Afstemning om offentlig tilgængelighed og kortsystem

Mangler der noget herinde, eller vil du have lavet ændringer? Så er det her du skal brokke dig.

Antal kort dagligt og offentlig tilgængelighed af debatten

Afstemning sluttede 18. aug 2015, 14:35

5 afgivne kort om dagen
2
2%
10 afgivne kort om dagen
6
5%
20 afgivne kort om dagen
4
3%
30 afgivne kort om dagen
5
4%
50 afgivne kort om dagen
3
2%
100 afgivne kort om dagen
3
2%
Ubegrænset afgivne kort om dagen
41
33%
Offentlig tilgængelig debat
23
18%
Debatten kun tilgængelig for tilmeldte brugere
10
8%
Delvis offentlig tilgængelig debat
29
23%
 
Afgivne stemmer: 126
Brugeravatar
Ultraviolet
Indlæg: 279
Tilmeldt: 10. aug 2015, 16:57
Kort karma: 83
Likede indlæg: 338

Afstemning om offentlig tilgængelighed og kortsystem

Indlægaf Ultraviolet » 11. aug 2015, 14:35

Angående antal af kort man kan give dagligt og hvorvidt debatten skal være offentlig eller kun for tilmeldte brugere så snakkede vi om at sætte det til afstemning. For vi synes måske ikke lige at vi vil træffe de lidt større beslutninger henover hovedet på folk :afro:

Så der kommer lige en afstemning nu om de ting og så lader vi den køre i en uge og så er det flertallet der bestemmer. Det bliver en multiple choice og der skal tages stilling både til kort og til offentlighed :D

Ang. kort:
- Stem på det antal du ønsker at kunne afgive dagligt

Ang. tilgængelighed:
- Offentlig tilgængelig debat = alle kan læse med uden at tilmelde sig/logge ind
- Debatten kun tilgængelig for tilmeldte brugere = som der står
- Delvis offentlig tilgængelig debat = bestemte fora vil blive lukkede, resten vil være offentlig tilgængelige.
0
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Afstemning om offentlig tilgængelighed og kortsystem

Indlægaf D.itsen » 11. aug 2015, 15:30

I er så fede.

Jeg tænker, det giver for få nye brugere, hvis debatten er helt lukket, og det synes jeg er synd. Men det kommer jo meget an på hvad tankerne bag denne side er
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Thisismylife***
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:39
Kort karma: 2

Re: Afstemning om offentlig tilgængelighed og kortsystem

Indlægaf Thisismylife*** » 11. aug 2015, 15:33

En delvis offentlig debat, så den ikke dør ud.....
Og Mange kort, de gives jo i mange sammenhæng, både :gogo: og hvis noget bare er sjovt...
0
Brugeravatar
Ultraviolet
Indlæg: 279
Tilmeldt: 10. aug 2015, 16:57
Kort karma: 83
Likede indlæg: 338

Re: Afstemning om offentlig tilgængelighed og kortsystem

Indlægaf Ultraviolet » 11. aug 2015, 15:41

D.itsen skrev:I er så fede.

Jeg tænker, det giver for få nye brugere, hvis debatten er helt lukket, og det synes jeg er synd. Men det kommer jo meget an på hvad tankerne bag denne side er


Tanken var ret spontan. Folk på jubii begyndte at snakke om at lave en FB gruppe og skride permanent fra dindebat.dk og det syntes jeg var virkelig ærgerligt for FB er ikke super nice til lange debatter, personlige tråde osv. Så jeg lavedet et subreddit til os og mens jeg sad og baksede med det fik min kæreste den gode ( :deer: ) idé at lave en ny debat der virker som folk gerne vil have den til. Så gik der 3 minutter og så havde han købt domæne og webhotel og var i gang og sent i går aftes var den så klar at vi kunne begynde at invitere folk.

Vi regner med at de større beslutninger bliver brugerstyrede (såsom offentlighed, kortsystem, hvad vi gør med pladsen osv). Ingen af os har erfaring med at oprette og styre et fora, så det er ret meget på prøv-dig-frem-måden at tingene foregår. Og der kommer til at være problemer som brugerne skal tage stilling til fremover (tænker specielt på plads her) og der er sikkert ting der kommer til at gå galt. Lige nu virker det vigtigste og vi retter undervejs. Vi regner med at det kunne være fint hvis der på sigt var nogle der har lyst til at være moderatorer (ikke sådan at de skal slette alt off-topic osv, men mere for at holde trolls osv på et minimum).

Min kærestes studie starter op igen om 3 ugers tid og til den tid vil der nok være lidt længere reaktionstid ang. ændringer/rettelser osv.

Men ja, det blev et langt indlæg - tanken bag var at jeg er rigtig glad for debatten og rigtig gerne vil have at den fortsætter. Om det bliver her eller på jubii er ikke så vigtigt, bare folk ikke forsvinder helt ud i den blå luft (eller FB) :afro:
0
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Afstemning om offentlig tilgængelighed og kortsystem

Indlægaf D.itsen » 11. aug 2015, 15:46

^Jeg synes det er så vildt at I har lavet det så hurtigt. og så med de funktioner folk vil have. Jeg har så meget savnet kortene, det var det der gjorde man begyndte at snakke mere personligt med folk. Så meget thumbs up herfra :gogo:
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Ultraviolet
Indlæg: 279
Tilmeldt: 10. aug 2015, 16:57
Kort karma: 83
Likede indlæg: 338

Re: Afstemning om offentlig tilgængelighed og kortsystem

Indlægaf Ultraviolet » 11. aug 2015, 15:54

Angelina skrev:Jeg er græsk-katolsk om offentligt /ikke offentligt... men tænker at hvis vi gør det helt "hemmeligt" så får vi næppe nogensinde nye brugere, kun dem vi stjæler (og kender i forvejen)

Hvad angår kortsystemet...



