Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Mangler der noget herinde, eller vil du have lavet ændringer? Så er det her du skal brokke dig.

Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Ja
49
49%
Nej
43
43%
Muligvis (jeg giver mit besyv i kommentarerne)
8
8%
 
Afgivne stemmer: 100
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1190

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Dawwty » 23. aug 2019, 10:49

Pax Romana skrev:Jeg tvivler stærkt på at man kan indbringe en bortvisning fra et forum til Domstolene.


Du kan få erstatning for uretmæssig forbud i en butik, hvorfor tror du det er anderledes i et forum?
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Pax Romana » 23. aug 2019, 10:54

Dawwty skrev:
Pax Romana skrev:Jeg tvivler stærkt på at man kan indbringe en bortvisning fra et forum til Domstolene.


Du kan få erstatning for uretmæssig forbud i en butik, hvorfor tror du det er anderledes i et forum?
Du stiller bare spørgsmålet her.
http://www.minadvokat.dk/brevkasse/
2
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1190

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Dawwty » 23. aug 2019, 11:03

Pax Romana skrev:
Dawwty skrev:
Pax Romana skrev:Jeg tvivler stærkt på at man kan indbringe en bortvisning fra et forum til Domstolene.


Du kan få erstatning for uretmæssig forbud i en butik, hvorfor tror du det er anderledes i et forum?
Du stiller bare spørgsmålet her.
http://www.minadvokat.dk/brevkasse/

Som jeg sagde gratis, bare fordi nogle kommer med nogle ønsker som jeg tror ikke er lovlige, så betyder det ikke at det er noget jeg vil bruge penge på.

Ret beset kan jeg være ligeglad med hvad du og andre tro er muligt eller ej. Hvorfor skulle jeg betale for et juridisk svar, kunne aldrig falde mig ind.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Pax Romana » 23. aug 2019, 11:06

Dawwty skrev:
Pax Romana skrev:
Dawwty skrev:
Pax Romana skrev:Jeg tvivler stærkt på at man kan indbringe en bortvisning fra et forum til Domstolene.


Du kan få erstatning for uretmæssig forbud i en butik, hvorfor tror du det er anderledes i et forum?
Du stiller bare spørgsmålet her.
http://www.minadvokat.dk/brevkasse/

Som jeg sagde gratis, bare fordi nogle kommer med nogle ønsker som jeg tror ikke er lovlige, så betyder det ikke at det er noget jeg vil bruge penge på.

Ret beset kan jeg være ligeglad med hvad du og andre tro er muligt eller ej. Hvorfor skulle jeg betale for et juridisk svar, kunne aldrig falde mig ind.
Det er gratis at stille spørgsmål. Men det styrer du selv.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Misantropen » 23. aug 2019, 11:08

Dawwty skrev:
Misantropen skrev:Du kan oprette alle de brugere du vil, udgive dig for at være hvem og hvad du vil. Det er stadig op til Patrick som ejer af siden at vurdere om du bidrager positivt til siden. Det er ikke op til hver enkelt bruger selv at bestemme om de må være her.

Det er lige meget om du er ny, "ny" eller har været bruger i flere år. Alle er underlagt de samme regler og retningslinjer. Retningslinjer du godkender ved oprettelsen.

Og så er der vist ingen der er blevet bannet på deres holdninger alene. Det har vist snarere været deres sprogbrug og generelle opførsel.


Jeg er sikker på der ikke er nogen der er bannet, men nogle kommer jo med nogle ønsker her om at kunne banne nogle personer som de er uenige med angående muslimer.

De retningslinjer der er, er jo netop regler og omfatter ikke holdninger. Så ud fra dem vil Patrick, som jeg ikke kender, altså ikke kunne banner nogen fordi de ikke er positive. Det står der nemlig ikke noget om at man skal være.

Og så er vi tilbage til at man ikke kan smide nogen ud som ikke har brudt retningslinjerne.

Kan du ikke citere eller linke til de omtalte indlæg?

Og nej, man behøver ikke være udelukkende positiv for at have lov til at være herinde. Det er der vist ingen der forventer uanset om det omhandler en troll eller normale brugere, men man skal selvfølgelig opføre sig ordentligt og behandle andre brugere ligeså. Også selvom bølgerne går højt.
Senest rettet af Misantropen 23. aug 2019, 11:09, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1190

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Dawwty » 23. aug 2019, 11:09

Pax Romana skrev:
Dawwty skrev:
Pax Romana skrev:
Dawwty skrev:
Pax Romana skrev:Jeg tvivler stærkt på at man kan indbringe en bortvisning fra et forum til Domstolene.


