der troller.
Jeg kan slet ikke se rimeligheden i at kalde førstnævnte trolls.
Hvis man gerne vil banne folk med trælse holdninger, så synes jeg man bør diskutere det særskilt.


Okay, jeg synes de linkede debattører er meget genkendelige som trolls, de er ikke bare folk, der har holdninger der er irriterende. Det angår rigtig meget måden man debatterer og kommunikerer på, ikke emnerne i sig selv. Og med kommunikation mener jeg ikke formuleringsevnen eller retsstavningen.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. apr 2016, 10:35

Er det forbudt at trolle herinde?
Det er ligesom første forudsætning for, at nogen kan bannes på det grundlag alene.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Rapfisk » 26. apr 2016, 10:35

Jeg er meget enig med Code.

Hvis en bruger obstruerer debatten eller bevidst afsporer tråde, synes jeg, der skal være mulighed for at gøre kort proces.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf kidkomb » 26. apr 2016, 10:35

LaScrooge skrev:Okay, jeg synes de linkede debattører er meget genkendelige som trolls, de er ikke bare folk, der har holdninger der er irriterende. Det angår rigtig meget måden man debatterer og kommunikerer på, ikke emnerne i sig selv. Og med kommunikation mener jeg ikke formuleringsevnen eller retsstavningen.

Jeg tror virkelig bare de er trælse med mennesker med snævertsynede holdninger og alt for meget tid mellem hænderne. Og muligvis krydret med en intelligens lidt under middel.
De synes jo de debatterer fint med hinanden tror jeg.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40582

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Akehurst2 » 26. apr 2016, 10:35

Code71 skrev:Det er en glidebane i min verden. Det er at sidestille med at dømme forbrydere på forhånd.

Hvem skal afgøre hvilke debattører som holder på sit og IKKE er trolls og hvilke som holder på sit og ER trolls

Hvis det skal være lige for alle her, så skal det rent faktisk være lige for alle. Trolls skal have samme antal advarsler osv inden de bannes som alle andre.

Anyway, blot min mening


Det er også min mening.

Folk må oprette sig, og hvis de overholder spillereglerne, så er de velkomne. Obstruerer de direkte debatten, skal de selvfølgelig bannes.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Rapfisk » 26. apr 2016, 10:38

LaScrooge skrev:Okay, jeg synes de linkede debattører er meget genkendelige som trolls, de er ikke bare folk, der har holdninger der er irriterende. Det angår rigtig meget måden man debatterer og kommunikerer på, ikke emnerne i sig selv. Og med kommunikation mener jeg ikke formuleringsevnen eller retsstavningen.

Link?
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf LaScrooge » 26. apr 2016, 10:41

kidkomb skrev:Jeg tror virkelig bare de er trælse med mennesker med snævertsynede holdninger og alt for meget tid mellem hænderne. Og muligvis krydret med en intelligens lidt under middel.
De synes jo de debatterer fint med hinanden tror jeg.


Det kan jeg sagtens se. Måske handler det om hvad man definerer som trolling og det er klart et svagt punkt ved det.

For mig er den måde at debattere på destruktiv. Der er andre typer trolling som kan være befordrende for et forum, fx en der opretter en tråd med et vanvittigt problem, som ender i en lang, spændende debat som engagerer mange.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf LaScrooge » 26. apr 2016, 10:42

Rapfisk skrev:
LaScrooge skrev:Okay, jeg synes de linkede debattører er meget genkendelige som trolls, de er ikke bare folk, der har holdninger der er irriterende. Det angår rigtig meget måden man debatterer og kommunikerer på, ikke emnerne i sig selv. Og med kommunikation mener jeg ikke formuleringsevnen eller retsstavningen.

Link?


Findes i indlæggene i denne tråd: viewtopic.php?f=50&t=467&start=3525
0
And we both know: I will be delicious
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40582

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Akehurst2 » 26. apr 2016, 10:43

Rosa Espinosa skrev:Både og. Normalt så springer jeg bare sådan indlæg over og gider ikke bruge tid på dem, så for min skyld kunne de sagtens være herinde. Men så kom jeg til at tænke på, at de jo også nogen gange huserer i de mere personlige debatter, hvor folk giver meget af dem selv og ikke fortjener at der kommer nogen ind og spiller fjols. Så der tænker jeg, at selvfølgelig skal de smides ud.

Så jeg må ende med, at stille mig i midten. Synes der skal være plads til alle, men samtidig skal man heller ikke være bange for at dele noget herinde.


Det synes jeg er meget væsentligt i bedømmelsen af, hvor lang snor folk skal have.

Dårlig opførsel i personlige tråde skal gerne kunne føre til øjeblikkelig banning. Folk skal have en chance, så banningen kan jo evt. være midlertidig, men at ødelægge tråde, hvor folk lægger noget følsomt frem skal der slås rigtig hårdt ned på.
2
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf LaScrooge » 26. apr 2016, 10:48

Code71 skrev:Det er en glidebane i min verden. Det er at sidestille med at dømme forbrydere på forhånd.

Hvem skal afgøre hvilke debattører som holder på sit og IKKE er trolls og hvilke som holder på sit og ER trolls

Hvis det skal være lige for alle her, så skal det rent faktisk være lige for alle. Trolls skal have samme antal advarsler osv inden de bannes som alle andre.

Anyway, blot min mening


Jeg er ikke uenig i det grundlæggende i det du siger. Problemet synes jeg mere er, at den adfærd, disse typer udviser, som sådan ikke er krænkende eller forkert. Indlæg for indlæg er der ikke noget at pege på der meriterer udvisning. Det er mere mængden, hyppigheden og karakteren af dem, der er problematisk. Det kan sagtens gøre en masse ellers engagerede mennesker udmattede, hele tiden at skulle se debatter obstrueres at to eller tre folk med ild i fingrene, som man bare ikke orker at engagere med, fordi man ved at det ingen vej leder. I stedet begynder man at undgå visse fora eller skynder sig ud af tråde, hvor typerne dukker op. Og så har vi dalende engagement på en ellers dejlig side.

Vi kender det jo fra den gamle debat. Der var mange problemer af forskellig art, men det her er et meget håndgribeligt et, som ikke er uden skyld.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. apr 2016, 10:57

Jeg synes, at det er vigtigt at have med i sine overvejelser, at moderationen ovre på DD ikke er, som den engang var. Om det så skyldes manglende ressourcer eller en ny etik. Jeg gætter på en blanding.
Spørgsmålet er, hvad der ville ske her, hvis den type indlæg dukker op, og jeg må sige, at jeg har ret stor tillid til, at hverken krænkende udtalelser, trusler eller overlagt mangel på empati vil blive accepteret. Er det, det eneste eller det meste et menneske har at byde på, vil advarslerne hurtigt være opbrugt, og så giver det lidt sig selv, at det bliver et hurtigt visit.

Generelt vil jeg, i stedet for forbud, hellere appellere til den enkelte debattør om holde hovedet koldt, hvis provokatører uden anden agenda end at obstruere skulle dukke. Lad lortet stå ubemærket hen og sæt profilen bag på ignore.
Senest rettet af DetSorteCirkus 26. apr 2016, 10:58, rettet i alt 1 gang.
8

Tilbage til "Forslag til forbedringer"