Jeg er enig med dig :gogo:
Indtil afstemningen er slut så er kort sat op til 20 om dagen (så mange mennesker er vi ikke endnu jo :deer: ). Derefter lader vi demokratiet råde. Ang. offentlighed så håber jeg på at det ender med en offentlig/delvis offentlig netop af samme grund - at det er nemmere for folk at finde.
0
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25602

Re: Afstemning om offentlig tilgængelighed og kortsystem

Indlægaf Delfin » 11. aug 2015, 16:30

Med hensyn til offentlig/delvis offentlig foretrækker jeg det, men man skal vel være tilmeldt for at skrive?
0
14 11 14
Brugeravatar
Ultraviolet
Indlæg: 279
Tilmeldt: 10. aug 2015, 16:57
Kort karma: 83
Likede indlæg: 338

Re: Afstemning om offentlig tilgængelighed og kortsystem

Indlægaf Ultraviolet » 11. aug 2015, 16:32

Delfin skrev:Med hensyn til offentlig/delvis offentlig foretrækker jeg det, men man skal vel være tilmeldt for at skrive?


Det skal man ja - men lige nu kan alle læse med :afro:
0
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25602

Re: Afstemning om offentlig tilgængelighed og kortsystem

Indlægaf Delfin » 11. aug 2015, 16:40

Jeg sidder lige og mimrer over gamle dage.
Måske kunne man genoplive: 'Åben debat', hvor gæster kunne skrive. Det er jo sjældent let at gå tilbage i tiden, så jeg ved ikke, om det vil fungere som dengang, men det gav en del sjove tråde, og så gav det vist en del nye brugere, at man kunne se det lidt an og prøve at skrive lidt først. Sådan blev jeg i hvert fald selv tilmeldt i sin tid.
0
14 11 14
Brugeravatar
Ultraviolet
Indlæg: 279
Tilmeldt: 10. aug 2015, 16:57
Kort karma: 83
Likede indlæg: 338

Re: Afstemning om offentlig tilgængelighed og kortsystem

Indlægaf Ultraviolet » 11. aug 2015, 16:44

Delfin skrev:Jeg sidder lige og mimrer over gamle dage.
Måske kunne man genoplive: 'Åben debat', hvor gæster kunne skrive. Det er jo sjældent let at gå tilbage i tiden, så jeg ved ikke, om det vil fungere som dengang, men det gav en del sjove tråde, og så gav det vist en del nye brugere, at man kunne se det lidt an og prøve at skrive lidt først. Sådan blev jeg i hvert fald selv tilmeldt i sin tid.


Det burde sagtens kunne lade sig gøre :-D
0
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25602

Re: Afstemning om offentlig tilgængelighed og kortsystem

Indlægaf Delfin » 11. aug 2015, 16:50

Ultraviolet skrev:
Delfin skrev:Jeg sidder lige og mimrer over gamle dage.
Måske kunne man genoplive: 'Åben debat', hvor gæster kunne skrive. Det er jo sjældent let at gå tilbage i tiden, så jeg ved ikke, om det vil fungere som dengang, men det gav en del sjove tråde, og så gav det vist en del nye brugere, at man kunne se det lidt an og prøve at skrive lidt først. Sådan blev jeg i hvert fald selv tilmeldt i sin tid.


Det burde sagtens kunne lade sig gøre :-D


Måske er det lidt for tidligt her i opstarten, men den kan summe til senere :D


(Åh gensyn med alle de fine gamle smileys :lun: )
0
14 11 14
Brugeravatar
Patrick
Admin
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 10. aug 2015, 15:35
Kort karma: 132
Likede indlæg: 1781

Re: Afstemning om offentlig tilgængelighed og kortsystem

Indlægaf Patrick » 12. aug 2015, 13:26

Yvooonne skrev:Er der en oversigt over ens kort? Altså i brugerpanelet?


Inde på din profil under brugerstatistikker kan du trykke på "Detaljer" udfor "Kort karma".
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Afstemning om offentlig tilgængelighed og kortsystem

Indlægaf Pjeps » 12. aug 2015, 16:17

Delfin skrev:Jeg sidder lige og mimrer over gamle dage.
Måske kunne man genoplive: 'Åben debat', hvor gæster kunne skrive. Det er jo sjældent let at gå tilbage i tiden, så jeg ved ikke, om det vil fungere som dengang, men det gav en del sjove tråde, og så gav det vist en del nye brugere, at man kunne se det lidt an og prøve at skrive lidt først. Sådan blev jeg i hvert fald selv tilmeldt i sin tid.


Ååårh jaaaaa, åben debat, det var det sjoveste, og rigtig mange fandt ind via den vej :klap:
0
:ninja:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Afstemning om offentlig tilgængelighed og kortsystem

Indlægaf Aquadorable » 12. aug 2015, 17:29

Må jeg blot lige rose dette fantastiske tiltag. Min puls er jo normal, når jeg bevæger mig rundt herinde - i modsætning til dindebat. Puha! Så TAK!
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Afstemning om offentlig tilgængelighed og kortsystem

Indlægaf kidkomb » 12. aug 2015, 20:04

Jeg kan mærke, at min grønt-kort finger sidder endog meget løst. Jeg skal nok lige vænne mig til, at det ikke er en like funktion og at man kun giver grønt, når man virkelig mener det -agtigt.
Jeg har stemt 20 og delvis offentligt. Så smider man ikke om sig med kort, jeg tror det vil give en form for sund overvejelse, når man deler ud :blush:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Forslag til forbedringer"