Du kan få erstatning for uretmæssig forbud i en butik, hvorfor tror du det er anderledes i et forum?
Du stiller bare spørgsmålet her.
http://www.minadvokat.dk/brevkasse/

Som jeg sagde gratis, bare fordi nogle kommer med nogle ønsker som jeg tror ikke er lovlige, så betyder det ikke at det er noget jeg vil bruge penge på.

Ret beset kan jeg være ligeglad med hvad du og andre tro er muligt eller ej. Hvorfor skulle jeg betale for et juridisk svar, kunne aldrig falde mig ind.
Det er gratis at stille spørgsmål. Men det styrer du selv.


Nej man skal være betalende medlem for at stille spørgsmål, det er kun svarende som er gratis for alle.

Men du er da velkommen til at stille spørgsmålet hvis du kan få lov gratis?
0
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1190

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Dawwty » 23. aug 2019, 11:12

Misantropen skrev:
Dawwty skrev:
Misantropen skrev:Du kan oprette alle de brugere du vil, udgive dig for at være hvem og hvad du vil. Det er stadig op til Patrick som ejer af siden at vurdere om du bidrager positivt til siden. Det er ikke op til hver enkelt bruger selv at bestemme om de må være her.

Det er lige meget om du er ny, "ny" eller har været bruger i flere år. Alle er underlagt de samme regler og retningslinjer. Retningslinjer du godkender ved oprettelsen.

Og så er der vist ingen der er blevet bannet på deres holdninger alene. Det har vist snarere været deres sprogbrug og generelle opførsel.


Jeg er sikker på der ikke er nogen der er bannet, men nogle kommer jo med nogle ønsker her om at kunne banne nogle personer som de er uenige med angående muslimer.

De retningslinjer der er, er jo netop regler og omfatter ikke holdninger. Så ud fra dem vil Patrick, som jeg ikke kender, altså ikke kunne banner nogen fordi de ikke er positive. Det står der nemlig ikke noget om at man skal være.

Og så er vi tilbage til at man ikke kan smide nogen ud som ikke har brudt retningslinjerne.

Kan du ikke citere eller linke til de omtalte indlæg?

Og nej, man behøver ikke være udelukkende positiv for at have lov til at være herinde. Det er der vist ingen der forventer uanset om det omhandler en troll eller normale brugere, men man skal selvfølgelig opføre sig ordentligt og behandle andre brugere ligeså. Også selvom bølgerne går højt.


Det er nogle af de første og det allerførste i tråden. Det er gammelt så det er sikkert glemt nu, men ønsket var der engang og nu debatter vi så realismen i det forslag.
0
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf fisken80 » 23. aug 2019, 11:13

Dawwty skrev:
Misantropen skrev:
Dawwty skrev:
Misantropen skrev:
Dawwty skrev:Sådan er det ingen steder i samfundet, så det tro jeg ikke på. Forums er offentlige og derfor helt sikkert underlagt noget lovgivning.

En butik er også privat ejendom, men derfor er der stadig lovgivning der skal overholdes. Hvis en butiksejer afviser kunder som ikke har brudt nogle regler, så er det næppe konsekvensfrit for butikken.

Eksempelvis kunne man jo forbyde kunder som havde holdninger man ikke synes om.

Må man så heller ikke blive smidt ud af en bestyrelse eller forening?

Patricks retningslinjer/regler skal selvfølgelig overholde dansk lovgivning, men derudover bestemmer han vel selv hvem han vil have til at "repræsentere" sit forum. Han er i sin gode ret til at banne brugere der ikke bidrager med noget positivt til siden.

Ja se det er jeg ikke sikker på han kan, bestyrelser og foreninger skal også overholde deres egen regler. Selvom de er privat ejet.

Jeg forstår ikke helt hvad du prøver at sige.

En forening kan være lige så offentlig som du mener siden her er, selvom den er privatejet. Forveksler du det med at det er offentligt tilgængeligt?


Med offentlige mener jeg, offentligheden har adgang til det. I modsætning til en privat lukket klub så har butikker og ander med offentlige adgang nogle regler. Jeg kender ikke til de regler, men ved at der er regler. Og jeg ved at butikker ikke kan smide folk ud bare fordi de har lyst. Vedkommende skal have brudt nogle regler eller være til skade for butikken.

At de har en holdning man ikke synes om, eks Paludan, er ikke nok til at han kan afvises.


Så forklar mig lige, hvorfor Langelandsfestivallen var i deres gode ret til at afvise Paludan. Han ville til festival som privatperson, men fik besked på at han var uønsket, og selvom han var pænt sur over det, så var der intet juridisk at komme efter.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf fisken80 » 23. aug 2019, 11:16

Dawwty skrev:
DenBruneMunk skrev:
Dawwty skrev:Klager til hvem og med hvilke ret?

