Brugerforslag til forbedringer

Mangler der noget herinde, eller vil du have lavet ændringer? Så er det her du skal brokke dig.
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4304

Re: Brugerforslag til forbedringer

Indlægaf PaleSeptember » 27. dec 2018, 13:50

Jeg ved ikke, om det er foreslået andre steder, men måske kunne det være en ide at sætte forummet op, så nye brugere ikke får adgang til det lukkede forum før efter en periode med medlemsskab og måske endda x antal indlæg. Jeg ved, at det er en mulighed på andre typer af fora.
Det undrer mig i hvert fald, når nye brugere går direkte efter at svine i det lukkede forum.
11
Brugeravatar
Lemonella
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Kort karma: 603
Likede indlæg: 10298

Indlægaf Lemonella » 11. mar 2019, 07:45

Er det ikke muligt at lave det, så man kan gå ind og rette i den overskrift, man har lavet på en ny tråd.
Jeg får grimme trækninger nogen gange, hvis folk har oprettet en ny tråd og fået postet det, inden de opdagede en graverende stavefejl. Det burde kunne lade sig gøre.
Et eksempel, er tråden, hvor overskriften er “Leasing Neverland”. Den stikker mig i øjnene, hver gang, jeg ser den.
Vi ved nok godt allesammen at der nok skal stå “Leaving Neverland”, men der er unægtelig forskel på de to titler.
3
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 932
Likede indlæg: 13429

Indlægaf dgd2007 » 12. mar 2019, 20:37

Lemonella skrev:Er det ikke muligt at lave det, så man kan gå ind og rette i den overskrift, man har lavet på en ny tråd.
Jeg får grimme trækninger nogen gange, hvis folk har oprettet en ny tråd og fået postet det, inden de opdagede en graverende stavefejl. Det burde kunne lade sig gøre.
Et eksempel, er tråden, hvor overskriften er “Leasing Neverland”. Den stikker mig i øjnene, hver gang, jeg ser den.
Vi ved nok godt allesammen at der nok skal stå “Leaving Neverland”, men der er unægtelig forskel på de to titler.

Trådstarteren kan selv gøre det, hvis han/hun går ind i startindlæg og retter det. :)
0
Brugeravatar
Lemonella
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Kort karma: 603
Likede indlæg: 10298

Indlægaf Lemonella » 13. mar 2019, 05:07

dgd2007 skrev:
Lemonella skrev:Er det ikke muligt at lave det, så man kan gå ind og rette i den overskrift, man har lavet på en ny tråd.

Trådstarteren kan selv gøre det, hvis han/hun går ind i startindlæg og retter det. :)

Okay. Jeg troede ikke man kunne rette overskriften, når først indlægget var postet. Jeg synes af og til jeg ser fejl i overskrifter, der aldrig bliver rettet. Derfor troede jeg ikke man kunne.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 340
Likede indlæg: 3245

Indlægaf Zonta » 4. apr 2019, 08:26

Kan man ikke gøre sådan, at man kan se, hvem der har liket ens indlæg fra telefonen? På computer skal man holde markøren over hjertet, men jeg kan ikke finde ud af hvordan det skulle gøres på mobilen?
Det er ikke altid jeg får notifikationerne omkring likes.
1
mucher
Kort karma: 1
Likede indlæg: 39

Indlægaf mucher » 2. maj 2019, 10:35

Jeg forsøgte mig med en global søgning på ordet skakterminologi. Systemets svar:

Følgende ord: skakterminologi - er for alment anvendt og blev ignoreret i søgningen.

Overraskende.
1
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 932
Likede indlæg: 13429

Indlægaf dgd2007 » 2. maj 2019, 13:21

mucher skrev:Jeg forsøgte mig med en global søgning på ordet skakterminologi. Systemets svar:

Følgende ord: skakterminologi - er for alment anvendt og blev ignoreret i søgningen.

Overraskende.

Prøv Google: skak site:debatten.net

Men der er vist ikke ret meget skak herinde. Hvad ledte du efter? :)
1
mucher
Kort karma: 1
Likede indlæg: 39

Indlægaf mucher » 4. maj 2019, 20:26

dgd2007 skrev:
mucher skrev:Jeg forsøgte mig med en global søgning på ordet skakterminologi. Systemets svar:

Overraskende.

Prøv Google: skak site:debatten.net

Men der er vist ikke ret meget skak herinde. Hvad ledte du efter? :)

Ah, lang historie! Jeg har sommetider tænkt på at skrive lidt i sprogforummet om hvordan skakjargonen har udviklet sig. Sagen er den at jeg voksede op med Enevoldsen og Larsens bøger samt Skakbladet frem til begyndelsen af halvfemserne (hvor jeg flyttede til København og aldrig fik meldt mig ind i en ny klub). I årevis fulgte jeg stort set ikke med, og købte heller ingen bøger, men nu om stunder er der så mange fremragende muligheder online at jeg blev suget ind igen. Men der er sket et stort skred i terminologien! Jeg var vant til at skakskribenter var omhyggelige med at bruge (for mig) korrekte og præcise udtryk som parti, gevinst, tab og remis, men nu ser man (selv officielle steder som skak.dk) lige så ofte de mere generiske kamp, sejr, nederlag og uafgjort. De sidstnævnte udtryk har naturligvis altid kunnet bruges ifm. matcher, men det er (for mig) uskønt at se dem ifm. individuelle partier. Måske er jeg den eneste der har det sådan. Hvis man skal lede efter årsager, så er fx "gevinst" nok inspireret af at den klassiske skaklitteratur overvejende er på tysk (hvor "Gewinn" jo er det foretrukne ord). På engelsk foretrækker jeg naturligvis også "win", men selv de stærkeste mestre siger mindst lige så ofte "victory" (som måske også lyder af mere). Osv., osv. :gammel:
1
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 73
Likede indlæg: 2415

Indlægaf Nicolait » 14. maj 2019, 19:00

Det kunne være rart, hvis den maksimale størrelse en vedhæftet fil måtte være blev sat kraftigt i vejret.
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 166
Likede indlæg: 4111

Indlægaf Misantropen » 17. maj 2019, 17:05

Kan der laves en mulighed hvor indlæg der indeholder bestemte, selvvalgte ord kan skjules?

På samme måde som når det er brugere man har på ignorer.
0

Rabble Rabble Rabble

Tilbage til "Forslag til forbedringer"