Normalt er det sådan at hvis en virksomhed bryder en aftale, så er det myndighederne man skal anmelde til og så kan domstolene tager stilling til det.

Med butikker som er det jeg kender mest til, så er der ombudsmanden og forbrugerklagenævnet alt efter hvad man vil klage ever.

Et forum, hvad ses det som juridisk?

Moderator er ikke det samme som Administrator (Patrick) , så her er det ejeren/Administrator du klager til . Og er du rig, så anlægger du civilt søgsmål, da du jo bare vil klage og have medhold :)


En butik kan få bøder for at afvise kunder uden gyldig grund, hvordan er det med online forums som det her, hvis vi antager at 3 - 4 personer smides ud fordi administrator er ening med de bruger som synes de er irriterende eks fordi de taler om muslimer?


Kommer du snart med dokumentation?
For det er simpelthen ikke korrekt hvad du skriver. En Bilka har på et tidspunkt sagt til en kunde, at han ikke måtte handle hos dem, fordi han tidligere var dømt for at have stjålet i et andet af kædens supermarkeder. Det er fuldt ud lovligt.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1190

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Dawwty » 23. aug 2019, 11:18

fisken80 skrev:
Dawwty skrev:
Misantropen skrev:
Dawwty skrev:
Misantropen skrev:
Dawwty skrev:Sådan er det ingen steder i samfundet, så det tro jeg ikke på. Forums er offentlige og derfor helt sikkert underlagt noget lovgivning.

En butik er også privat ejendom, men derfor er der stadig lovgivning der skal overholdes. Hvis en butiksejer afviser kunder som ikke har brudt nogle regler, så er det næppe konsekvensfrit for butikken.

Eksempelvis kunne man jo forbyde kunder som havde holdninger man ikke synes om.

Må man så heller ikke blive smidt ud af en bestyrelse eller forening?

Patricks retningslinjer/regler skal selvfølgelig overholde dansk lovgivning, men derudover bestemmer han vel selv hvem han vil have til at "repræsentere" sit forum. Han er i sin gode ret til at banne brugere der ikke bidrager med noget positivt til siden.

Ja se det er jeg ikke sikker på han kan, bestyrelser og foreninger skal også overholde deres egen regler. Selvom de er privat ejet.

Jeg forstår ikke helt hvad du prøver at sige.

En forening kan være lige så offentlig som du mener siden her er, selvom den er privatejet. Forveksler du det med at det er offentligt tilgængeligt?


Med offentlige mener jeg, offentligheden har adgang til det. I modsætning til en privat lukket klub så har butikker og ander med offentlige adgang nogle regler. Jeg kender ikke til de regler, men ved at der er regler. Og jeg ved at butikker ikke kan smide folk ud bare fordi de har lyst. Vedkommende skal have brudt nogle regler eller være til skade for butikken.

At de har en holdning man ikke synes om, eks Paludan, er ikke nok til at han kan afvises.


Så forklar mig lige, hvorfor Langelandsfestivallen var i deres gode ret til at afvise Paludan. Han ville til festival som privatperson, men fik besked på at han var uønsket, og selvom han var pænt sur over det, så var der intet juridisk at komme efter.

Det er fordi hans happenings skabe ravage, så der er en grund til at forbyde ham at deltag.

Men den var ikke gået med Pia Kjærsgaard fordi man tænker hun er en racist.
0
Brugeravatar
Selina
Indlæg: 235
Tilmeldt: 27. aug 2018, 14:01
Kort karma: 13
Likede indlæg: 370

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Selina » 23. aug 2019, 11:18

Dawwty skrev:

At kunne bestemme nogle regler betyder ikke at ejeren ikke selv er bundet af dem.
Hvis jeg ejer en virksomhed og bestemmer at man ikke må ryge på arbejdspladsen, så kan det få konsekvenser for dem som ikke overholder dette forbud. Jeg derimod ryger lige så tosset som jeg vil. Hvad ville du gøre ved det?
0
Venflon lægger man da mens man kører. :)
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf DenBruneMunk » 23. aug 2019, 11:18

Pax Romana skrev:Jeg tvivler stærkt på at man kan indbringe en bortvisning fra et forum til Domstolene.

Her tænker jeg mest på begrundelsen man bruger, for det bliver jo A imod B, og så et spørgsmål om årsagen man vil anlægge sag.

Helt sikkert ikke et valid grundlag fordi man havde 2 profiler, det gider de ikke rode med, der må være bagatel grænser.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf DenBruneMunk » 23. aug 2019, 11:20

Dawwty skrev:Det er fordi hans happenings skabe ravage, så der er en grund til at forbyde ham at deltag.

Men den var ikke gået med Pia Kjærsgaard fordi man tænker hun er en racist.

Det er nemlig ikke ulovligt at være racist men der er ulovligt at opfordre til vold, og så kan man godt bede manden holde sig væk.
1
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1190

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Dawwty » 23. aug 2019, 11:21

fisken80 skrev:
Dawwty skrev:
DenBruneMunk skrev:
Dawwty skrev:Klager til hvem og med hvilke ret?

Normalt er det sådan at hvis en virksomhed bryder en aftale, så er det myndighederne man skal anmelde til og så kan domstolene tager stilling til det.

Med butikker som er det jeg kender mest til, så er der ombudsmanden og forbrugerklagenævnet alt efter hvad man vil klage ever.

Et forum, hvad ses det som juridisk?

Moderator er ikke det samme som Administrator (Patrick) , så her er det ejeren/Administrator du klager til . Og er du rig, så anlægger du civilt søgsmål, da du jo bare vil klage og have medhold :)


En butik kan få bøder for at afvise kunder uden gyldig grund, hvordan er det med online forums som det her, hvis vi antager at 3 - 4 personer smides ud fordi administrator er ening med de bruger som synes de er irriterende eks fordi de taler om muslimer?


Kommer du snart med dokumentation?
For det er simpelthen ikke korrekt hvad du skriver. En Bilka har på et tidspunkt sagt til en kunde, at han ikke måtte handle hos dem, fordi han tidligere var dømt for at have stjålet i et andet af kædens supermarkeder. Det er fuldt ud lovligt.


Nej fordi det var efter han brød reglerne, han udgjorde altså et problem for butikken.

Vi taler om at forbyde folk som ikke bryder regler men som har en holdning til muslimer eller måder at debattere på som nogle ikke synes er positivt.

Det er det vi taler om, ikke at man kan smide ud hvis man bryder reglerne, fordi det ved enhver at man kan.
0
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf fisken80 » 23. aug 2019, 11:21

Dawwty skrev:
fisken80 skrev:
Dawwty skrev:
Misantropen skrev:
Dawwty skrev:
Misantropen skrev:
Dawwty skrev:Sådan er det ingen steder i samfundet, så det tro jeg ikke på. Forums er offentlige og derfor helt sikkert underlagt noget lovgivning.

En butik er også privat ejendom, men derfor er der stadig lovgivning der skal overholdes. Hvis en butiksejer afviser kunder som ikke har brudt nogle regler, så er det næppe konsekvensfrit for butikken.

Eksempelvis kunne man jo forbyde kunder som havde holdninger man ikke synes om.

Må man så heller ikke blive smidt ud af en bestyrelse eller forening?

Patricks retningslinjer/regler skal selvfølgelig overholde dansk lovgivning, men derudover bestemmer han vel selv hvem han vil have til at "repræsentere" sit forum. Han er i sin gode ret til at banne brugere der ikke bidrager med noget positivt til siden.

Ja se det er jeg ikke sikker på han kan, bestyrelser og foreninger skal også overholde deres egen regler. Selvom de er privat ejet.

Jeg forstår ikke helt hvad du prøver at sige.

En forening kan være lige så offentlig som du mener siden her er, selvom den er privatejet. Forveksler du det med at det er offentligt tilgængeligt?


Med offentlige mener jeg, offentligheden har adgang til det. I modsætning til en privat lukket klub så har butikker og ander med offentlige adgang nogle regler. Jeg kender ikke til de regler, men ved at der er regler. Og jeg ved at butikker ikke kan smide folk ud bare fordi de har lyst. Vedkommende skal have brudt nogle regler eller være til skade for butikken.

At de har en holdning man ikke synes om, eks Paludan, er ikke nok til at han kan afvises.


Så forklar mig lige, hvorfor Langelandsfestivallen var i deres gode ret til at afvise Paludan. Han ville til festival som privatperson, men fik besked på at han var uønsket, og selvom han var pænt sur over det, så var der intet juridisk at komme efter.

Det er fordi hans happenings skabe ravage, så der er en grund til at forbyde ham at deltag.

Men den var ikke gået med Pia Kjærsgaard fordi man tænker hun er en racist.


Men nu var han der jo ikke for at lave happenings. Han skulle til festival sammen med nogle venner som helt almindelig person, uden politiopbud. De afviste ham, og der var intet at komme efter.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Forslag til forbedringer"